Az NJSZT blogja a legfejlettebb infokom technológiákról

Jelenből a Jövőbe

Elon Musk: Az embereknek egyesülniük kell a gépekkel

2018. november 29. - ferenck

Elon Musk ember és gép közös jövőjéről beszélt az „Axios on HBO” programon. A mesterséges intelligencia „digitális intelligencia. Az algoritmusok és a hardver fejlődésével jelentős mértékben meg fogja haladni a biológiai intelligenciát. Ez teljesen egyértelmű” – véli.

Már most létrehozhatunk gyilkos drónrajokat, MI-vel manipulálhatunk politikai eseményeket, miközben a lassú és lineáris szabályozás nem tartja a lépést a drasztikusan fejlődő technológiával.

musk.jpg

Úgy látja, hogy nem foglalkozunk eleget az MI-vel, apróságokkal inkább törődünk, mint a gépi intelligenciában rejlő potenciállal, amely szerinte el is pusztíthatja az emberiséget. Az elmúlt években ugyan megingott a Homo sapiensbe vetett hite, de azért még a mi pártunkon áll.

Ha nem lépünk időben, úgy járhatunk, mint a majmok, és a bolygó kis területein, rezervátumokban élhetünk tovább. Amikor az egyik főemlős, az ember sokkal intelligensebbé vált, a többit szűk lakóterületre korlátozta: „nagyon kevés a hegyi gorilla, orangután, csimpánz, és úgy általában a majmok. Kis szegletekben, vagy ketrecekben, állatkertekben élnek, és lassan a dzsungel is ketreccé válik. Ugyanez a sors várhat ránk.”

musk0.jpg

Mintha senki nem akarná tudomásul venni, hogy a gépi tudás exponenciálisan nő, az emberé pedig nem. Ezért alapította az idegtudományokkal foglalkozó Neuralink startupot, és próbálnak merevlemezt fejleszteni az emberi agynak.

„Hosszútávú célunk a mesterséges intelligenciával való szimbiózis, az intelligencia demokratizálása, amelynek digitális formáját sem kormányok, sem nagyvállalatok nem monopolizálják” – magyarázza.

Mikroszinten idegsejthez kapcsolódó elektródában gondolkozik. Ez lenne az interfész, koponyába ültetendő chip, parányi vezetékekkel. Egy évtizeden belül kivitelezhetőnek látja.

Előjeleket már most is észlelünk: a számítógép, az okostelefon, az okosóra stb. valamilyen szinten az agyunkhoz kapcsolódik, kiegészíti azt.

Az első alkalmazásra – „itt és most” – gerincvelő-sérüléseknél számíthatunk. A módszert ismerjük: az agy motorikus kortexébe ültetett elektródák elkerülik a sérült részeket, és az izomcsoportok közelében lévő mikrokontrollerekkel a beteg végtag összes funkcióját visszaadhatják.

„Talán szimulációban élünk, és most nem viccelek” – összegzett.

A bejegyzés trackback címe:

https://jelenbolajovobe.blog.hu/api/trackback/id/tr7514401620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arabok balrol 2018.11.29. 19:07:19

az hogy ki mit tart tudasnak, meg intelligencianak az egyenenkent valtozo, es barmit vizionalt Musk,

itt ulok egy tobb mint 3000 dollaros macbookkal az olemben, es a Siri arra is alkalmatlan, hogy pizzat rendeljek vele, nemhogy magyarul, angolul se!

na itt tart mar a mesterseges intelligencia, en nem fosok Terminatoroktol, pont annyira intelligens a mai hangfelismeres mint a 20 evvel ezelotti

nemecsekerno_007 2018.11.29. 19:09:58

"a gépi tudás exponenciálisan nő.."

Sajnos a bölcsesség nem annyira exponenciálisan...

teéjesenmindegy 2018.11.29. 19:59:37

"Az embereknek egyesülniük kell a gépekkel"
Hajrá elon, baszd meg a tesládat. Az önvezető autók, meg a mesterséges intelligencia.
Majd ha a google fordító képes lesz mondatonként csak egy elbaszásra, és a helyesírás ellenőrző felismeri az összetett szavakat, és nem javítja át a +megnősül"-t meg nő sül re, akkor majd elkezdünk rettegni.

tóninéni 2018.11.29. 20:04:52

@teéjesenmindegy: Valószínűleg nem hülyegyerek játékokban -google fordító- gondolkodik, biztos ismer már olyasmit is, amit mi nem. Azokba a bizonyos fiókokba rejtett felfedezésekre gondolok...

Jakab.gipsz 2018.11.29. 20:20:09

Libbsi agyrém: lelketlen biorobotok programoznak biorobotokat.

A sátánfajzat (politikailag korrekt) Soros pedig röhög a markába.

teéjesenmindegy 2018.11.29. 20:23:05

@tóninéni: Van egy faszi. Roman Abramovics. Megvette a Chelsea focicsapatát. Ettől még nem lett se focista, se edző

Orbán egy Palpatine 2018.11.29. 21:16:08

@teéjesenmindegy: Te inkább Orbánnal egyesülj! Úgyis arra vágysz. Érdekes, hogy a fideszgetvák hogy rákaptak erre a politikamentes cikkre? Mi van itt? Az ilyet is támadni kell? Persze e gép soha nem tünteti el a közpénzt olyan hatékonyan, mint Habony, vagy Mészáros, ez tény. :-)

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2018.11.29. 21:19:47

Hú, sok sületlenség egy rakáson! Ez a faszi pár év múlva már senkit sem fog érdekelni.

tóninéni 2018.11.29. 23:06:25

@teéjesenmindegy: Értem, de ebben az összefüggésben Elon Musk számomra hitelesebb Abramovicsnál. Persze attól még lehet igazad.

teéjesenmindegy 2018.11.29. 23:59:04

@Orbán egy Palpatine: Na, mégis igaza van a Musknak, vannak akiknél tényleg értelmesebb egy mesterséges intelligencia. Mondjuk nálad. Bár nálad még a 8 melódiás casio kvarcóra is intelligensebb.

Meglepő dolgot mondok, te fasz. Ez a blog kint van a címlapon, azért kattint ide több ember. És ja, hozzászól, ha éppen úgy tartja kedve.

teéjesenmindegy 2018.11.30. 00:02:56

@tóninéni: Nekem nem. Musknak folyamatosan kell a nyilvánosság, hogy elhitesse a világgal, hogy mekkora zseni. Ha rájön a nép, hogy mégsem ő a vasember, akkor igen nagyot esik az összes cégének az árfolyama. Azt meg nagyon nem akarja a jó Elon.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.11.30. 05:56:45

A liberálisok egyesüljenek a gépekkel, semmi gond. A nép viszont köszöni szépen, ember szeretne maradni.

