Az NJSZT blogja a legfejlettebb infokom technológiákról

Jelenből a Jövőbe

3D-s világtérkép kiterjesztett valósággal

2018. március 14. - ferenck

Az Oxford Egyetem Aktív Látás Laboratóriumából kinőtt 6D.ai startup különleges célra használja a kiterjesztett valóságot (Augmented Reality, AR). Okostelefon-kamerákkal és közösségi ötletbörzével (crowdsourcing) gyűjtött adatokból felhőszámítás-alapú 3D-s világtérképet alkotnak. Megoldásuk márciustól alkalmazásprogramozói felületként (API) is funkcionál.

A közösségi ötletbörzét úgy képzeljük el, hogy miközben a felhasználó kiterjesztett valóság játékban vesz részt, kamerája kicsit a Pokémon Gohoz hasonlóan szed össze 3D-s adatokat a környezetről.

6dai0.jpg

Amikor már sok eszköz használja a 6D.ai technológiáját, a készülékek alkotta hálózat térképet dolgozna ki a számítási felhőben. Ha pedig a felhasználó korábban már feltérképezett terepen jár, a modell pontosítható és bővíthető az új információkkal.

A 3D adatmennyiség és a felhasználók számának folyamatos növekedésével világunkat szokatlan perspektívából láthatjuk majd.    

„ AR tartalmak azért nem terjednek, mert nem érezzük, hogy fizikailag is a világhoz tartoznának. A szemléletváltáshoz minimum a szobánkról, de még inkább az egész Földről kellenének 3D modellek” – nyilatkozta Matt Miesnieks ügyvezető igazgató.

6dai.jpg

A szolgáltatással idegenek elvileg otthonunk 3D-s térképhez hozzáférhetnek, ezért értelemszerűen személyiségi jogi (privacy) kérdések is felmerülhetnek.

„Tisztában vagyunk a visszaélés lehetőségével, és szigorú szabályokat dolgoztunk ki rá. Csak akkor férhetünk hozzá egy hely adataihoz, ha fizikailag jelen vagyunk, tehát kizárólag olyan esetekben tölthetem le bárkinek az otthonát, ha az illető meghívott és ott tartózkodom” – magyarázza Miesnieks.

Az okostelefon-alapú kiterjesztett valóságon túlmutató technológia drónos és robotika cégeket is érdekelhet.

Az AR egyik komoly problémáját is kezelheti, amelyet a Google és a Pokémon Got fejlesztő Niantic Labs szintén vizsgál. Több résztvevős kiterjesztett valóság játékokban mindegyik készülékről ugyanis egyformán kellene látni a környezetet. Ehhez viszont a játék vagy az app indítása előtt egymás mellett, meghatározott szögben tartva kell szinkronizálni a telefonokat. A 6D.ai felhasználói a rendelkezésükre álló adatokkal bármilyen távolságból és szögből megtehetik ugyanezt.

„AR alkalmazásfejlesztőket a való világról a való világ nélkül informáló platformmá akarunk válni. Rajtunk keresztül ismerjék meg a szerkezetét, hogy mi történik és ki más tartózkodik még ott az adott pillanatban. Ezekre az adatokra építhetnék intelligens appjaikat” – vázolja fel a célokat Miesnieks.

A bejegyzés trackback címe:

https://jelenbolajovobe.blog.hu/api/trackback/id/tr9713689266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.