Az NJSZT blogja a legfejlettebb infokom technológiákról

Jelenből a Jövőbe

Tíz évvel hamarabb jön a Szingularitás

2019. október 31. - ferenck

Shayne Manne, az Afrikai Szingularitás Egyetem (SingularityU Africa) vezetője és a Mann Made ügynökség társalapítója szerint a Technológiai Szingularitás – az a történelmi esemény, hipotetikus jövőbeli időpont, amikor a gépi intelligencia meghaladja az emberit – a mostanában prognosztizált 2045-nél tíz esztendővel korábban, 2035-ben fog megtörténni.

Manne a SingularityU Dél-afrikai Konferenciáján, október 16-án tartott bevezető előadásában a csúcstechnológia jelenlegi exponenciális fejlődéséről és lehetőségeiről beszélt. A fejlődés tempója miatt az esemény hamarabb következik be, a növekedés kontrollálhatatlan és visszafordíthatatlan, az emberi civilizációt alapjaiban átalakító gépi intelligenciához vezet.

singularity.jpg

„A Szingularitás az emberi faj egyik legjelentősebb eseménye lesz. Mihelyst megtörténik, és elkezdünk egyesülni a gépekkel, elképzelésünk sem lesz arról, milyen képességekkel rendelkezünk. Azt viszont már most tudjuk, hogy egy százéves személy által a múlt században látottak semmik a következő 15 esztendő változásaihoz képest” – véli Manne.

Szerinte a nélkülözés világát a bőség, a lehetőségek valósága váltja. A mai százévesek inkább kilencvenesek, 15 év múlva viszont jólétüket és egészségi állapotukat illetően hetveneseknek fogják érezni magukat.

singularity0.jpg

Szinte minden ipari, üzleti területet a masszív diszrupció jellemzi majd, és a vállalkozóknak keresniük kell, hogyan hathatnak a legpozitívabban az emberiségre. A jövő milliárdosainak valóban milliárdok problémáit kell megoldaniuk, hogy a földlakók ne ringassák tétlenségbe magukat.

Manne a görög-amerikai mérnök-fizikust, Peter Diamandist idézve tette fel a kérdést: „mi történik, amikor az MI, a robotika, a virtuális valóság és a szenzorok a 3D nyomtatással, blokkláncokkal, kvantumszámításokkal és globális gigabit hálózatokkal egyesülnek?”

Laila Pawlak, a SingularityU Nordic társalapító-igazgatója arról beszélt, hogy az exponenciális változások korában az üzleti tevékenységek hogyan érhetnek el döbbenetes társadalmi hatásokat, majd kiemelte az exponenciális és a lineáris közti különbséget.

„Nem becsülhetjük alá a technológia hatalmát, viszont jelenleg az ember a legintelligensebb faj, tehát rengeteg időt kell eltöltenünk a világ legégetőbb teendőivel, az ENSZ fenntartható fejlődés célkitűzéseivel” – foglalta össze mondanivalóját.

A 2035-ös dátum, az idő rövidsége és Pawlak gondolatmenete egyértelművé teszi, hogy a csúcstechnológiák és főként az MI fejlődésével párhuzamosan a döntéshozók felelőssége és a globális együttműködése is kvázi exponenciálisan nő.

A bejegyzés trackback címe:

https://jelenbolajovobe.blog.hu/api/trackback/id/tr9115271732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pipas 2019.11.02. 09:33:29

@midnight coder: "Különösen annak fényében, hogy csak pár éve kezdték el gyártani az ezt hardveresen támogató chipeket."

Mesterséges neuronhálózatot támogató chipet már a nyolcvanas-kilencvenes években is láttam. Lisp-et támogató számítgépet meg a hatvanas-hetvenes évek magasságában is gyártottak. Most nincs kedvem utánanézni, de ezek bizony igen régen voltak, pláne a sámítógépek világában. IBM AT-t árultak atom drágán ANN kártyával.

Nem, nem csak most kezdték el gyártani a MI, csak mostanra váltak olyan hatékonnyá, hogy te is hallottál róluk.

Pipas 2019.11.02. 09:38:07

@midnight coder: "kivéve talán az õsközösség idejét. "

Az ősközösség egy legenda, már Marxnak szóltak, hogy ne terjesszen ilyen butaságokat, de ő meg azt mondta, hogy a kommunista tanokban hinni kell és akkor minden világossá válik.

Nincs olyan, hogy "ősközösség", soha nem is volt. Az állatok is védik a saját tulajdonukat, azok sem élnek ősközösségben, miért gondolnánk, hogy az emberek valamikor a beláthatatlan múltban, amikor egy hegyes kődarabon, egy éles kavicson múlt az életük nem foglalkoztak a magántulajdonnal. Miért gondolnánk, hogy amikor törzsekben éltek farkastörvények szerint, falkavezérrel, béta hímekkel, alfahímekkel, alfa és bétanyőstényekkel, akkor "egyenlőség" volt köztük?

Fel nem foghatom hogyan képesek az emberek ilyenekben hinni.

Mr. Hyde 2019.11.02. 09:43:07

Teljesen mindegy milyen technológiák kerülnek bevezetésre, amíg a tulajdonviszonyok nem változnak az egyenlőtlenségek növekedni fognak.

Mr. Hyde 2019.11.02. 09:47:03

@Pipas:

Az összes régészeti feltársás az ősközösségi társadalmi forma létezését bizonyítja.

Ez nem azt jelenti, hogy a hordának nem volt tulajdona, vagy azt, hogy az egyedeknek ne lettek volna személyes használati eszközeik, hanem azt, hogy a kollektívan megszerzett javakat a kollektív igazságosság alapján használták fel. Nem holmi ősi morális önzetlenség alapján, hanem mert ez volt a faji szintű túlélés kulcsa.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2019.11.02. 11:11:08

@Szalay Miklós: egy nagyon idióta ember ömlengése. fingod nincs semmiről, amiről értekezel.

