Az NJSZT blogja a legfejlettebb infokom technológiákról

Jelenből a Jövőbe

Előrelátó vezetésre tanítják az okos autókat

2019. november 13. - ferenck

Jó vezetők általában megelőzik a veszélyes helyzeteket.

Képzeljük el: üres éjszakai utcán rengeteg autó parkol, és semmi nem indokolja a különösebb elővigyázatosságot. Csakhogy a mellékutcából bármikor befordulhat egy jármű. Egy vezető folyamatosan kerül hasonló szituációkba, tapasztalatai alapján rutinszerűen cselekszik, hoz jó döntést.

Ezzel szemben az önvezető autók időnként úgy viselkednek, mint első órájukon a tanulóvezetők. A Bonni Egyetem kutatói a rutinszerű jó döntéseket eredményező a képességeket akarják megtanítani nekik.

teachingcars0.jpg

„Megelőző vezetői stílusra oktatjuk őket. Lehetővé válik, hogy sokkal gyorsabban reagáljanak veszélyes helyzetekre” – magyarázza a felsőoktatási intézmény gépi látással foglalkozó munkacsoportját vezető Jürgen Gall.

Az elképzelések megvalósításához, munkatársaival és az autonóm intelligens rendszereket kutató munkacsoporttal LiDAR adatokat kiegészítő és értelmező algoritmust fejlesztettek.

A LiDAR lézeralapú távérzékelés, a rendszert a legtöbb önvezető autó tetejére szerelik. A kibocsátó eszköz és valamely visszaverő felület távolságát határozza meg, a jármű környezetében kb. 120 ezer pontig. Minél nagyobb a távolság, annál képlékenyebbek a pontok, egy LiDAR szken alapján szinte lehetetlen pontos mérést végezni.

teachingcars.jpg

A kutatók többtucat szkent használtak, egymásra vetítették őket, így komplexebb lett a kép, és a szenzorok adataiból nemcsak a jelenre, hanem a jövőre is lehet következtetni – a környezet geometriájára, az ott lévő tárgyak térbeli kiterjedésére stb. Csupa olyan információra, amely egyetlen szkenből nem nyerhető ki.

Minden egyes pontot felcímkéztek, például „itt egy járda, ott egy gyalogos, mögötte egy motoros.”

Következő lépésben adatpárt tápláltak a programba: egyrészt egyetlen LiDAR szkent inputként, másrészt a hozzá kapcsolódó rávetített adatokat, köztük szemantikus információkat is, mint óhajtott output. A folyamatot megismételték, végül többezer párt kaptak.

Az algoritmus megtanulta kiegészíteni és értelmezni a szkeneket, azaz hiányzó méréseket rendelt hozzájuk, interpretálta a látottakat. A jelenet-kiegészítés viszonylag jól működik, a hiányzó adatok kb. felét találja el. A szemantikus értelmezés, például takart tárgyak kikövetkeztetése már kisebb sikerrel jár, a program itt csak 18 százalékot ért el.

A kutatók elmondták: a kezdetek kezdetén járnak. Eddig nem is voltak gépi tanulásra alkalmas méretű adatsorok, most már vannak. Gall optimista, szerinte lépésről lépésre közelítenek a megoldáshoz. Néhány éven belül az algoritmus a szemantikus értelmezésben is 50 százalékos teljesítményre lesz képes.

Ha így lesz, jelentősen javul az autonóm vezetés minősége.

A bejegyzés trackback címe:

https://jelenbolajovobe.blog.hu/api/trackback/id/tr7515298776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szalay Miklós 2019.11.14. 00:44:09

Úgy veszem észre, hogy csak a néhány évvel ezelőtti optimizmushoz képest is lemaradásban van a fejlesztés, nem gondoljátok?

