Az NJSZT blogja a legfejlettebb infokom technológiákról

Jelenből a Jövőbe

A nyolcvanas éveket idéző játékon tanul információbiztonságot a felhasználó

2017. november 22. - ferenck

Az Új Dél-Wales Egyetem (Sydney) kutatói, jelenlegi és korábbi diákjai az 1980-as évek egyik játéktermi játék (arcade game) témáját feldolgozva fejlesztettek a felhasználókat információbiztonságra tanító alkalmazást.

A retró stíluson alapuló játék egy beszédes nevű app: a november 13-án közzétett és a Google Play Store-ban, illetve az Apple alkalmazásboltjában egyaránt ingyen letölthető ALICE ezúttal az Artificial Learning Intelligence for Centralised Educationt (mesterséges tanulóintelligencia központosított oktatásra) rövidíti.

unsw.jpg

A játékos több információbiztonsági forgatókönyvön küzdi keresztül magát, hogy visszanyerje ellopott identitását. Útközben bölcsességére hagyatkozva navigál a „hálózaton”, gyilkos vírusok eszén jár túl, közösségimédia-fiókját ért malware és adathalász támadásokat ver vissza. Tevékenyégében központosított oktatáson alapuló mesterségesintelligencia-rendszer segíti.

Kamer Nizamdeen, az egyetem infokommunikációs üzleti és játékfejlesztés-elemzője elmondta: azért hozták létre az appot, hogy a diákokban tudatosuljanak a rájuk leselkedő legelterjedtebb információbiztonsági fenyegetések.

unsw0.jpg

„Az információbiztonság nagyon forró téma manapság. Egyre több időt töltünk online, digitális ujjlenyomatunk és ottani jelenlétünk közvetlenül kapcsolódik személyazonosságunkhoz. Ha nem védjük meg gondosan, sebezhetővé válunk tolvajok számára” – nyilatkozta a kutató, majd elmagyarázta, hogy a program az egyre népszerűbb gamifikáción (játékosításon) alapul.

A gamifikáció játéktervezési elemeket és elveket ültet át oktatási, tréning stb. szituációkra, a felhasználó pedig szórakoztató formában tanul.

uwsw1.jpg

A fejlesztők komoly kihívásként élték meg, hogy izgalmasan tudatosítsák az egyetem diákjaiban az információbiztonság fontos szerepét, hogyan védjék meg magukat online, ők pedig könnyen és gyorsan befogadható formában mondják el nekik a kulcsüzeneteket.

Nizamdeen azt is hangsúlyozta, hogy a kezdeményezés egy kis szobából indult, aztán tervezőstúdióvá fejlődött. Ott pontosították a történetet, finomítottak a játékmeneten és a karaktereken.

A bejegyzés trackback címe:

http://jelenbolajovobe.blog.hu/api/trackback/id/tr7513344093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.