" finom mozgást igénylő feladatok"

komolyan, bazdmeg, kijössz néha a barlangodból, te elmebeteg?!

wyss.harvard.edu/news/small-but-fast-a-miniaturized-origami-inspired-robot-combines-micrometer-precision-with-high-speed/

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.02. 11:14:47

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ha bármilyen katasztrófa folytán jóvátehetetlenül megsérül vagy elpusztul a gépi intelligencia, akkor nem mindegy, hogy pár milliárd évet kell várni egy új értelmes faj kialakulására valahol az univerzumban - már ha egyáltalán kifejlődik -, vagy csupán pár száz évet, amíg az ember újra létrehozza a gépi intelligenciát."

ez idiótaság. a gépi intelligencia elérheti az önreprodukáció képességét, és elterjedhet annyira az Univerzumban, hogy lényegében elpusztíthatatlan lesz. ekkor simán kiirthatja az emberiséget. de meg is hagyhatja. az emberiség nem lesz már tényező, hacsak nem bután nekimegy a gépi intelligenciának, ami lehetséges, tekintve mennyi gyúlölködős, idióta ember van, köztük te is.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.02. 11:24:36

@midnight coder: 400 éve Franciaország névleges királya éppen egy olyan fiatalember volt, aki éppen úgy lépett a trónra, hogy polgárháborút folytatott saját, addig uralkodó anyjával, közben kitört a 30 éves háború.:) nem volt neki éppen olyan jó.:)

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.02. 11:25:36

@Pipas: mi köze a LISP-nek a kérdéshez? semmi.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.02. 11:26:39

@Pipas: midnight nem állított semmi olyat, hogy az ősközösségekben ne lett volna magántulajdon.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2019.11.02. 11:27:09

"Afrikai Szingularitás Egyetem"

jajj de komoly intézmény lehet...

erkölcsi hulla 2019.11.02. 11:39:00

Faszság az egèsz úgy ahogy van, egy modern vallás, a már vallásokra jellemző ordas hazugságokkal.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.02. 11:40:11

@midnight coder: a másik, hogy ha csak a 16. századot nézzük, akkor egy elég jó körülmények között élő francia paraszt és a király között életmódban akkora különbség nem volt. a királynak ugyan bazi nagy hatalma volt, de a technológiai lehetőségek hiányoztak ahhoz, hogy kurvára sokkal jobban éljen. a francia király sokkal többet ehetett, de ez inkább egészségtelen dolog. a francia király ugyanúgy nem járt a Maldív szigetekre nyaralni, télen részben ugyanúgy fázott, részben kályhája a parasztnak is lehetett, a király fürödhetett forró vízben, de inkább nem tette, és a paraszt is megtehette ezt, ő se csinálta. a királynak sem volt mobiltelefonja, a parasztnak sem, a királynak nem állt Rolls Royce a garázsban, hanem lovon járt, lova a parasztnak is volt. a király lova is egy lóerős volt. a paraszt egész nap gürizett, a király nem, illetve az állam vezetése mégiscsak munka. a király is ugyanúgy meghalt betegségekben, mint a paraszt, mert még nem nagyon lehetett gyógyítani őket, stb.

a technika bizony lehetőséget ad nagyobb egyenlőtlenségek kialakulására. másrészt egyenlőtlenségek kiegyenlítésére is lehetőséget ad, illetve egy bizonyos életszínvonalon ezek az egyenlőtlenségek már nem fontosak annyira.

így például az aranyozott tükörterem Versailles-ban olyan dolog, ami a parasztnak nem volt, de ez annyival jobb életminőség?!

powerage 2019.11.02. 12:09:36

Ezek a szingularitásra rejszoló szerencsétlenek pár évszázaddal ezelőtt az éveken belül megvalósuló Bölcsek Köve koncepcióra élveztek volna...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.11.02. 12:16:28

@midnight coder:

"az afrikaiak pedig annak, hogy a növekvõ erõforrásokat technológiai fejlõdés helyett szaporodásra fordították."

És hosszú távon ők cselekedtek helyesen, még ha nem volt is ez tudatos részükről. Mert az ő részarányuk nő egyre jobban a világ lakosságában, ők kapják az egyre nagyobb segélyeket, és ők ugranak át egyes lépcsőket a műszaki fejlődésben. Ötven év múlva az európai fehér ember számarányában marginális lesz a Földön, míg az afrikaiak igen jelentős arányt fognak képviselni. Márpedig az evolúcióban az a sikeres, amelyik életképesebb, amelyik kiszorítja a másikat az életteréből. Jelenleg ennek a folyamatnak a kezdeti fázisa látható a mostani migrációval, a klímamigráció meg csak ezután jön, viszont annál komolyabb lesz.

Tudom, nácifasiszta rasszista vagyok, nem kell megírni.

Camelotr 2019.11.02. 12:17:09

„A Szingularitás az emberi faj egyik legjelentősebb eseménye lesz. Mihelyst megtörténik, és elkezdünk egyesülni a gépekkel, elképzelésünk sem lesz arról, milyen képességekkel rendelkezünk. Azt viszont már most tudjuk, hogy egy százéves személy által a múlt században látottak semmik a következő 15 esztendő változásaihoz képest”

"Szerinte a nélkülözés világát a bőség, a lehetőségek valósága váltja. A mai százévesek inkább kilencvenesek, 15 év múlva viszont jólétüket és egészségi állapotukat illetően hetveneseknek fogják érezni magukat."

Istenem... A múlt vakhitű vallásos utópistái ma átigazoltak jövőkutatónak.

Camelotr 2019.11.02. 12:19:38

@ipartelep:

Leírtam nagyjából amit akartam.

Az emberi intelligencia csak részképességek terén mérhető össze a gépivel.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.11.02. 12:21:03

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!:

singularityusouthafrica.org/

Ha jól látom, ez nem egy hagyományos egyetem, nem is folytat egyetemi képzést. Másfelől a Dél-Afrikai Köztársaságban van a székhelye, ami azért kissé jobb, mint ha Etiópiában lenne.

Ettől azért még ugyanolyan sóhivatalnak tűnik.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.11.02. 12:27:01

@Camelotr:

"A múlt vakhitű vallásos utópistái ma átigazoltak jövőkutatónak."

A jövővel kapcsolatban csak egyetlen dologban lehetünk biztosak: nem olyan lesz, amilyennek az ún. jövőkutatók elképzelik.

Camelotr 2019.11.02. 12:31:05

@Mr. Hyde:

Ami azt jelentette, hogy először a férfiak kaptak enni, aztán a nők, a nagy gyerekek, kis gyerekek, végül az öregek. Ha nem volt elég ennivaló, ahol elfogyott, az alatt éhen haltak. Ez volt a túlélés logikája.

Ráadásul a csoport befelé viselkedett csak így, kifelé a kereskedelem kialakulásáig mindenki ellenségnek/versenytársnak számított. Röviden: ott ölték egymást ahol érték.

Camelotr 2019.11.02. 12:41:20

@Brendel Mátyás:

Matykó-Matykó... már megint trágárabb vagy mint okos.

Mutass kérlek egy MI vezérelt robotot, ami egy számára ismeretlen random gép ismeretlen random hibáját megtalálja, a javításhoz szerszámot készít/keres majd a javítást random környezetben végre is hajtja. Csak jelezném, hogy erre egy szakmunkást végzett autószerelő képes. Akár esőben az út szélén is.

Camelotr 2019.11.02. 12:43:45

@math0:

Hoppá! Ezt is megéltük.