Ezért is, aki még nem olvasta:

Önmagát vezető autó szerintem pedig nem lesz, egyhamar legalábbis. Mégpedig azért nem, mert ez egy olyan bonyolult probléma, amire a számítógépek nem képesek. Távolról sem csak arról van szó ugyanis, hogy GPS-szel odataláljon valahova, vagy beparkoljon egy helyre: ezek viszonylag egyszerű dolgok. Gondoljatok viszont bele: az utakon millió egy dolog történhet, ott van a többi autó, a gyalogosok, a biciklisek, a kátyúk, az eltakart közlekedési táblák, az állatok, lehet ilyen idő, meg olyan, stb, stb... Ráadásul egy ilyen autónak atombiztosan kellene üzemelnie, mert életek múlnak minden hibán... (Illetve mert a sz*rt is kiperelik a gyártókból, ha az autója bajt csinál.)

A helyzet egyébként ahhoz hasonló, amikor a számítógéppel megcsinálták a helyesírás ellenőrzést, viszont odáig nem igazán tudnak eljutni, hogy a gép normálisan tudjon fordítani, esetleg stilisztikai problémákban tudjon segíteni. Miért? Azért mert ahhoz érteni is kell a szöveget. Ez tehát két meglehetősen különböző dolog: vannak egyszerű problémák, amelyekkel elbír a gép, meg a bonyolultak, melyekkel nem.

Illetve az is fontos, hogy a gépeknek nincs ún. mögöttes tudása, az embernek viszont van. Egy ember tudja, nagyjából mindenről, ami vezetés közben felbukkanhat, hogy micsoda, és kb. hogy fog viselkedni, akkor is, ha az szokatlan, például egy elefánt. (Merthogy szokatlan dolgok is történnek az utakon.) Egy gép csak azt, amit beleprogramoztak, mindent meg nem lehet beleprogramozni.

Olyasmit tudok elképzelni max, hogy mondjuk az autó végig tud menni magától az autópályán, az ugyanis egy viszonylag egyszerű és védett környezet. Plusz biztos kiesik még néhány hasznos, használható fejlesztés a kutatásból, de azt a célt, hogy az autó magától elvigyen egyik címről a másikra, nem fogják elérni. Hype ez, meglássátok.

Apropó, akit érdekel, annak itt egy írás a tudomány határairól:

egyvilag.hu/temakep/029.shtml

Alick 2019.11.14. 01:13:11

@Szalay Miklós: Amilyen szarul vezet az átlag sofőr, azt a szintet nem lesz nehéz meghaladni.

teéjesenmindegy 2019.11.14. 01:24:42

Mi a lófasznak erőltetik ezt a marhaságot?
1, Ezer mást lehetne fejleszteni, aminek több értelme lenne. Önvezető villamos vagy vonat. Egyszerűbb, kötött pályán megy, nagyjából ismert körülmények között minden nap. Vagy autópályán önvezető kamiont, ami megint nem túl bonyolult, és speciel rohadt nagy sofőrhiány van. De neeem, próbáljuk egy ezer ismeretlen tényezős valamit megcsinálni....
2. Ha esetleg majd valamikor össze is jönne a kifejlesztés. Ki vállalná a felelősséget? A gyártó biztos nem. Az autó tulaja sem. Szóval?
3. Mi a jóisten olyan fontos dolguk van az embereknek, hogy nem tudnak odafigyelni mondjuk arra, hogy vezetnek. Tényleg ilyen rohadt fontos lájkolni a facebookot, vagy valami influenszert nézni a youtube-on?
4. Van ezer dolog, ami egyszerűbb mint a közlekedés, azt meg sem próbálják automatizálni. Van bármi ennyire veszélyes dolog, /mint mondjuk 120-szal száguldozni/ ami teljesen gépekre van bízva?

fideSS a retardáltak gyűjtőhelye 2019.11.14. 06:58:50

Indexes pöcsfej megint csaló kattintáshajhász címet adott, a tzörténet teljesen másról szól.

