Az NJSZT blogja a legfejlettebb infokom technológiákról

Jelenből a Jövőbe

Vállalatvezetők virtuális karakterekkel gyakorolnak

2019. szeptember 13. - ferenck

A virtuális valóság (virtual reality, VR) népszerű tréningeszközzé vált. A felnagyított valóságérzetet adó közeg segíti a tanulási folyamatot, lehetővé teszi olyan dolgok gyakorlását, amelyeket máskülönben lehetetlen lenne, többek között biztonsági feladatok megoldását. Másrészt új alkalmazottak képzésében is sokat segít, például a Walmart használja erre a célra.

A technológia hamarosan meghódíthatja az irodákat is.

barry.jpg

„Fokozódó érdeklődést tapasztalunk az interjúzási képességekkel, nehéz beszélgetések levezetésével, teljesítményértékeléssel, értékesítéssel, legjobb módszerekkel stb. kapcsolatos gyakorlást segítő termékek iránt” – nyilatkozta a munka jövőjével foglalkozó, arra vonatkozó AR- (augmented reality, kiterjesztett valóság), VR- és MI-megoldásokat kínáló Talespin vezérigazgatója, Kyle Jackson.     

A cége által fejlesztett virtuális karakterek például „puha” menedzseri képességek elsajátításában segítenek. Egyikük, Barry – kissé bizarr –rendeltetése, hogy figyelmesen hallgassa, ahogy főnöke kirúgja.

Utána vagy tiltakozik, vagy sír egy keveset.

barry0.jpg

Lényeg, hogy ne rendezzen jelenetet. Ha túl kemények vagyunk vele, fejét kezébe temeti, de könnyen kiabálhat, ordíthat is. A főnöknek vigyáznia kell vele, tapintatosan kell közölnie mondandóját.

Amikor a szimulációban a felhasználó interakciót folytat Barry-vel, többszáz féle lehetséges beszélgetésen mehet végig, hogy aztán kiderüljön: hatékony volt, vagy sem.

Számítógépek, algoritmusok gyakran monitorozzák a dolgozók teljesítményét, munkájuk outputját. Ugyanakkor az általános vélemény szerint a közösségi és érzelmi adottságokra nem terjed ki az automatizáció.

Barry mást sugall.

„Amikor egy szervezet a munka jövőjéről és az ahhoz szükséges kompetenciákról beszél, a puha készségeket a legfontosabbak közé sorolják, és nem tűnik úgy, hogy ez megváltozna” – folytatja Jackson.

Barry és a hozzá hasonló, realisztikus, bár szkriptet követő, így nem természetes interakciókat kivitelező avatár hatékonysága attól függ, mennyire vagyunk meggyőzőek a vele folytatott kommunikációban.

Már dolgoznak természetesebben viselkedő avatárokon, gépi tanulást használnak hozzá. Egyelőre azonban távol vagyunk attól, hogy ezek a karakterek például a testbeszédre is életszerűen reagáljanak.

A bejegyzés trackback címe:

https://jelenbolajovobe.blog.hu/api/trackback/id/tr1115066464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

232323 2019.09.13. 19:15:39

jo kis gepi tanulas. vegyunk fel embereket h kirugaskor jol meg gepi tanuljuk