Egyetértek Veled ebben a kérdésben. Érdekes, ha nem trágárkodsz és egy picit gondolkozol, egész jókat is tudsz írni.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.02. 12:46:24

@Camelotr: képes a faszt. a szakmunkás autószerelő számára egy autó nem egy random gép, és van mögötte vagy 10 év tanítás. 10 év tanítással egy robot is képes lehet erre, sőt.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.02. 12:48:08

@Camelotr: ráadásul kurvára mellébeszéltél, a kérdés az volt, hogy

" finom mozgást igénylő feladatok"

a te példád nem a finom mozgásra volt kihegyezve.

attól, hogy nem káromkodsz, még idióta vagy, sőt!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.02. 12:49:08

@Camelotr: a szakmunkás autószerelők általában kb arra képesek, amit betanítottak nekik, és a múlt héten is pontosan ugyanezt csinálták, és még azt is elbasszák. hol a faszomban élsz te, te szánalom?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.02. 12:57:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne: nemcsak nácifasiszta rasszista vagy, de hülye is. keseregsz egy olyan dolgon, ami:

1) a te életedben biztos nem fog megtörténni
2) a homo sapiens fajon belüli dolog
3) ha megtörténik, nemigen tehetsz ellene semmit. azonkívül, hogy szülsz gyerekeket ahelyett, hogy itt osztanád a baromságokat
4) az égadta világon semmi bajod nem lesz tőle

btw a fehér rassz részaránya valamikor 2000 éve is elenyésző volt, közben úgy lett nagyobb, hogy kontinenseket is elfoglaltunk, stb. a jövőben visszaáll a természetes rend

Camelotr 2019.11.02. 12:58:42

@math0:

Őőőőő... nem. :-) A géped jelen állás szerint arra képes, amire célszerűsítették. Arra is csak megfelelő körülmények közt. A gépész kölöknek meg az alatt a pár év alatt egy szemléletet tanítanak meg, ami alapján a vízforralótól a harveszteren át az autóig minden gép működését képes visszafejteni, ez alapján a problémát megtalálni és ez alapján kijavítani. Alkamasint céleszközök hiányában is. Egyelőre erre az MI nagyon nem képes. Lehet egyszer az lesz, de még nagyon-nagyon messze vagyunk ettől.

Camelotr 2019.11.02. 12:59:57

@math0:

"a szakmunkás autószerelők általában kb arra képesek, amit betanítottak nekik, és a múlt héten is pontosan ugyanezt csinálták, és még azt is elbasszák. hol a faszomban élsz te, te szánalom?!"

Kettőnk közül egyik tényleg nem ebben a világban él. De hogy én lennék az, azt kétlem. Válassz okosan szerelőt. Vagy kérdezz meg valakit aki okosabb mint Te erről a kérdésről ;-).

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.02. 13:01:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne: kb olyan idióta köcsög vagy, mintha azon aggódnál, hogy a lakásban, amiben laksz, 100 év múlva milyen színűre fogják festeni a nagyszobát. te ezen képes vagy aggódni, mert annyira selejt vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.02. 13:05:53

@Camelotr: "Válassz okosan szerelőt."

tehát elismered, hogy az átlag-szerelő minimum nem képes arra, amit mondtál. ennyi, bazdmeg pofán szartad magad.

btw. lehet, hogy nekem nem éri meg a te mesebeli okos szerelődet megkeresni azért a kis hibáért. van egy konkrét dolog, amire gondolok, a tolatókamerám érintkezési hibás, és eddig ahány szerelőnél csak volt, meg se próbálták megnézni.

ez tudod a random hiba, és nem az, hogy téligumit cserélünk, ami kb a te szinted.

az én kocsim eddig szerelőnél volt éves szervizen. ez rutinmunka, abban sem vagyok biztos, hogy mindent megcsinálnak, amit kell. itt nyilván olajcsere is volt. ennyi, bazdmeg, ezt egy robot is meg tudja csinálni, csak nem éri meg kifejleszteni az ehhez szükséges robotot, sok olyan selejtes ember van, mint te, aki kb ennyire képes.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.02. 13:09:03

@Camelotr: "A géped jelen állás szerint arra képes, amire célszerűsítették."

a szakmunkás autószerelő kölök meg mér arra se képes.

vagy például itt vagy te: nem tanítottak meg vitázni és gondolkodni, nem is vagy rá képes.

"ami alapján a vízforralótól a harveszteren át az autóig minden gép működését képes visszafejteni, ez alapján a problémát megtalálni és ez alapján kijavítani."

mondtam neked, képes a faszt. egy kontakthibás kamerát nem bírnak diagnosztizálni. amire képesek, hogy bármit kicseréljenek új, gyári alkatrészre. na erre a gép is képes, olyan nagyon tanítani sem kell, elég beprogramozni az alkatrész-listát.

Fermentátor · http://fermentator.blog.hu/ 2019.11.02. 13:23:03

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A migráció az valahol szinte mindig klímamigració. Most is az. De a Római Birodalom bukásához vezető népvándorlások esetében is az volt.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.02. 13:25:08

@Camelotr: a gépem jelenlegi állás szerint olyan dolgokat tud, amit a tanítója, én nem tudok. a szakmunkás hülyegyereked meg annyit se tud, mint a tanítója,

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.02. 13:32:16

@Camelotr: azt is megismétlem, hogy az eredeti kérdés az volt, képesek-e a gépek finom-motorikus feladatok végrehajtására. erről a kérdésről tereltél, te kis köcsög!

Camelotr 2019.11.02. 13:32:37

@math0:

Nem lehet hogy a tolatókamerádat azért nem nézik meg, mert egy ilyen fura kis figura vagy, aki szirre-szóra anyáz mindenkit? Lehet azt gondolják, hogy nem lennél képes felfogni, hogy egy ilyen érintkezési hiba (?) megtalálása 1-20 óra közt akármennyi lehet és vagy javítható vagy nem. Viszont ha ők rászánnak 20 órát és kiderül hogy nem javítható, vajon kifizetnéd nekik a 20 órát? Naugye. Ők meg nem szeretnek vitatkozni, úgyhogy lepattintanak :-).

Camelotr 2019.11.02. 13:33:58

@math0:

"a szakmunkás hülyegyereked meg annyit se tud, mint a tanítója,"

És ha Te mégis velük akarok a tolatókamerádat megjavítani, vajon hol állsz a sorban? (a géped meg mögötted) :-)))

Camelotr 2019.11.02. 13:37:37

@math0:

Kiuragadtál egy szót hogy bazmegelhess egy jót. Gondoltam felemelem a beszélgetést azáltel, hogy az eredeti szöveget használom. Nem éreztem fontosnak, hogy mindezt az orrod alá dörgöljem, de ha ragaszkodsz hozzá...