GIeccsertetű 2018.11.30. 06:57:18

@maxval balcán bircaman: Az orbánbirkák agykapacitása exponenciálisan csökken. A csuti vezérüszü különböző algoritmusok alapján, évről-évre csökkenti inteligenciájuk, tudásuk mértékét.

GIeccsertetű 2018.11.30. 06:58:44

@maxval balcán bircaman: Nyugodtan maradj ahol vagy, de kizárólag ketrecben a führereddel együtt.

scavengario 2018.11.30. 07:14:33

@maxval balcán bircaman: A nép köszöni szépen, egyesülni fog. Most is használ szemüveget, kontakt lencsét, művégtagokat, peacemaker-t, hallókészület, stb. Ez is simán el fog terjedni. Egy bionikus szem, vagy beültethető agy-internet interfész megszokott lesz. Aki meg technofóbiás, az választhat. Vagy beáll a sorba (muszáj lesz, mert a munkaerőpiacon is megjelennek a nála hatékonyabb "emberek"), vagy megy a nyomornedegybe augmentumok nélküli hús-vér emberként... Ez a folyamat lehet jó, vagy rossz, de szerintem törvényszerű a bekövetkezése.

na__most__akkor 2018.11.30. 07:23:09

@arabok balrol:
"itt ulok egy tobb mint 3000 dollaros macbookkal az olemben, es a Siri arra is alkalmatlan, hogy pizzat rendeljek vele, nemhogy magyarul, angolul se!"
Hát, hogyis mongyam, hogy mitis mongyak...
Ne is rendelj pizzát, mert még sült tevepúpot kapnál.
A 3000 doll'Á'rral az 'Ö'ledben. Ha már ott van, dugd bele, ha van!

Én itten egy 300 (háromszáz, mai áron) dolláros laptopról írok, ékezetekkel és nagybetűvel kezdett mondatokkal...

@a többiek, sokan:
Ez is politika? Sok hülye...

@Jakab.gipsz: (neked külön)
Megmagyaráznád, mi az a "libbsi"? Már ha FEL tudsz süllyedni az én szintemre...

MEDVE1978 2018.11.30. 08:24:52

Nem hiszek benne, hogy ez a folyamat még az életemben (40 éves vagyok) olyan eredményeket hoz majd, amelyek gyökeresen megváltoztatják az ember életét. De 100-200 év távban valószínű, hogy nem fogunk ráismerni az emberiségre. A technológia történelemre és a normál emberi életre gyakorolt hatása már most is fényévekre van mondjuk az ipari forradalom előtti élettől, de akár a 100 évvel ezelőttitől is. Az informatika csak az elmúlt 10 évben olyan új vívmányokat hozott, amelyek radikálisan megváltoztatták a történelem menetét, akár katonailag, akár arra gondolva, hogy a menekültek immár azért özönlenek sokkal nagyobb mértékben Európába, mert otthon a TV-ben vagy a mobilon az ígéret földjét látják, valamint a már ide jutottak küldözgetik nekik a pénzt / sms-t / mms-t /e-mailt vagy arra, hogy a férfiak párkapcsolati működését hogyan módosítja az online pornó.
Ilyen körülmények között mind a robotika, mind pedig az MI kutatás és a nanokutatás is óriási jövő előtt áll.

Nem adok neki 20 évet és már megjelennek a jó hatékonyságú szexrobotok, házi ápolórobotok. A takarító- ételszállítórobotok már léteznek, csak a Honvédkórházig kell menni utóbbiakért.
Az emberi módosítások kezdete elég nyilvánvalóan a hiányzó végtagpótlás / fogyatékosság kiküszöbölés lesz. Ez jól kutatható terület, mivel gyakorlatilag mindenki támogatja (nem egy génmanipuláció, automatikus megerősítés / szervgyártás stb.). Itt a mai technikai szinthez képest már csak az emberi immunrendszer miatti kilökődési problémákat kell megoldani, tudtommal már vannak is ilyen kísérleti implantátumok. Utána fokozatosan fejlődni fog ez a terület, amíg valószínűleg cyborgokig jutunk. Ez 100 éves távlatban bőven elképzelhető.
Persze lehet ezen röhögni vagy marhulni vele, de el fog következni. A középkor embere is úgy gondolta, hogy a villámlás varázslat vagy Isten haragja, a betegségek pedig Isten elkerülhetetlen büntetései.

Berelhetoreklamfelulet 2018.11.30. 08:31:16

"Az embereknek egyesülniük kell a gépekkel"

Mindenki félreérti. Elon arra utalt, hogy szex robotokkal kel közösülniük az embereknek.
A mesterséges intelligencia nyilván még nem létezik, csak pr szöveg, de ez nem is szükséges ebben a felhasználásban!

szepipiktor 2018.11.30. 09:10:48

A faszi remekül ért a marketinghez, a propagandához, lassan eléri Jobbs szintjét.
Egyszerűen elolvas egy scifit, felméri, mit hozzon ki abbló, amivel felhergelhet egy haralmas halmazt, ami után megint mindenki róla beszél, ő van a köztudatban.
Most sem mondott semmi újat, ezek a gondolatok az 50-es évek óta számtalan könyvben le lettek írva!
Musk azonban tudja, a mai aktív generáció kulturális barom, az netről tájékozódik, edöntően nem is olvas, a múltat tagadja - aza nincs közkázata bármi közreadásának.
Michael Crichton (Jurassic Park, Andoméda törzs, Gömb stb.) 1972-ben írta meg "Az ​átprogramozott ember" című remekművét.
Abban pontosan ugyanez szerepelt, amit most Musk elmondott. És nem valami éhezőkviadala-féle hollywoodi szemét, hanem egy valós orvoskísérlet alapján.
A Musk "csőmetrója" sok évtizede ismert, negy cégek kísérleteztek ezzel (is) már a 60-as években. De itt sem az elv volt a probléma, hanem egy 500 mérföldes "mélyalagutas" metró fizikai elkészítésének költségei. (Összevetve a nagysebességű vonatok vagy a repülés költségeivel).
.
Az MI megértése is jellemzően torzul a populáris halmaz irányába, ezért alap, hogy az MI = Terminátor, a gépek lázadása és a többi.
Miközben az MI van, volt és a célja egészen más. Nem az ember kiváltása, hanem olyan esetekben, ahol az ember veszélyben van, nem is élhet vagy el sem juthat, ott helyette dolgozhasson egy olyan robot, ami úgy "gondolkodik", cselekszik, ahogy az ember tenné.
Például a jövő űkkutatása, mélytengeri munkák, kutatások, veszélyes területek (atomerőművek).A mostani kutatószondák is MI alapon cserkészik be a csillagászati objektumokat és végeznek méréseket.
Szóval Musk remek stratéga, nem mond új solgokat, ahogy Jobbs felismerte egy generáció birtoklási vágyát és kiszolgálta azt, úgy ez a fickó is ezt teszi a kalandvágyó agyú tömegekkel.