@teéjesenmindegy:

Amúgy azért erőltetik ezt a marhaságot, mert így teljes ellenőrzés alá lehet vonni a közlekedést. Nem lesz többé előzés meg hasonló úri huncutságok, mindenki vonul egymás után mint a birkák, és a forgalom fogja kőkeményen meghatározni az érkezési időt, nem az, hogy valaki tolja mint a hülye. Természetesen a belső sáv fenn lesz tartva a kiváltságosoknak, gazdagoknak, uraknak. akik megfelelő baksis lefizetésével valamivel jobban haladhatnak.

csárlszbrunzol 2019.11.14. 08:24:42

@teéjesenmindegy: Szerintem azért, mert az ember ritka szarul vezet. Amiket leírsz, azok pont nem azok a helyzetek, ahol _jellemzően_ gond lenne. Ha valamit akarunk ezzel kezdeni, akkor mindenhol meg kell végül valósítani és az lehet a cél, hogy az ember már közúton ne vezessen.
És ez nem csak odafigyelés kérdése sajnos. Egy gép nem lesz agresszív, türelmetlen faszkalap, nem tol le senkit, korrekt kövtávot tart. Nem vág le kanyart, kereszteződést, nem lóg át a szembesávba. Márpedig ez utóbbiak mindegyikét csinálja az, aki olyan nagyon odafigyel is (meg az is, aki csak azt _hiszi_, hogy baromira odafigyel, valójában meg robotpilótázik). Azt gondolom, minél előbb eljön a(viszonylag teljes körű)z önvezetés, annál jobb lesz.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.14. 09:01:48

@Szalay Miklós: ostoba vagy, ne okoskodj!

" a sz*rt is kiperelik a gyártókból, ha az autója bajt csinál."

a gyárak nem a perektől félnek. simán ki tudnak fizetni évente egy ilyen pert.

" viszont odáig nem igazán tudnak eljutni, hogy a gép normálisan tudjon fordítani"

a google translation franciáról angolra jobban fordít, mint egy átlagos ember

"Illetve az is fontos, hogy a gépeknek nincs ún. mögöttes tudása, az embernek viszont van. Egy ember tudja, nagyjából mindenről, ami vezetés közben felbukkanhat, hogy micsoda, és kb. hogy fog viselkedni, akkor is, ha az szokatlan, például egy elefánt. (Merthogy szokatlan dolgok is történnek az utakon.) Egy gép csak azt, amit beleprogramoztak, mindent meg nem lehet beleprogramozni."

hülyeség. a gép és az ember ugyanúgy tud tanulni. a gépnek lehet modellje arról, hogy hogy mozog várhatóan egy gyalogos. az autonóm autókban van olyan modul, amely a többi mozgó résztvevő várható pályáját becsli. fingod nincs semmiről.

például: mediatum.ub.tum.de/doc/1216567/1216567.pdf

"Apropó, akit érdekel, annak itt egy írás a tudomány határairól:"

az is ugyanolyan hülyeség, mint ez a kommented az autonóm vezetés határairól. a tudatlan te vagy. neked vannak nagyon komoly határaid.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.14. 09:03:56

@Alick: pontosan. az autonóm vezetést elvben már akkor racionális lesz bevezetni, ha jobb, mint az átlagos vezető. az emberek irracionálisak, ezen a ponton valószínűleg túl nagy felháborodást keltene, de egy későbbi pontban be lehet vezetni. és nem kell hibátlan legyen, csak tolerálható kell, hogy legyen a hiba. meg az emberek meg kell, hogy szokják a gondolatot, hogy jobb, ha az autonóm autók évente egy embert ütnek el, mint ha a humán vezetők évente tízet.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.14. 09:08:50

@teéjesenmindegy: "autópályán önvezető kamiont, ami megint nem túl bonyolult, és speciel rohadt nagy sofőrhiány van. "

az önvezető kamion nem önvezető autó, te idióta? nem ugyanazok a cégek fejlesztik hasonló, és átfedő projektek keretében, mint az önvezető személyautót?! de.

mondok neked egy dolgot, miért jó az önvezető személyautó is: a car sharing akkor igazán jó, ha házhoz jön az autó, és elküldheted, ha megérkeztél vele pusztaröcsögére.