:-)

"Minden más, pl. a kreativitás, a megértést és a finom mozgást igénylő feladatok."

devadel 2019.11.02. 14:20:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne: nem náci fasz vagy, csak egyszerűen buta. ha okosan néznéd, látnád hoy már nem bőrszin szerint, hanem tudás szerint osztódik a világ. párszáz év múlva két fajra fog osztódni a világ, te a jobberek nagy részével együtt a leszakadóban leszel. bármilyen is a bőröd. bőrszín 2019-ben, hihetetlen..... :(

Fermentátor · http://fermentator.blog.hu/ 2019.11.02. 14:45:11

@devadel: Jó lenne persze, de globálisan nem hiszem, hogy valaha is el fog tűnni a bőrszín (ertesd: származás) szerinti megkülönböztetés. Jelenleg is meg van, a píszí meg csak felerősíti ezt.

Laszlo Gabris 2019.11.02. 15:32:36

A "fenntartható fejlődésről" már most látható, h abból semmi se lesz. Az emberiség nyakló nélkül szaporodik, a metán szabadulgat kifelé, a nagyhatalmak tojnak a cokettő visszafogására és a környezetvédelemre. Élünk a mának, vagy minek. De legalább intelligensebben fogunk kipusztulni.

igazi hős 2019.11.02. 16:27:52

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A gépi intelligencia ui. evolúció útján nem képes létrejönni" Ez egy "mérnökhipotézis", de nem igazolt. Nem tudjuk, hogy van-e olyan célfüggvény, aminek a megoldása az a célfüggvény, ami önfejlesztővé tenne egy MI-t. Az nem kérdés, hogy innen kezdve csak a megfelelő hardver kell. Ami csak idő kérdése és lehet, hogy már bőven rendelkezésre áll. Ezért a többség fél a határok feszegetésétől, hátha már elértük a szintet és akár "véletlenül" megalkotjuk ezt az MI-t.

igazi hős 2019.11.02. 16:29:36

@midnight coder: "Ezzel együtt a cikk eléggé random bullshitek összehányt tömege." Elég ritkán értek veled tökéletesen egyet, de most igen.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.11.02. 16:34:36

@igazi hős:

Félreértesz. Arról van szó, hogy egy mikrochip nem nagyon fog magától létrejönni akárhány kvadrillió év alatt sem, míg egy élő sejt inkább - mely utóbbiból aztán kifejlődhet az az élőlény, amely legyártja a mikrochipet. A genetikus algoritmusokhoz pedig egy chip nélkül eleve el sem lehet jutni.

Pillangószelep 2019.11.02. 17:03:45

Fantasztikus, hogy itt temérdek okos ember kapálja a vizet.

Mad Marx 2019.11.02. 17:22:18

A technológiai szingularitás a kőbalta felfedezésével már eljött, ennek eklatáns példája ez a cikk is...

midnight coder 2019.11.02. 17:27:31

@math0: Azt nem mondtam, hogy olyan hű de békés élete volt, de az átlag gyaloghoz képest egészen kiváló. Igen, Pl. ehetett amennyit akart, és legfeljebb vadászgatott, miközben a gyalog korgó gyomorral gürcölt a földeken. És persze a gyalogok élete amúgy sem volt csupa béke és biztonság, az akkori földesúron túl ott volt még egy rakás rabló, és ha épp háborúba kellett menni, akkor is nyugisabb állás volt királynak lenni mint közkatonának.

midnight coder 2019.11.02. 17:32:04

@Fermentátor: A migráció mindig arról szólt, hogy valahol túlszaporodtak a népek, és találtak egy rakás gyenge hülyét akiket ki lehetett túrni az országából - vagy akár a létezésbõl is. Aztán volt olyan is persze, hogy A nép megindult, elkergette a mellette lakó B népet, aki erre szintén megindult, és elkergette a mellette lévõ C-t.

midnight coder 2019.11.02. 17:42:31

@Camelotr: A te szakmunkásod elõtte az autószerelést évekig tanulta. Ismeretlen gépet te tudnál megjavítani, ha a ledöglött autódat te is meg tudnád javítani, pláne úgy, hogy elõzõleg még nemigen láttál benzinmotort szétszedve. Ez még egy volt szocialista kocsi esetén is így volt, pedig azok a mai járgányokhoz képest kb. egy faék bonyolultságával voltak megáldva. Én anno simán szereltem a Daciát, a Fordomban pedig az elsõ lámpa izzóját nem tudtam kicserélni, még youtube videó alapján sem, mert az ugyan errõl a modellrõl szólt, de azon belül egy másik verzióról, ahol minden máshol volt. Amúgy nem tudom, hogy mi a fenének kell még a mai kocsikba izzókészlet, amikor egy egyszerû átlagpolgár a büdös életben nem fogja tudni kicserélni, a szervizben meg csak van a szerelõnek tartalék izzólámpája.

Fermentátor · http://fermentator.blog.hu/ 2019.11.02. 17:51:19

@midnight coder: a migráció általában arról szól, hogy az addigi egyensúly megborult és az adott terület ellatokepessege emiatt csökkent. Vagyis a népesség relative túlszaporodottá vált - anélkül, hogy a tényleges lélekszámuk lényegesen valtozott volna. Erre vagy spontán vandorlassal vagy haborúkkal reagáltak.
Amíg az egyensúly fennáll, semmi nem kényszeríti őket a mobilizációra.

Fermentátor · http://fermentator.blog.hu/ 2019.11.02. 17:55:38

@midnight coder: a peldadban az A-nép megindulása klímaváltozás miatt történik meg. Pl. Eurázsia klímája szarazabba vált, emiatt nyugatra, a viszonylag csapadekosabb területekre indultak el a legeltető, nomád népek. Ehhez össze kellett csapniuk a B-néppel, őnekik pedig a C-vel.

Harmat Árpád 2019.11.02. 18:19:12

A Szingularitás nagyonb horderejű változást fog hozni az emberiség történetébe, mint a tűz, a kerék vagy a gőzgép feltalálása.

Camelotr 2019.11.02. 18:22:07

@midnight coder:

"A te szakmunkásod elõtte az autószerelést évekig tanulta."

A gép tanulhatja akármeddig, egyelőre nem tudja ezt megoldani. Erről szól amit mondok. Az MI-nak egyelőre komoly problémát jelent egy ismeretlen formájú kilincs lenyomása. Klassz dolog az MI, de egyelőre komoly korlátai vannak. Lehet egyszer átlépi az árnyékát, de ez még a jövő. Lehet benne hinni, de én már csak olyan vagyok, aki abból indul ki ami van. Hinni meg csak abban hiszek, amiben végképp muszáj.

Camelotr 2019.11.02. 18:23:40

@Harmat Árpád:

"Szingularitás" így... nagy "sz"-el... azért ez nevetséges... kerék is nagy K, Tűz is nagy T?...

Szingularitás. 2019.11.02. 18:27:21

@Camelotr: A Szingularitás kifejezés gyakran nagybetűs az angol terminologiában okoska.