szepipiktor 2018.11.30. 09:25:39

@scavengario:
Amit itt írsz, na az nem lesz!
Te a primitív hollywoodi agyrémekből indulsz ki, leszarod az emberi evolúciós alapokat.
De ez nem film! Ez nem az éhezőkviadala.
Ha (!) valamikor eljutunk oda, hogy valami android vagy cyborg féle lényeket készítsünk, akkor az a kényelmünket fogja szolgálni.
Azért ne nézd le ennyire az embert.
Idióta gondolat, hogy ha erre leszünk képesek, akkor magunkat módosítjuk, és mi megyünk be a gyárba robotolni, ahelyett, hogy önálló "egységeket" gyártsunk és azokkal dolgoztassunk.
Ez is van a filmekben, könyvekben, de ugya az erőszak, a háború, a harc látványosabb a realitásoknál.
Vayy azt állítod, hogy az ember építteti át magát takarítórobottá, hogy előnyben legyen a munakerőfronton? Te ennyire pervezrnek tartod az embereket?
Én gyarlónak, így inkább abban hiszek, hogy maga helyett küld melózni gépeket és ő meg kényelmese sörözget ezalatt.
Tudom, jön a következő adu, hogy a gazdaság, a cégek majd robotokkal és az emberek kerülnek veszélybe.
De felfogod, hogy ha egy cég gépekkel termel 100000%-os hatékonysággal, akkor a terméket el is kell adnia? A bevétele az eladásból jön, de ki fogja megvenni? A robotok? Vagy a lesz egy százfős elit üvegbúra alatt és a világ robottársadalmát irányítja majd monitorok elől (és majd egyszer magukat is lecserélik robotokra...?)
Tessék, képezd magad: Pierre Barbet A ​psziborgok álmai 1971-ből.
Nincs új a nap alatt...

HozzászóláSoma Következő 2018.11.30. 09:41:57

Világ proletárjai egyesüljetek...a porszívótokkal!

Berelhetoreklamfelulet 2018.11.30. 09:47:14

@szepipiktor: "De felfogod, hogy ha egy cég gépekkel termel 100000%-os hatékonysággal, akkor a terméket el is kell adnia? A bevétele az eladásból jön, de ki fogja megvenni?"

A gazdaság nem így működik. A gazdaság alapból kizsákmányoláson alapul. Ha a cég kifizetné azt, amit a termékéért fizetnek a vevők, akkor nem, hogy profitot nem termelne, de veszteséges lenne.

Hiába érvelsz azzal, hogy valakinek meg is kell vennie azt a terméket, így emberre mindig van szükség, a cégek nem fogják előteremteni ezt a vásárló erőt, nekik ez nem érdekük.
Egyszerű matek. Ha a cégek kifizetnek 100m-t az embereknek, hogy vásároljanak, majd beszednek 100m bevételt, akkor még 0-n sincsenek, tehát az egész cég üzemeltetése felesleges.

A vásárló pontosan olyan mint bármilyen másik nyersanyag. Van x mennyiség, amit a cégek szép lassan felélnek. Ha egy piac kiürül tovább állnak, oda, ahol jobban lehet kaszálni. Ez nem egy olyan folyamat, ahol a szereplőket érdekli egy percig is, hogy fenntartható maradjon, hisz az ő profitjuk pont abból áll, hogy a véges készletet felélik...

Dr.Démonmac1 2018.11.30. 09:50:31

Nem mond hülyeséget.
Arrafelé halad a világ nyugati /jobban működő része/ mi itt Magyarországon , jó 50 évvel vagyunk elmaradva.
(Amikor az emberek chipet ültetnek be a testükbe, eljön majd az idő, hogy más hasznos technikai ketyerével is megteszik majd, hello Cyberpunk O:)
Létezik számítógéppel vezérelhető okos-otthon (Magyarországon is, legalábbis egyről biztosan tudok) Elég az irodában, arra gondolni, hogy de jó lenne kiporszívózni a szobát, erre előmászik a porszívó, és teljesíti azt) - persze nyilván nem létminimum illetve akközelében élő emberekről beszélünk. (Az ilyen technológiák alkalmazásához, jelenleg tehetősnek kell lenni) // A cyberpunk regényekben is drágák az ilyen beavatkozások (ha olcsó akkor az olyan is:)

cavalry 2018.11.30. 09:53:42

Valamit teljesen félreértetek ezzel a dologgal kapcsolatban.
1. Az emberek 94% gyakorlatilag képtelen a kognitív gondolkodásra (Nobel díjas egyik okossága) és ez a képzettségtől független, tehát lehet hat diplomája és kitűnően megállja a helyét a munkában, de nem kreativ és nem hoz létre sohasem semmit, még egy új ajtókilincset sem. Kb 2-3 százalék a kreativ és 3-4 százalék a gyengén eleresztett gondolkodásból. A zöm a "normális".
2. Az emberrel az a pici gond, hogy ha vizsgálandó feltételek száma egy témát érintően magas, akkor képtelen a kiértékelésre és a döntésre - csak csoportmunkában , úgy hogy szétosztják a feladatot felfogható részekre.
3. Ha a feltételek száma ha X akkor az esetek száma X az Y hatványon, tehát mondjuk két feltétel van férfi vagy nő akkor ez 4 eset. Minden esetre egy döntést is kell előre meghozni.
4. próbáld ki ezt 20 feltétellel. Ehhez már gép kell. Na most ha ezek a vizsgálandó feltételcsoportok egymásba ágyazottak tucatszámra és a feltételek száma sem kicsi, akkor az ember simán hibázik tök egyszerű feltétel vizsgálatoknál is, mert sok feltétel előfordulása ritka, de akkor az esetre előre kidolgozott döntés nem is létezik.
pld mi van akkor az emlitett példára hogy nem nő és nem férfi? Arra nem lesz döntés, pedig van vagy 30 egyéb variáció is (transznemű stb.)

A MI képes öntanulásra, ami nem nagy ügy elvileg, az új előfordulásokat kielemzi és rögzíti ami később már jó lesz, de ha nincs rá döntés akkor kér egyet az embertől és mehet a móka tovább.
Nyilvánvalóan a sebessége hatalmas, különösen ha már a qvantum számítógépek is beindulnak a munkába.

Az ember olyan tökfej ehhez (94%) mint egy hangya az atomkutatáshoz. Egy normális jogszabály rendszert sem tud létrehozni egy társadalom sok év alatt sem, mert a jogász társadalom egészének a képességeit is meghaladja a feladat, még megszervezni sem tudják a dolgot különösen azért nem mert a kiválasztásuk is célzottan a matekből 3-as populációra korlátozódik (különben elmentek volna mérnöknek), - amiben nincs millió hiba.
Ha nem lenne valamennyire jól kidolgozott informatikai rendszer, egy repülő sem tudna eljutni a célponthoz, vagy összeütközne az összes a levegőben a reptér környékén.