" Ha esetleg majd valamikor össze is jönne a kifejlesztés. Ki vállalná a felelősséget? A gyártó biztos nem."

a gyártó. biztosítóval. más dolgok gyártója is vállalja a felelősséget. a repülőgép-gyártók is vállalják a felelősséget, hogy egy repülő lezuhanhat konstrukciós hibából.

"3. Mi a jóisten olyan fontos dolguk van az embereknek, hogy nem tudnak odafigyelni mondjuk arra, hogy vezetnek. Tényleg ilyen rohadt fontos lájkolni a facebookot, vagy valami influenszert nézni a youtube-on?"

neked például az, hogy ide idióta kommenteket irkálj be. ami nem fontos, sőt, káros, de te azt hiszed.

"4. Van ezer dolog, ami egyszerűbb mint a közlekedés, azt meg sem próbálják automatizálni. Van bármi ennyire veszélyes dolog, /mint mondjuk 120-szal száguldozni/ ami teljesen gépekre van bízva? "

például ugyanez 200-zal.:)

te ki a faszom vagy, hogy meg akarod mondani az embereknek, hogy az ne legyen nekik fontos, ami neked nem, és azzal ne foglalkozzanak, ami neked nem tetszik?!

ki a jó édes kurva anyádnak képzeled te magad?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.14. 09:10:34

@fideSS a retardáltak gyűjtőhelye: ja, a cikk igazából csak szemantikus klasszifikációról szól. ami kellhet trajektória-tervezéshez, de közel sem az. azonkívül a cikk semmi más, minthogy nagyon dedós módon elmeséli a gépi tanulást LIDAR adatok alapján. ebben nincs nagy újdonság.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.14. 09:12:01

@teéjesenmindegy: btw. attól, hogy te soha nem mozdulsz ki a faluból, sokan vannak, akik ingáznak, naponta 100 kilométert vezetnek, vagy hetente, vagy havonta ezret. ugyanazon a kibaszott útvonalon.

ne abból indulj ki, hogy mindenki olyan kis korlátolt paraszt, mint te!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.14. 09:27:02

ahogy mások is megemlítették, a cikk címe más, mint a tartalma. a tartalom szemantikus klasszifikációt ír le LIDAR alapján. nem egy nagy újdonság. a leírás dedós szintű. az előrelátó vezetéshez ez szükséges, de közel sem ez az előrelátó pályatervezés. az idióta indexnek azért elmegy, és kiteszik a szart is.

finom szaftos oldalas 2019.11.14. 09:44:17

Én azokkal értek egyet, akik szerint a közúti közlekedésnél sokkal egyszerűbb dolgokat sem sikerült még automatizálni és ilyen alapon miért éppen a létező legbonyolultabb dolog tudna megvalósulni?

Egy olyan szempontot tudok még felvetni, ami a bevezethetőség ellen szól... Ha egyszer bevethetővé is válik a mindig szabályos önvezető autó, mi fog történni amikor beledobják őt a 99 százalékban sofőrök által mozgatott nagyvárosi forgalomba?
Ott fog állni a szerencsétlen az Üstökös utca- Árpád fejedelem út kereszteződésében délután négytől este nyolcig. Mert a rámenős keresztező forgalom miatt csak szabálytalanul lehet megoldani a dolgot... Innentől kezdve ki fog beleülni? Ülsz benne és téped a hajad, hogy "legyél már egy kicsit pofátlan, toljad ki az orrod!", de nem... ő áll türelmesen. Mögötte persze sok sok ember sofőr... 10 perc múlva kiszállnak és kihajítják az útról bele a parkba. A benne ülő nénivel együtt.