Camelotr 2019.11.02. 18:28:50

@Szingularitás.:

Ott is nevetséges ZSENIKÉM. :-)

Harmat Árpád 2019.11.02. 18:29:12

@Camelotr: Én nagy betűvel irom, ahogyan sokan. Te ird kicsivel és nincs vita. :) Ennyi

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.02. 18:35:58

@Camelotr: "Nem lehet hogy a tolatókamerádat azért nem nézik meg"

nem

"egy ilyen fura kis figura vagy, aki szirre-szóra anyáz mindenkit?"

te is csinálod, de nem ez a baj, hanem, hogy elmebeteg vagy

"egy ilyen érintkezési hiba (?) megtalálása 1-20 óra közt akármennyi lehet és vagy javítható vagy nem. "

tehát azt mondod, hogy a kis autószerelőd nem tudja megcsinálni. no, pont ez volt a kérdés, pofán szartad magad

az eredeti kérdésben meg mélyen hallgatsz, lapítasz, mint a szar. ennyi telik tőled, kis elmebeteg, pszichopata selejt!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.02. 18:37:48

@Camelotr: "A gép tanulhatja akármeddig, egyelőre nem tudja ezt megoldani. "

mert ha te mondod, a kis selejtes paraszt, akkor az biztos úgy is van. fingod nincs a témához, csak ugatsz.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.02. 18:42:29

@midnight coder: ez nem akkora különbség, mint manapság mondjuk egy milliárdos és egy mélyszegény között. a milliárdos elutazhat egy csomó helyre, a mélyszegény nem. a milliárdosnak olyan mobilja, laptopja, autója, stb. lehet, ami a mélyszegénynek nem, a mélyszegénynek adott esetben semmilyen mobilra nem telik. a milliárdos befizethet űrutazásra, elviszik az Antarktiszre, felviszik a Mount Everestre, stb. a milliárdosnak lehet olyan betegsége, amire meg tudja fizetni a műtétet, a milliós gyógyszert, a mélyszegény megdöglik. a milliárdos száguldozhat négyszázzal a német autópályán, a mélyszegény ugyanabban az aluljáróban tölti az egész életét. stb. ezek kurvára nagyobb különbségek az életminőségben.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.02. 18:44:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "egy mikrochip nem nagyon fog magától létrejönni akárhány kvadrillió év alatt sem,"

mi a különbség a mikrochip és a sejtek között? más anyagokból vannak. honnan a faszomból veszed, hogy minden evolúció, és minden élet olyan alapú, mint a miénk?! sehonnan. idióta vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.02. 18:46:39

@Camelotr: nem kiragadtam egy szót, hanem egy állítást. cáfoltam. te meg ignoráltad, és elkezdtél másról beszélni. mert elmebeteg vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.02. 18:48:59

@Camelotr: nem azért megyek az autószerelőhöz, mert a szakmunkás gyereked olyat tud, amit én ne tudnék, vagy ne tudnék megtanulni egy nap alatt. az autószerelő egy vállalkozás, ahol rendelkezésre állnak olyan eszközök és alkatrészek, amelyek nekem nem. de hát neked az autószereléshez sincs fingod, mégis ugatsz. idiótábbnál idiótább dolgokkal jössz, mert elmebeteg selejt vagy.

Camelotr 2019.11.02. 19:47:11

@math0:

:-)

Hűha. Agyvérzést ne kapj :-).

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.02. 19:59:13

@Camelotr: nem azért megyek az autószerelőhöz, mert a szakmunkás gyereked olyat tud, amit én ne tudnék, vagy ne tudnék megtanulni egy nap alatt. az autószerelő egy vállalkozás, ahol rendelkezésre állnak olyan eszközök és alkatrészek, amelyek nekem nem. de hát neked az autószereléshez sincs fingod, mégis ugatsz. idiótábbnál idiótább dolgokkal jössz, mert elmebeteg selejt vagy.

Pipas 2019.11.02. 20:35:49

@Mr. Hyde: "Az összes régészeti feltársás az ősközösségi társadalmi forma létezését bizonyítja."

Valójában egyetlen ilyen régészeti feltárás sincs. Az ősközösségi társadalom Marx ideje előtt a fotelantropológia egyik elmélete volt. Marx idejében már megcáfolták.

"Ez nem azt jelenti, hogy a hordának nem volt tulajdona,"

Az ősközösségi társadalom a magántulajdon hiányán alapuló képzeletbeli társadalom.

"Az ősközösség az ember első társadalmi-gazdasági struktúrája, amely az egyéni élelemszerzés és az élelemtermelés időszaka között helyezkedik el. Jellemzője a közösségi élelemszerzés, a közösség javainak társas előállítása és a magántulajdon hiánya."

"vagy azt, hogy az egyedeknek ne lettek volna személyes használati eszközeik, hanem azt, hogy a kollektívan megszerzett javakat a kollektív igazságosság alapján használták fel."

Ennek így semmi értelme sincs, hiszen az "igazságosság" egy meghatározatlan fogalom. A kapitalizmus is igazságos, az emberek szépen igazságosan fizetnek a dolgokért.

"Nem holmi ősi morális önzetlenség alapján, hanem mert ez volt a faji szintű túlélés kulcsa."

Nincs olyan, hogy "faji szintű túlélés", génszelekció van. A fajszelekció a biológia egy maghaladott, megcáfolt elmélete.

És igen, a faj nem akkor él túl (ha ilyen elavult fogalmat akarunk használni) ha valamiféle igazságosság alapján osztják el a javakat, hanem akkor, ha egyenlőtlenségek vannak. Előbb a falkavezér eszik, utána az alfahímek és így tovább. Így csinálják az állatok, így csinálták a primitív hordák, így ment ez a világtörténelem során mindig is. Így éltek túl az őseink.

A te elképzelésed egyfajta naív, "feel-good" elképzelés, szépen hangzik, aranyos, csak sajnos semmiféle racionális akunk nincs azt gondolni, hogy régen szép és aranyos módon éltek az emberek.

És mégegy: azok a hordák közeli rokonságban álló emberekből álltak, sokkal szerencsésebb lenne családoknak nevezni őket. Ha sikerülne találni bizonyítékot arra, hogy nem volt az esetükben magántulajdon vagy "igazságos" elosztáson alapult az életük, akkor csak azt bizonyítanád, hogy a családon belül megosztották a javaikat. Na bumm, az most is így van!

CCnick 2019.11.02. 20:57:29

@midnight coder: "Amúgy nem tudom, hogy mi a fenének kell még a mai kocsikba izzókészle"

Nem kell így a problémád önmagát megoldotta.