A gépek már rommá verték a sakkozókat, a go játékosokat és a vadászpilótákat is, autó vezetés majd jön, és gyakorlatilag a gyártást is jól csinálják, Fejlődik a szenzor gyártás stb.

Az ember gyakorlatilag három csoportra szakadt, van a tömeg aki felrakja az árut a polcra, vagy aki diplomás fogat húz, stb és van aki létrehozza az intelligens fogászati berendezést.
A háttérben meg elkezdenek dolgozni a gépek és adnak javaslatot mit kell az orvosnak csinálnia mert magától csak 20 év múlva éri el a 25%-os szintet.
A jómunkás ember meg eldönti milyen sört akar inni :) és ez volt a napi gondolkozása.

Ne keseredjk el, a kreativitás tanulható csak nem tudod még hogy hogyan :)

TömítetlenTömszelence 2018.11.30. 10:26:01

Bírom, amikor a jövőkutatók az agyunkba bedrótozott, gondolattal irányítható számítógépeket vizionálnak. Remek. Aztán hogy fogja eldönteni az MI, hogy ha egy értekezlet közben elábrándozik az ember, akkor feldobja-e a képernyőre a vágyott pornóvideót? :)

Berelhetoreklamfelulet 2018.11.30. 11:07:45

@Dr.Démonmac1:
Na azért az "okos" otthon faék egyszerűségű dolog.
Nem nagy cucc összerakni egy rendszert ami távirányítással elindít egy porszívót... akár én is összedobom egy hétvége alatt fillérekből...
Az értelme már más kérdés.

Viszlát és kösz a halakat 2018.11.30. 11:12:44

@Berelhetoreklamfelulet: "Hiába érvelsz azzal, hogy valakinek meg is kell vennie azt a terméket, így emberre mindig van szükség, a cégek nem fogják előteremteni ezt a vásárló erőt, nekik ez nem érdekük."

Ezek szerint a pénz amit a gyárak a termékért kapnak a pénzfán nő, a vevő szüreteli a pénzt a fáról és azzal fizet a termékéret hogy zsirosodjon a tőkésgeci (aki olyan hülye, hogy ahelyett, hogy ő szüretelné közvetlenül a pénzfát, drága pénzen termékelőállító gyárat hoz létre hogy megkaphassa a prolik által szüretelt pénzt)

arabok balrol 2018.11.30. 11:38:20

@cavalry: "A MI képes öntanulásra, ami nem nagy ügy elvileg, az új előfordulásokat kielemzi és rögzíti ami később már jó lesz, de ha nincs rá döntés akkor kér egyet az embertől és mehet a móka tovább.
Nyilvánvalóan a sebessége hatalmas, különösen ha már a qvantum számítógépek is beindulnak a munkába."

Siri pizzat se tud rendelni, de Alexa se. Kielemzi...muhaha.

Berelhetoreklamfelulet 2018.11.30. 11:48:32

@Viszlát és kösz a halakat:
Nem tudom. hogy a magyar, vagy a pénzügyi alapismeretek nem mennek neked, de a pénz csak egy származtatott termék. Egységnyi munka árát takarja.

A jelen rendszerben a pleb(=te) a munkáját adja el, amiért cserébe papírfecniket(=pénzt) kap.
Ő ebből később vehet kaját, vagy bármit amit szeretne.
De a csere nem 1:1 arányú... Nem annyi papírfecnit kapsz a munkádért mint amennyit ér (általában), hisz különben nem érné meg a munkáltatónak alkalmaznia téged, ha nem termelnél hasznot.

Így gyakorlatilag te nem tudsz annyi értéket venni, mint amennyit a munkád ér, és ez a hiány az, ami a másik oldalon profitként megjelenik (máshoz vándorol).

Ha 1:1 lenne az arány, azaz utópia lenne ahol a cégek alanyi jogon osszák a pénzt, hogy majd abból lehessen vásárolni, akkor eltűnne ez a különbség, amivel együtt a profit is (illetve a költségek sem lennének fedezve), azaz nem lenne értelme fenntartani a cégeket...

Nyilván egy tökéletes rendszerben, ahol mindenki tökéletes és tökéletesen kommunista, nincs profit, és mindenki ugyan annyit dolgozik, ugyanannyit kap, és vár el, és ugyan annyival rendelkezik, ott működne a dolog, de ez az esélytelen kategória.

tl.dr:
Az életedet szüretelik le, ahogy robotolsz nekik :C

cavalry 2018.11.30. 11:50:47

@arabok balrol: Az hogy a rendszerek egy része még első generációs, vagy hibás akár, az biztos. De van egy csomó amelyik már fejlett csak nem is hallottál róla mert nem a fogyasztókat érinti. Már húsz évvel ezelőtt is a "szakértői rendszerek" ami az elődnek mondhatóak, jobbak voltak mint a tapasztalt ember. Ma ez már egész jó irányba halad. Nem varázslat ez, hanem az emberi képesség határtalan fokozása úgy hogy ez bizony meghaladja az ember képességeit. A számítástehnika is meghaladta már nem? Mi ebben az új? Elég vacak szembesülni azzal hogy az ember hülye mint egy faék. De légy erős egy holló is lemossa probléma megoldásban a népesség 70%-át simán, csak ő nem tud internetezni szegény. Egyébként nem titok annyira de programozok mikrokontroller vezérelt (C++) rendszereket, elsőre szórakozás volt most már látok benne üzletet is olyan feladatokban amit nem tudott megoldani a nagy "emberiség" és ebben olyan hatalmas pénz van hogy kb meghaladja a nyugdíjkasszánkat is egy egy projekt. Van olyan cucc amire több százmilliós igény van a piacon csak még nem tud róla senki. Nem csak telefont lehet eladni sokat.

cavalry 2018.11.30. 12:01:52

@Berelhetoreklamfelulet: Ezt elhibáztad. Az okfejtésed hibás. A profit fogalmát kell tisztáznod, tudom ez zavaros, Marx is fejtegette de azért az tuti nem igaz amit írtál.
A munkabér árát olvasd el Marx tőkéjében az legalább ismert mű, vagy Samuelson Közgazdaságtan könyveiben. remélem az világos hoyg profitra szükség van különben miből fogod fentartani a válallatot, fejleszteni és felhalmozni a termékváltáshoz szükséges tartalékokra. Ha nicns profit akkor már csődbe is mentél. Az extra profit (ami nincs) meg szintén felhasználásra kerül a piac meghódítására. tehát a munkás annyi bért kap amennyit a munkabér alku folyamán sikerül elérnie, ha az alku nem sikeres akkor keres másik munkahelyet (ha ezt nem teheti azt hívják rabszolgának, de az is kap bért különben éhenhal) . Egyszerűsítve a dolgot. ha te vagy a létező legbecsületesebb kapitalista és a szakszervezettel együtt alakítod ki a béreket, akkor az lesz hogy ha kiosztod a profitot a dolgozóknak, akkor kiszámítható mikor mész csődbe. Ha figyelembe veszed a versenytársakat is akkor meg tartalékolnod is kell. Igazán jó működést csak az innovációval lehet elérni, de az sincs ingyen a feltaláló extra pénzt követel meg. De megéri. Mese: volt egy francia film ahol a tulajdonosnő berohant a gyárba valamiért és ott fogadta a sztájk bizottság, mondta nekik hogy OK csináljanak egy jó tervet és azt elfogadja. Mire viszajött a munkások azt mondták hogy bocs, nem tudnak ők sem jobbat. Rájöttek hogy ha kivesznek a kasszából pénzt akkor a jövő héten be lehet zárni a cipőgyárat.

arabok balrol 2018.11.30. 12:18:05

@cavalry: A gepek, szoftverek soha nem fognak gondolkodni, mert az ITsek sem gondolkodnak.