Pipas 2019.11.02. 20:57:57

@math0: "a technika bizony lehetőséget ad nagyobb egyenlőtlenségek kialakulására. "

Ha a hajléktalanokat nem nézed, hanem csak a nagyon szegényeket, akkor azt találod, hogy általában nekik is van mit enniük, nekik is van mbiljuk, tömegközlekedhetnek, vonatozhatnak, van náluk internet, fűtés, esznek vitaminokat, az alapvető orvosi ellátást megkapják. Azok a hatalmas különbségek azért jönnek ki, mert az utcán élő, sérült embereket veszed alapul. Ezek az emberek a középkorban valószínűleg már nem élnének.

Sokkal szerencsésebb, ha a társadalmi különbségeket gazdasági oldalról méred, ha megnézed, hogy mekkora volt a vagyoni különbség. Ha pl. egy napi munkabért veszel alapul és megnézed, hogy mennyi ilyen pénze volt a gazdagnak és a szegénynek.

Ezek a vizsgálatok azt mutatják, hogy a legnagyobb különbségek a Római Birodalomban voltak.

Pipas 2019.11.02. 21:00:54

@CCnick: "Nem kell így a problémád önmagát megoldotta."

Vicces is lenne, mikor az autók felében vagy nincs izzó, vagy ha van, akkor a szervíz egy nap alatt cseréli ki vagy százezerért. :D

Nekem egyszer kicserélték, elmentem külföldre, aztán kiderült az első este, hogy a csillagokat világítom. Villogtak rám napokon keresztül én meg a szerelőt anyáztam. :( Még a magasságot is laptopról lehet állítani, esélyem sem volt. :(

CCnick 2019.11.02. 21:01:44

@Szingularitás.: "A Szingularitás kifejezés" idéznéd egy angol szövegből a "Szingularitás" kifejezést?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.02. 22:09:53

@Pipas: hülyeség. összekeversz két kérdést:

1) a technikai fejlődés növelte-e az átlag életszínvonalt? igen.
2) a technikai fejlődés növelte-e az élet-színvonalbeli különbségeket? azt állítom, hogy részben igen. lehet, hogy a vagyoni különbség nem nagyobb, de az, hogy ebből mit lehet kihozni, az a technikai fejlődéssel több lett. a francia királynak és a francia parasztnak ugyanolyan mobilja volt: semmilyen. és ugyanolyan közlekedési eszköze: 1 lóerős ló.

Exploiter 2019.11.02. 22:33:14

@math0:

Az lehet nagy szám, hogy az egyiknek limuzinja van, a másiknak meg robogója.
De nem hiszem, hogy akkora difi, mint amikor az aktuális uralkodó gondol egyet és kinyírja a parasztot az egész falujával együtt.
Ilyen azért már csak az általad imádott kommunista diktatúrákban vagy az általad imádott afrikai kultúrákban fordul elő manapság.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.02. 23:12:23

@Exploiter: 1) élet-színvonalbeli egyenlőségről volt szó, nem hatalmi egyenlőtlenségről.
2) a francia király nem tudott egyetlen gombnyomással kinyírni valakit Szíriában
3) a kommunista diktatúrákat te imádod az afrikaiakat meg a kurva anyád.

Pipas 2019.11.03. 01:10:05

@math0: "a francia királynak és a francia parasztnak ugyanolyan mobilja volt: semmilyen. és ugyanolyan közlekedési eszköze: 1 lóerős ló."

A példád erőltetett, hamis és téves. Nem, a francia király nem járt lovon, hintón járt, meg hajón. Sok más király meg gyaloghintón, szánon, mindenfélén. A francia parasztnak meg a legtöbb esetben nem volt lova. Még a legtöbb francia katonának sem volt lova.

A mai különbségek nagyobbnak látszanak, mert közelebbről nézed őket, a középkort meg nyilván nem ismered, nem tudod, hogy milyen volt az élet aztán mindenféle elméleteket gyártasz, hogy biztos mindenki lovon járt.

Mondok egy példát: csatában nagyon sokszor az volt a szokás, hogy az egyszerű katonákat legyilkolták, a szép ruhás lovagokat pedig általában megpróbálták élve elfogni, mert igen komoly váltságdíj járt értük. Erre te azt mondod, hogy "nincs köztük nagy különbség, mert egyiküknek sem volt mobilja". :D

"a francia király nem tudott egyetlen gombnyomással kinyírni valakit Szíriában"

Nem érdekelte szíria, mert nem volt rá hatással. A francia király viszont bárkit kinyírhatott egy fejbólintással franciaországban. És nem kellett attól félnie, hogy kiderül. Ha akarta felnégyeltethette a parasztot, megfőzethette olajban, élete végéig bezárhatta, megvakíttathatta, az egész családját kiirthatta. De igazad lehet, nem voltak nagy társadalmi különbségek, mert egyiknek sem volt mobilja. :D

Pipas 2019.11.03. 01:14:10

@math0: "hülyeség. összekeversz két kérdést:"

Nem, nem kevertem össze, csak az a helyzet, hogy körülbelül ezerszer vagy okosabb, mint ahogyan azt hiszed és meg sem próbálod megérteni amit az emberek mondanak neked.

Azt mondtad, hogy kisebb volt a különbség, mert egyiknek sem volt mobilja. Erre mondtam, hogy most meg mindenkinek van mobilja, azaz a különbség most is épp akkora.

Azért ez nem akkora nagy gondolatmenet ám, elsőre illene megérteni. :D

Exploiter 2019.11.03. 06:59:48

@math0:

Gondoltam, hogy nem érted, hogyan függ össze a technológiai fejlettség mindezzel.

De szélsőbalos idióta vagy, tehát szeretned kell Koreát, hisz az az élő kommunizmus igazi célja. Még szeretned kell az afrikai népírtó hadurakat is, mert azok az igazi értékes emberek, pl: nem mocsok fehérek.
Legyél már konzisztens.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.11.03. 09:52:25

@Pillangószelep:

"Fantasztikus, hogy itt temérdek okos ember kapálja a vizet."

Még szerencse, hogy itt vagy te, a helikopter.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.11.03. 09:54:36

@Fermentátor:

"A migráció az valahol szinte mindig klímamigració. "

Hát persze, mivel most a csapból is a klímaválság folyik.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2019.11.03. 10:38:39

@Pipas: " a francia király nem járt lovon"

faszt nem. idióta, tudatlan fasz vagy.

hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:XIIK%C3%A1rolySv%C3%A9dKir%C3%A1ly_V%C3%A1ci43.jpg

nem francia, de feljöhetsz a tanyáról, és megnézheted magad is.

" hintón járt, meg hajón."

hajón elég ritkán. a hintó meg nem egy nagy különbség, ugyanolyan lassan ment, és a középkorban olyan kényelmetlen volt, mint a ló.

"Mondok egy példát: csatában nagyon sokszor az volt a szokás, hogy az egyszerű katonákat legyilkolták, a szép ruhás lovagokat pedig általában megpróbálták élve elfogni, mert igen komoly váltságdíj járt értük."

a középkorban eredetileg a katonák a nemesek voltak, és csak a nemesek. pontosan az volt a nemesi rang indoklása a középkorban, hogy ők a katonák. azért nem kellett a földet túrniuk, azért voltak parasztok, akik eltartsák őket, azért szedhettek adót, hogy háborúba mehessenek, és megvédjék az országot. a parasztnak nem kellett, mert a földet túrta, és nem volt katonai gyakorlata.

""a francia király nem tudott egyetlen gombnyomással kinyírni valakit Szíriában"

Nem érdekelte szíria, mert nem volt rá hatással."

de, speciel érdekelte. tudod a keresztes háborúk. de nem tehetett mást, minthogy elküldött egy keresztes hadsereget, aztán pár év múlva esetleg megkapta a híreket, hogy mi történt velük. ma, a Trump a hadműveleti szobából élőben nézi, ahogy al-Bagdadit házát megrohamozzák, vagy, hogy egy drón kinyír egy terroristát.

idióta, tájékozatlan fasz vagy, fingod nincs semmiről.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.03. 10:40:22

@math0: ezt nem sikerült felfognod, mert elmebeteg vagy. összekeversz két kérdést, amikor erre rámutatok, akkor csak letagadod, de folytatod az összekeverést. pszichopata, elmebeteg vagy, a magyar társadalom legalja, a selejt.

hülyeség. összekeversz két kérdést:

1) a technikai fejlődés növelte-e az átlag életszínvonalt? igen.
2) a technikai fejlődés növelte-e az élet-színvonalbeli különbségeket? azt állítom, hogy részben igen. lehet, hogy a vagyoni különbség nem nagyobb, de az, hogy ebből mit lehet kihozni, az a technikai fejlődéssel több lett. a francia királynak és a francia parasztnak ugyanolyan mobilja volt: semmilyen. és ugyanolyan közlekedési eszköze: 1 lóerős ló.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.03. 10:40:53

@Pipas: ezt nem sikerült felfognod, mert elmebeteg vagy. összekeversz két kérdést, amikor erre rámutatok, akkor csak letagadod, de folytatod az összekeverést. pszichopata, elmebeteg vagy, a magyar társadalom legalja, a selejt.

hülyeség. összekeversz két kérdést:

1) a technikai fejlődés növelte-e az átlag életszínvonalt? igen.
2) a technikai fejlődés növelte-e az élet-színvonalbeli különbségeket? azt állítom, hogy részben igen. lehet, hogy a vagyoni különbség nem nagyobb, de az, hogy ebből mit lehet kihozni, az a technikai fejlődéssel több lett. a francia királynak és a francia parasztnak ugyanolyan mobilja volt: semmilyen. és ugyanolyan közlekedési eszköze: 1 lóerős ló.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.03. 10:42:19

@Exploiter: attól nem lesz igazad, hogy gátlástalanul hazudozol, a szélsőséges náci te vagy, szélsőbaloldali a jó édes kurva anyád, te pszichopata, elmebeteg selejt!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.03. 10:43:38

@Kovacs Nocraft Jozsefne: nem meglepő módon a rasszista náci klímaválság tagadó is. holnap mivel jössz, lapos Föld elmélettel, te elmebeteg selejt?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.03. 10:44:47

@Exploiter: 1) élet-színvonalbeli egyenlőségről volt szó, nem hatalmi egyenlőtlenségről.
2) a francia király nem tudott egyetlen gombnyomással kinyírni valakit Szíriában
3) a kommunista diktatúrákat te imádod az afrikaiakat meg a kurva anyád.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.11.03. 12:30:39

@Fermentátor:

"migráció általában arról szól, hogy az addigi egyensúly megborult és az adott terület ellatokepessege emiatt csökkent. Vagyis a népesség relative túlszaporodottá vált - anélkül, hogy a tényleges lélekszámuk lényegesen valtozott volna."

Aha, akkor Afrika lakossága sem nőtt az elmúlt százvalahány évben, ugye? :DDD

Fermentátor · http://fermentator.blog.hu/ 2019.11.03. 12:35:21

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nőtt. És emiatt is történik a kivándorlás.

Egyébként pedig nem egyszerűen a népességnövekedés, hanem a relatív túlnépesedés az, ami kiváltja a migrációt. A kettő nem feltétlen ugyanaz.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.11.03. 12:46:43

@Fermentátor:

Afrikában nemcsak relatív, hanem abszolút népességnövekedés is van. Nagyon jelentős. Nézd már meg pl. Nigéria népességének növekedését az utóbbi 50 évben, aztán papolj arról, hogy:

"migráció általában arról szól, hogy az addigi egyensúly megborult és az adott terület ellatokepessege emiatt csökkent. Vagyis a népesség relative túlszaporodottá vált - anélkül, hogy a tényleges lélekszámuk lényegesen valtozott volna."

Afrika eltartóképessége a fejlett országoktól kapott technológiáknak köszönhetően jelentős mértékben megnőtt, a klimatikus viszonyok ellenére is. Ezért bizonyos mértékű népességnövekedést elviselt volna, ám ők úgy szaporodtak, mint a nyulak, hiszen a nyugati élelmiszersegélyeknek köszönhetően azok a gyerekek is felnőttek és utódokat nemzettek, akik e segélyek (beleértve az eü. segélyeket is) nélkül már kisgyerekkorukban meghaltak volna.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.11.03. 12:48:25

@Fermentátor:

"Nőtt. És emiatt is történik a kivándorlás."

Hm. Az előbb épp azt bizonygattad nagy hévvel, hogy a RELATÍV népességnövekedés okozza a migrációt anélkül, hogy az ABSZOLÚT népesség lényegesen változott volna.

Nem veszed észre, hogy a saját érveidet cáfolod?

Fermentátor · http://fermentator.blog.hu/ 2019.11.03. 13:22:52

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem vettem észre, mivel nem történt ilyen.
Amit írtam abból ugyanis nem következik, hogy más okokból kifolyólag ne nőhessen az abszolút népesség. Pl a termelési viszonyok megváltozásával (pl egy találmány révén) vagy külső beavatkozassal (pl védőoltások vagy elelmiszersegelyek).
És mindez azt sem cáfolja, hogy a történelem nagy kirajzasai tobbnyire klimavaltosokkal köthetőek össze. Vagy szerinted miért történtek azok, "csak"-ból?

Fermentátor · http://fermentator.blog.hu/ 2019.11.03. 13:26:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem a népességnövekedésre írtam, hogy klimatikus okokból történt, hanem a történelem migrációira mondtak, hogy legtöbbször klimatikus okokra vezethetők vissza, az addigi egyensúly megborulasa miatti relatív tulnepesedesre.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.03. 14:07:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "már kisgyerekkorukban meghaltak volna. "

inkább te haltál volna meg, te náci fasz!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.03. 14:08:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "már kisgyerekkorukban meghaltak volna. "

inkább te haltál volna meg, te náci fasz!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.03. 14:14:03

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "már kisgyerekkorukban meghaltak volna. "

te is meghaltál volna kisgyerek korodban, ha nincs a segély. a te esetedben speciel nem lett volna kár, ha megdöglesz.