Az o dolguk a HOGYAN, nem a MIT, meg a MIERT. Az a fonok dolga, aki kiadja a parancsot a Jogasznak, a konyvelonek, meg az ITs-nak.

Semmilyen minosegi valtozast nem jelent az AI -bar az ujsagiras nagyon szeret ramenni a buzzwordok ragcsalasara-, elore megcsinalt algoritmusok elvegzik a rutin dolgokat, jol megirtak jobban, rosszul megirtak rosszabbul. Ahogy loval is jobb szantani, mint lo nelkul. Ennyi.

Akármiértis 2018.11.30. 12:23:40

Ez a fickó kész, mindig meg tud lepni

cavalry 2018.11.30. 12:37:49

@arabok balrol: Akár igazad is lehet. De a gondolkodás fogalmát azért illik tisztázni. https://hu.wikipedia.org/wiki/Gondolkodás ez nem teljeskörű de jobb mint a semmi. tehát ha a rutinszerű műveleteket kivesszük a gondolkodásból, akor a népesség 95%-as életében nem gondolkodik két percet sem. Az nyilván nem gondolkodás ha végrehajtasz egy rutin műveletet hanem egy módszer alkalmazása. A majom is megtanulhat biciglizni. A holló viszint feladatdatot is meg tud oldani, amit néha a az átlag ember nem (kipróbáltam, nem tudják megoldani az emberek a holló által megoldott logikai feladatokat nagy százalékban. Az IT szakembernek a gondolkodás módszertant kell leprogramoznia és akkor a gép eredményesebb mint az ember- CSAK ENNYI. Hogy mikortól nevezed gondolkodásnak az egy nagy kérdés. Nyilván a gép nem találja fel a Rub**k kockát, igaz Rub**k sem találta fel (nem ő volt a tettes jobb ha tudod) viszont a műanyag csuklót vagy akármit a közepén azt ő találta ki tényleg - tehát RUB**K AKKOR GONDOLKODOTT. Az a nagy kérdés hogy mikor szabadul el a gép és kezd sorozatosan olyan eredményket hozni ami új !!! megoldás, ennek is van lehetősége. Most más kérdés de ennek az "új kitalálás"-ának is lehet módszertant csinálni (vicces) és akkor az is csak rutin lesz. Most ezzel kisérletezünk és működő dolog, mert direkt olyan feladatokat veszünk elő amit ezer éve nem oldottak meg (vagy azt sem tudták hogy kellene). Különben a feltalálás is definiálatlan. "feltalál =Új megoldást alkot; elsőként kigondol és kifejleszt egy hasznos eljárást, eszközt." Ha egy logikailag bizonyított tevékenység sorozat "létezik de eddig nem volt ismert"és a gép bemutatja az elemzései során akkor feltaláló? Az. Tehát gondolkodónak mondható? A felfedező inkább a gyakori, a létező kapcsolatot bemutatja, lehet az Amerikai földrész vagy a C vitamin. A C vitamin is volt a felfedezése előtt is, csak nem volt ismert. A feltaláló akkor igazi ha olyat rak össze ami nincs, sosem volt de az ő munkája miatt létrejött.

Berelhetoreklamfelulet 2018.11.30. 12:46:21

@cavalry:
Nem vagy tisztában alapvető fogalmakkal sem.
A működéshez szükséges költségek már le vannak vonva, mielőtt a profitot számoljuk, így még 0 profit mellett sem megy csődbe az adott vállalkozás. (Más kérdés, hogy nem sok értelme lesz.)

arabok balrol 2018.11.30. 12:54:45

@cavalry: Abban egyetertek hogy a nepesseg 95%-a nem gondolkodik. A munkak tobbsegeben ez felesleges, sot karos.

A gep csak abban tud eredmenyesebb lenni mint az ember amit elore megtanitanak neki, ha uj valtozo kerul elo azzal nem tud mit kezdeni. Es az innovaciokban mindig van improvizacio.

"feltalál =Új megoldást alkot; elsőként kigondol és kifejleszt egy hasznos eljárást, eszközt." - az uj megoldasok nem feltetlenul ujak, hanem a korabbi megoldasokbol vannak osszelegozva.

A szoftverek remek SEGEDeszkozok a donteselokeszitesben es a vegrehajtasban is, de a celkituzes, tervezes, ellenorzes klasszikus iranyitasi feladatait szvsz soha nem fogjak atvenni, miert AKARna a gep barmi ujat vagy jobbat mint az eddigi? Ez emberi dolog.

De meg az elokeszitesben, vegrehajtasban is sokkal olcsobb az emberi eroforras egyelore a vilag donto reszen. Robotokrol meg mar Jules Verne is vizionalt, hat most Elon Musk is, na bumm.

abcdefghijklmm 2018.11.30. 13:09:07

@TömítetlenTömszelence: 20 éve olvasok már arról is, hogy eltűnik az egér meg a billentyűzet, oszt még ma is azon ütögetek... :-)

cavalry 2018.11.30. 13:19:15

@Berelhetoreklamfelulet: olvass többet. Amit irsz az értelemszerű. Nem disszertációt írunk ide nem?
"A profit vagy nyereség valamely gazdasági tevékenység során felmerült, számszerűen kifejezett bevételek és költségek különbsége.

Különbséget tehetünk normál (vagy számviteli) és gazdasági profit között. A gazdasági profit meghatározásakor a ráfordítások közé a végzett tevékenység alternatív költségét (opportunity cost) is beleszámítjuk. Mindezekből következik, hogy a gazdasági profit általában kisebb a normál profitnál.

A mikroökonómia vállalati döntésekkel foglalkozó részének egyik legfontosabb feltételezése, hogy a vállalatok célja a minél magasabb profit elérése, minél alacsonyabb befektetéssel (a kettő aránya százalékban kifejezve a profithatékonyság, vagy marxi terminológiával profitráta)."

Ha eddig jó, akkor mond már el hogy mit is fog csinálni a vállalat a gazdasági profittal? Amelyik úgy látja hogy érdemes az visszaforgatja fejlesztésre, és egy részét osztalékként kiosztja vagy azt is fej lesztésre fordítja. Ha van két konkurens vállalat és az egyik osztalékot ad ki mert a tulajdonosai ezt akarják akkor bajban lehet később. Ha a fő tulajdonos az állam akkor ritkán sikerül a versenyben talpon maradnia a profit kivétele miatt.

A profit felfogása nem az elkölthető haszon ezt a marhaságot a szocialisták hitették el az emberekkel hogy a csúnya kapitalistálnak milyen jó a kizsákmányolással és az extra stb profittal mert dúskál a javakban. A dúskálás csak töredék százalék általában de ez lehet nagy a raktáros béréhez képest. a legtöbb kapitalista vállalat szív a gazdasági versennyel és csak a nagyoknak van lehetőségük igazán nyugodtnak lenni, pld a bankoknak stb. De a profit ott is csökken sokszor, jönnek erős versenytársak stb. Fel kell vásárolni más vállalatokat stb. Szép minta pont Musk Teslája állandó a küzdelme és senki sem tudja hogy életben marad vagy csődbe megy. Musk is máshol szerzett profitját fekteti a Teslába nem? Mert kapzsi és még több profitot akar a gaz.

cavalry 2018.11.30. 13:25:20

@arabok balrol: Általában ma vegyes a kép. De azt elismerheted hogy nagy informatikai rendszerek ma jobban kereskednek a tőzsdén mint bármelyik bróker, mert akkora információ bázisban bányásznak amit ember képtelen áttekinteni. A robotszerű tőzsdei kereskedés már létezik pár éve. A termelő válallatok is géppel elemzik az adott pilanatnyi helyzetet mennyit termeljenek sok éve már ilyen rendszerek dolgoznak. Az árukereskedelmi rendszerek pld TES**o is géppel elelemzi mit hová és mennyit vigyen mit gyártasson stb. Amelyik ezt elszúrja esik a forgalom lásd IKEA stb. Zseni emberek mindig vannak de a tömeges gondolkodási mérlegelési, döntési tranzakció tömeg kezd elcsúszni a gépek irányába már régóta. Azt érdekes lenne tudni hogy milyen most az arány.

FlybyWire 2018.11.30. 13:32:07

@cavalry: Első értelmes komment itt.
Előtted annyi hülye írt annyi baromságot, komolyan mintha egy hangyabolyt néznék.
Érdekes, de ugyanakkor kicsit ijesztő is.

FlybyWire 2018.11.30. 13:33:33

@arabok balrol: aki szerint a Siri egy MI, azt nem fogom tudni sajnálni, mikor a globális MI-k rabszolgasorba lökik :)
Van egy butaság szint, ami alatt nem kár....

cavalry 2018.11.30. 13:45:12

@FlybyWire: Valójában sokkal rémisztőbb ha mondjuk az elsőcsapás kiértékelő rendszereket nézzük. Kitalálja a rendszer hogy most meg van támadva az ország és kilő mindent ami mozdítható. Az ellenőrzésre meg nincs is idő. Erről már vannak filmek is hogy fokozzák a feszültséget. Erről pampognak a szerzők hog y már nem az ember irányít sokszor. A 2008-as pénzügyi válság is ilyen volt, a gépek eladtak és kész - mondjuk jogosan de ez kis mentség. Elég egy rémhír is néha. Az "adatbányászat" című rendszerek a felelősek néha ha hibáznak, és miért ne tennék. Ha elemzés nélkül döntesz akkor meg duplán buksz. Pld ki az aki sárgabarack ültetvény telepítéséről döntött idén? Az netto elmebeteg - ha nem ismeri az adatokat. Ki az aki szőlőt telepít, amikor nyilvánvaló hogy a csapadék trend nem kezdvező? De nem tudja. Láttam ilyet hogy a dombra ahol őszibarack volt, de kiszáradtak a fák kukoricát vetett a gazdálkodó. Kiszáradt persze az egész. Olyan hülye szakértői rendszer ninc saki az adatok ismeretében marhaságokat dönt legfeljebb nemgéniusz, de átlagosan jó lesz a döntése. A géniusz olajfákat ültet :) (csak vicc de ez lesz )

steery 2018.11.30. 13:46:19

Az emberek - még a tudósok is - jelentős mértékben alul becsülik a mesintek jelentette veszélyeket. A gépek hatalomátvétele ugyanis már elkezdődött és szép lassan, de egyre gyorsuló ütemben zajlik. A gépekkel való szimbiózis csak átmeneti megoldást fog jelenteni, azaz egy idő után ez is eltorzul majd és átváltozik a gépeknek való alávetettséggé.
Az igazi veszélyt azonban nem önmagukban a gépek és a mesintek jelentik, hanem a szabad akarat, ami az eredendő bűnért felelős, ami minden bűn szülője. Ebből a szempontból az emberek szabad akarata is veszélyes. Véleményem szerint egy civilizáció csak akkor maradhat fenn tartósan és működhet jól, sokáig, ha csak egyetlen szabad akarat létezik benne, ami irányítja azt. Ahol ketten vannak, akik mást akarnak, ott már bajok vannak. Mert két dudás nem fér meg egy csárdában, egy fenékkel nem lehet két lovat megülni és közös lónak túrós a háta. És ezen még a szabad akaratok korlátozása, diktatórikus módszerekkel való elnyomása, jogfosztása és zsarolása, kényszerítése sem segít (lásd: a kínai módit). Mert idővel úgyis megtalálják az akaratok az akadályok kikerülésének módjait.
További fontos megérteni valók olvashatók Nick Bostrom: Szuperintelligencia című könyvében.

arabok balrol 2018.11.30. 13:49:07

@cavalry: Nem, a kereskedelmi dontest nem a robotok hozzak, ott sem jelent ez semmi kulonoset, csak ujabb segedeszkozoket.

A legeredmenyesebb befektetok meg olyan oregek hogy okosmobilt se hasznalnak.

arabok balrol 2018.11.30. 13:59:54

@FlybyWire: Mint mondtam, a SIRI sem mukodik, amire az Apple veri magat hogy mekkora MI meg maschine learning all mogotte.

imagazin.hu/az-apple-mesterseges-intelligencia-fejlesztesei-boven-tulmutatnak-sirin/

Es jelenleg ez az Applenel a csucs, ezen kivul megy a kover bullshiteles. Az onvezeto auto a masik latvanyos MI projekt, ami megfoghato, na az pl. mukodik a SIRIhez kepest.