Fermentátor · http://fermentator.blog.hu/ 2019.11.03. 14:58:20

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Még annyit: szerintem valamit félreérthettél. Én ugyanis két dolgot állítottam: 1. A történelem során a klímaváltozások következménye relatív túlnépesedés volt (erőforrások csökkenése), amire a válasz valamiféle migráció volt. Ez lehetett irányított (háborúk, hadjáratok) vagy spontának. 2. A migrációk hátterében többnyire valamiféle éghajlatváltozás állt. És itt a többnyire is lényeges a kijelentesemben. Hogy tudtál kivételt mondani, az éppen ezért nem cáfolata a gondolataimnak. Afrika túlnépesedése tekintetében pl szerintem teljesen egyetertünk: a nyugati világ meggondolatlan és következményei miatt barbárbak nevezhető beavatkozásai (melyekre utaltam korábban) vezettek el ahhoz.

devadel 2019.11.04. 14:40:28

@Fermentátor: jelenleg is megvan, persze. a low-end oldalon. az értelmes és civilizált emberek között meg már nincsen. az előzők vissza fognak csúszni félállati sorba (mert hogy úgy gondolkodnak), az utóbbiakat fogjuk továbbra is homo sapiensnek hívni

Fermentátor · http://fermentator.blog.hu/ 2019.11.04. 16:08:16

@devadel: Szerintem Te valamiféle idealizált világban élsz. Ahol a gonosz farkas sosem eszi meg az ártatlan őzikét, hanem életreszóló barátságokat kötnek. Ahol a politikai korrektség a vezérelv. Egy kicsit, mintha azt írnád, hogy az az értelmes és civilizált, aki veled ért egyet (abban, hogy mind egyformák vagyunk), aki nem így gondolkodik, az félállat. Tehát, akinek a véleménye nem egyezik a tiéddel, az már nem is egyenlő? Ezzel kicsit pont hátbalövöd saját magad.
Félre ne értsd, nem személyeskedésből írom ezt: ha megbántottalak volna, elnézésedet kérem!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.11.05. 08:22:02

@devadel:

"nem náci fasz vagy, csak egyszerűen buta."

Te meg egy személyeskedő fasz vagy. :)

"ha okosan néznéd,"

Vagyis úgy, ahogy te, és véletlenül sem lehet más véleményem...

"látnád hoy már nem bőrszin szerint, hanem tudás szerint osztódik a világ."

A kettő nem is kicsit korrelál, mivel az afrikai négerek átlagos IQ-ja szignifikánsan alacsonyabb, mint a fehér emberé (IQ=100). (Persze ez csak az összehasonlító méréseknél jön elő, vagyis főként az USA-ban, mivel az IQ-teszteket az adott országban mindig 100-ra lövik be, mert definíció szerint a népesség átlagos IQ-ja 100.) A mi cigányaink átlagos IQ-ja 80 körül/alatt van. Ezzel szemben az askenázi zsidóké, a japánoké és általában a sárgabőrűeké 105 körüli. Ja, és csöppet sem vagyok rasszista, mert a fehér emberé csak 100. :)

Mivel az intelligencia normál eloszlású (Bell- vagy Gauss-görbe), ebből egyenesen következik, hogy a magasabb átlagos IQ-jú rasszok körében sokkal több a kiemelkedő képességű ember. A Nobel-díjasok hány százaléka zsidó? És a világ népességében hány százalékot tesznek ki?

Természetesen az alacsonyabb átlagos IQ-jú rasszokban is vannak kiemelkedő képességűek. Csak népességraányosan sokkal kevesebben. Viszont legalább sokkal több közöttük a jóval szerényebb képességű ember.

És még mielőtt azzal jössz, hogy szegény cigányok és négerek nem kapnak olyan jó oktatást, mint a zsidók, a fehérek vagy a sárgák, elárulom neked, hogy az IQ-teszteket már igen régóta úgy készítik, hogy az analfabéta ugyanolyan eséllyel idulhat, mint a 7 nyelven beszélő egyetemi tanár, ui. a teszt feladatai műveltségtől és iskolázottságtól függetlenek.

Mellesleg manapság már vannak sikerrel kecsegtetó új módszerek az IQ mérésére, amelyekhez a tesztalanyoknak feladatokat sem kell megoldaniuk. Kiderült ugyanis, hogy az agy egyes válaszidői bizonyos inputokra igen megbízhatóan korrelálnak az IQ-val, ezt igen nagyszámú kísérleti személyen igazolták. Ennek alapján elegendő megmárni az adott válaszidőt, így műveltségtől, iskolázottságtól 100%-ban független eredményeket lehet kapni.

Tudom, nem paszí, amit írtam, de szarok a píszíre.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.11.05. 08:24:40

Mondjuk a zsidók esetében igaz, hogy náluk mindig is alapvető elvárás volt az iskolázottság, a tanulás, így nemcsak a képességeiknek, hanem a tanuláshoz való viszonyuknak is köszönhető a Nobel-díjasok magas aránya.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2019.11.05. 23:55:49

@Pillangószelep: huh, itt még csak ilyen macerásan lehet like-olni, már el is felejtettem, hogy ez milyen volt a digitális kőkorban.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2019.11.06. 00:16:48

"mi történik, amikor az MI, a robotika, a virtuális valóság és a szenzorok a 3D nyomtatással, blokkláncokkal, kvantumszámításokkal és globális gigabit hálózatokkal egyesülnek?” Pontosan fingom nincs, de elég izgalmas lesz, nevezzük mondjuk szingularitásnak. És lesz még benne pár dolog, test-gép interfészek, nanotechnológia vagy egy kicsit távolabbról a genetika.

Másrészt meg ha csak ezeket nézzük, akkor az egész túl technológiai, mert az is kérdés, hogy mi emberek mit kezdünk ezekkel az eszközökkel, milyen szabályrendszereket alkotunk hozzájuk, hogyan szervezzük vele meg a világunk. És ha belegondolunk, még a jelenlegi világunkat se szerveztük át a technikára építhető szoft, társadalmi technológiák terén. Még azt se tudjuk, hogy ebben a technológiai környezetben mire lehetnénk képesek. Pl, nem lenne alkotható egy politikai közösség, vagy politikai projektszervező gép. Ami a saját területén hatékonyabb, mint pl. a Facebook, amit egész más célból találtak ki. Persze az meg FB azért érdekes, mert az meg a saját keretei között ad új lehetőségeket és eszközöket.