De azt sem neveznem intelligencianak, nem innovativ, nem tuz ki celt, nem csinal semmi kulonoset, csak feldolgozza a kulvilagot es elore betaplalt szempontok szerint kepes megoldani a feladatot. Ilyet a szamitogepek 40 eve is tudtak, csak kisebb volt a kapacitasuk.

cavalry 2018.11.30. 14:05:52

@arabok balrol: A termelés irányítás már régi dolog. Ha a TES**o nyilvánatrtja a teljes rendszerében mondjuk a motorolajat akkor a fogyást folyamatosan összesíti és a készleteket adott szint után megrendelésekkel feltölti és beraktározza majd kiszállítja. Az adott boltban nem döntenek erről mert ez a lényeg hogy központi a megrendelés. Minél nagyobb a rendszer annál olcsóbb a nagy tömegű megrendelés nekik , az áruházban meg mindig van árú. Tehát a fogyasztó vezérli a gyártást. Ezért is növeli a boltok számát, és a logisztikai rendszerét. De az előre meghatározott szabályok szerint a rendszer működik, de persze bele lehet nyúlni bármikor. Egy kis Coo**p boltban meg Mariska néni az eladó telefonál vagy küld üzenetet hogy mit akar rendelni, nincs is mindig árú.

cavalry 2018.11.30. 14:10:29

@arabok balrol: "elore betaplalt szempontok szerint kepes megoldani a feladatot" ez a lényeg és ennek az üzleti vagy vezérlési logikának és a szenzoroknak a fejlesztése a feladat. Most a télen csinálok egy ilyet és elég nagy szívás mert mindig rájövök hogy mit nem kezeltem le. Ez egy hosszú folyamat lesz, de fejlődik és most már nekem is okosabb mintha ott ülne valaki és kézzel vezérelné a cuccot. Azért mert az ember képességei adott időben korlátosak és a folyamatos figyelme meg lehetetlen, elfárad, hibázik stb..

arabok balrol 2018.11.30. 14:15:58

@cavalry: Ez tok franko, es jobb lesz tole az eletunk, 2segtelen.

Csak en ezt nem intelligencianak nevezem. Ez egy fasza folyamat-automatizalas, amit okos emberek megalmodtak es megvalositottak. Ha meg jobbat akarnak, akkor azt is meg kell majd almodniuk, mert a rendszer semmit sem akar, a rendszert ez nem erdekli.

A brokerautomata is arra jo, hogy 200on vegyen 300on eladjon. Azert ettol meg nem rugjak ki a brokereket.

cavalry 2018.11.30. 14:26:50

@arabok balrol: Igazad van, nem rúgják ki még a brókereket - a kereskedelmi volumen folyamatosan csökken amit ember csinál..

m.t. 2018.11.30. 14:42:03

@steery:
"Véleményem szerint egy civilizáció csak akkor maradhat fenn tartósan és működhet jól, sokáig, ha csak egyetlen szabad akarat létezik benne, ami irányítja azt."

Eddig azert maradt fent, mert tobb szazmillio szabad akarat utkozott, es kenyszerult valamilyen szintu kompromisszumra, ami egyenlotlen ugyan, de a maga modjaban veges ideig stabil. Aztan atrendezodott egy picit es kezdodott elolrol. Maga a rendszer atfogoan a reszfolyamatok osszesseget tekintve addig stabil, amig nincs olyan szabad akarat ami a tobbivel szemben tulzott mertekben kepes az erdekervenyesitesre. A lenyeg hogy kelloen sokan legyenek, igy a konfliktusforrasok eloszlanak es egyenkent elnyeli oket a tehetetlenseg.
Azt hogy mi tortenik akkor amikor csak egy szabad akarat lesz, egyelore meg nem tapasztaltuk meg tarsadalmi szinten.

Berelhetoreklamfelulet 2018.11.30. 15:03:31

@cavalry:
Sokat írsz de keveset mondasz. Ettől még ugyan úgy feltenném a kérdést: "hol az érved"?
Én azt írtam, hogy - többek között - a profit megszüntetése kellene ahhoz, hogy mindenki szépen egyenlően éljen. Az, hogy a profitból fejlesztenek a cégek irreleváns. Ha alapból mindenki egyenlő - mint ahogy a retardáltak az utópiában elképzelik - akkor nem lenne versengés sem, így erre nem kéne pénzt sem költeni.

Igen, a nagy utópiában, ahol mindenki egyenlő lenne, megszűnne az emberiség fejlődése is, hisz pont az a hajtóereje az emberiség fejlődésének, hogy többet akarnak a többieknél, de jelen kontextusban ez irreleváns hisz nem az volt a kérdés, hogy kell-e profit (de még csak az sem, hogy mi a profit), hanem az, hogy honnan keletkezik az a profit...

Viszlát és kösz a halakat 2018.11.30. 15:37:45

@Berelhetoreklamfelulet: ez mind szép de én erre a mondatodra reagáltam:

"Hiába érvelsz azzal, hogy valakinek meg is kell vennie azt a terméket, így emberre mindig van szükség, a cégek nem fogják előteremteni ezt a vásárló erőt, nekik ez nem érdekük."

Légyszives magyarázd már el, hogy honnan lesz a gecitőkésnek mégtöbb zsirja ha nincsenek a dógozók akik a robotokkal előállított mindent megvásárolják így csak nő az eladatlan termékhegy.

m.t. 2018.11.30. 15:46:37

Van itt valami amit nagyon sokan figyelmen kivul hagytok, holott talan pont erre gondol Musk meg Hawking amikor az MI veszelyeirol beszelnek:

Rohogtok rajta hogy ontudatra ebred a gep mikor Siri is milyen buta, de az ontudat egyaltalan nem szukseges ahhoz hogy potencialisan elpusztitsa az emberiseget. Eleg egy veletlen es nehany rosszindulatu ember.

Egy tanulo algoritmust a fejlesztoi optimalizalnak valamire, aztan ha kiderul hogy gaz van eleg nehez belenyulni mert senki sem ismeri a reszleteket, azokat a gep maga alakitja ki. Leallitani meg nem lehet mert tul sok fugg tole.
Pelda: a youtube tehetetlenul nezi ahogy az algoritmusa mindenfele pedofil mocskot rak ovodas gyerekek lejatszasi listajara.
Kepzeljetek el amikor majd a vilaggazdasagot iranyitja egy algoritmus, ami valahogy kihozza hogy Europat elelmiszerrel ellatni nem eleg profitabilis, csoportositsuk at az osszes erre koltott penzt mediatermekekre. Ilyenkor mi van? Leallitjuk es egyik naprol a masikra megprobalunk globalisan internet nelkul kereskedni? Belenyulunk, amivel csak tovabb rontunk a helyzeten?
Ehhez nem kell ontudatos gep, csak egy felresiklott optimizalasi modell. Egy matematikai eshetoseg amivel nem szamoltak a tervezok.

Masik pelda: par honapja futott a facebookon egy video (remelem kamu) gyilkos miniatur dron-rajrol, ami ellen effektive eselytelen vedekezni ha eleg okos. Fillerekert legyartanak tobb milliot, arcfelismeressel megkeres es onmegsemmisitessel megol. Mi kell hozza? Tudja hol vagy, tudja hogy nezel ki, es nem megy neki a falnak. Ezek mar ma tobbe-kevesbe adottak, Google Facebook stb.
Valaki eladja a forraskodot meg az adatokat (vagy ellopjak) Kim Dzsong-Un-nak, aztan raereszti a rajt azokra akik facebookon memet posztolnak rola.

A 30-as evek kornyeken is ment a diszkurzus a tudomanyos vilagban az atommal kapcsolatban hogy ilyen fegyver talan megse kene az emberisegnek, aztan a 80-as evekben fogta mindenki a fejet hogy most vajon kiirtjuk-e egymast. A reszeg Nixon egyszer azert nem nyomta meg a gombot, mert egy elorelato tabornoka hamisra cserelte a kodjat.

Szoval arra int Musk, hogy tartsunk lepest a technologiaval es viseljunk felelosseggel iranta, ne dugjuk a fejunket a homokba, hogy ne erjen felkeszuletlenul minket amikor mindez valosagga valik.

cavalry 2018.11.30. 20:18:00

@Berelhetoreklamfelulet: Bizony sokféle közgazdasági elmélet van, a tiéd lehet az egyik :) Publikáld és akkor kapsz hozzá kritikát eleget. Szerintem ha nincs verseny és ha ninc sprofit akor megáll a rendszer éd asz emberek sem törrik as fejüket semmin, mert elvileg jól élt mindenki az 50-es években is, volt mit enni (néha nem) és lehetett szerelmeskedni is eleget. A többi meg csak felesleges időtöltés. Újra alkotod a szocialista embertipust. :)

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2018.11.30. 23:18:35

:: Az embereknek egyesülniük kell a gépekkel

Az Omnissiás legyen áldott!

vignette.wikia.nocookie.net/warhammer40k/images/0/04/Adeptus_mechanicus_by_cribs-d4b4afs.jpg

:: „Talán szimulációban élünk, és most nem viccelek” – összegzett.

Talán több Lemet kellene olvasnia, akkor ez nem lenne annyira meglepő. Természetesen az új szimulációk egyre kisebbek és kisebbek lesznek, így ez nem mehet a végtelenségig.

Addig is házi feladat: a jelen univerzum a sűrűsége alapján mekkora fekete lyukba fér bele?

HozzászóláSoma Következő 2018.12.01. 08:34:53

Ezt a fickót kb. ennyire lehet komolyan venni (nézd meg az arckifejezését, miközben füvezik):index.hu/techtud/2018/11/30/nasa_elon_musk_tobbe_nem_fuvezik_nyilvanosan/

steery 2018.12.01. 13:29:59

@m.t.: Ez igaz, viszont ha bármilyen rendkívüli körülmény adódik, akkor a sok ellentétes szándék miatt az akaratok kioltják egymást és a rendszer képtelen értelmesen, helyesen reagálni. Az emberiség jól láthatóan képtelen megoldani a globális problémákat az egyének ellenérdekei miatt: a környezetszennyezést, az állat és növényfajok kiirtását, a túlnépesedést, a pénzhajszolást, a végtelen hazugság áradatot és manipulációhalmazt, az összes bűnt és igazságtalanságot.
Ha csak egy akarat lenne, az mindezt játszi könnyedséggel felszámolná és rendet tartana a saját háza táján.
Rövid távon a sok akarat messze előnyösebb az egy akaratnál a sokoldalúsága, találékonysága, mozgékonysága miatt. Hosszú távon pont fordítva van. Márpedig az élet mindig a túlélésről szól, hosszú távon, nem a rövid idejű, esztelen tékozlásról. Ezért az univerzumban csak olyan értelmes civilizációk létezhetnek (szerintem), amik egy akaratú kollektívaként működnek. A sok akaratú fajok mindig gyorsan kipusztulnak vagy átállnak egy akaratú működésre.

Berelhetoreklamfelulet 2018.12.03. 12:10:40

@Viszlát és kösz a halakat:
Szerintem elég érthetően leírtam. Nem tudok mit kezdeni azokkal, akik olyan egyszerű _ALAP_ matematikai kifejezéseket sem tudnak megérteni, hogy "ha petinek van 100ft-ja, majd oda ad janinak 100ft-ot ingyen, hogy jani vegyen petitől egy almát 100ft-ért, akkor peti nem hogy gazdagabb nem lett, de szegényebb is, így alapból a fasznak árul almát?"
Matek 2. osztály kb. Ezt nem tudják felfogni azok, akik azt hiszik, a tőkések majd ellenszolgáltatás nélkül oda adják a plebnek azt a pénzt, amit úgy is vissza kapnak.

A termelés KIZSÁKMÁNYOLÁSON (néz utána mit jelent) alapul.
A javak elvételén alapul. Addig működik, amíg a vevőnek van olyan értéke(munkaerő), amiért a cégesek fizetnek.

Az apple nem azt a pénzt könyveli el nyereségként, amit a munkalávalói elköltenek... az max a munkabért fedezné. Ők attól lesznek gazdagabbak, ha más emberek (akiket más fizet meg) vesznek a termékükből.
Nekik nem érdekük a saját alkalmazottainak a bérét növelniük, mert attól nem lesz több nyereségük. Az ő nyereségük abból adódik, hogy valahol valakik veszteséget termelnek...

Ebből a példából (ami nyilván felületes volt), 60iq felett bőven megláthatod, miért nem fognak azért fizetni, hogy vásároljanak.
Igen a cégek szeretnék, hogy legyenek vásárlók, de azt várják el, hogy MÁS adjon nekik pénzt, ne ők...

Berelhetoreklamfelulet 2018.12.03. 12:13:55

@m.t.:
imgur.com/5TDYTyV
Nincs mesterséges intelligencia. Csak annak csúfolt, marketing fogások...

Majd 50-100 év múlva talán aggódni kell, talán.

m.t. 2018.12.03. 15:09:34

@Berelhetoreklamfelulet:
Fasza, irok egy oldalt, te meg ket mondatban teljesen figyelmen kivul hagyod a lenyeget.
Remelem masnak szantad es csak mellekattintottal.

Mindenki tudja hogy nincs mesterseges intelligencia. Na puff. De ami van helyette, az egy eszkoz ami rossz emberek kezeben elegge indokoltta teszi akar most is, hogy aggodjunk.
A gepek lazadasatol meg foldonkivuliektol meg kitalalt mitikus lenyektol en se felek. Atomfegyverektol, meg az eppen most Kinaban kialakulo digitalis diktaturatol viszont igen. Meg az alhir-dompingtol amik rovidtavra tervezo populistakat juttatnak hatalomra.

(p.s.: a kep tetszett :) )