Átmeneti konstrukció is lehet mondjuk, ahol az ember még átveheti az irányítást egy ilyen szituációban... az autó meg figyel és tanul. Így persze a városban nagyrészt ki lesz kapcsolva
funkció, tulképpen aligha ülhet bele olyan aki amúgy nem tud vezetni.
Azt hiszem sok évtizedekre vagyunk még ... mire megszületne addigra simán kinyírjuk magunkat környezetszennyezéssel, szépen hagyományosan.

teéjesenmindegy 2019.11.14. 09:47:21

@math0: Egyszer valakivel össze fogsz futni te féreg.

Bmw 2019.11.14. 09:57:18

Hogy dönt az önvezető autó ha lelép elé a zebrára féktávon belül egy politikus meg egy pap.
Csak az egyiket tudja kikerülni.
Vagy elüti mind kettőt?
Egy önvezető autónak csak akkora a tudása mint a programozói tudása, képzelőereje.
Akkor lehet reális valóság ha minden jármű önvezető lesz. Kb 30129-re
Azt eltudom képzelni hogy zárt autópályán karaván szerűen, külön sávban haladjanak egy depóig. Vannak próbálkozások néhány ember már meghalt.

teéjesenmindegy 2019.11.14. 10:08:13

@csárlszbrunzol:
"Szerintem azért, mert az ember ritka szarul vezet."
Ez nem igaz. Naponta milliárd ember indul el, és tesz meg felfoghatatlanul sok kilométert gond nélkül.
"Amiket leírsz, azok pont nem azok a helyzetek, ahol _jellemzően_ gond lenne. "
Mintha hallottunk volna már vonatbalesetekről. Meg kamionos balesetekről is.
Ha valamit akarunk ezzel kezdeni, akkor mindenhol meg kell végül valósítani és az lehet a cél, hogy az ember már közúton ne vezessen.
"És ez nem csak odafigyelés kérdése sajnos. "
Csak 99%ban. Ha valaki arra figyel amit csinál, akkor nem szokott baj lenni.

"Egy gép nem lesz agresszív, türelmetlen faszkalap, nem tol le senkit, korrekt kövtávot tart. Nem vág le kanyart, kereszteződést, nem lóg át a szembesávba."
Ja. És ha melletted ott a vajúdó feleséged, akkor is megy szépen ötvennel. Vagy a szívinfarktusos nagymamád. Sőt, egy autópálya forgalmát meg lehet hackelni azzal, hogy kilógatsz egy negyvenes táblát. A gép sem fog tudni kivédeni kátyút, jeget, olajfoltot, keresztbeugró vaddisznót, kizuhanó részeget, úgyhogy baleset a továbbiakban is lesz.
Az élet sokkal veszélytelenebb és egyszerűbb részeit nem tették automatikussá, mindenhol ott az emberi ellenőrzés és kontroll. Erre megpróbálják pont az egyik legbonyolultabb és legösszetettebb dolgot.

csárlszbrunzol 2019.11.14. 11:46:18

@teéjesenmindegy:
1 szarul vezet-e az ember: fenntartom, szarul vezet. Az, hogy sokan csinálják, de szarul, az nem jelenti azt, hogy olyan baromi jók. Ebben (is) a gép sokkal jobb lesz. Alig várom.
(felteszem, ismered a mondást: egymilliárd légy nem tévedhet)

2. Hol vezessék be először: nézd, nem néztem statisztikát (ha gondolod, nézz egyet és jelezd, ha tévedtem), de nem az autópályák vezetik a baleseti statisztikákat, azt hiszem. A vasúti meg aztán aligha. Akárhogy is, minél hamarabb terjedjen el és minél szélesebb körben.

3. van olyan baleset, amikor odafigyeltek (vagy továbbra is: azt _hiszik_, hogy odafigyeltek, közben meg mégsem). és mégis bekövetkezett. Amíg emberek vezetnek, addig benne lesz a tévedés is. Jelzem, hogy szerintem a pillanatnyi tévedés és a szabályok, partnerek leszarása között minőségi különbséget látok. És általában akkor van gond, amikor ez a kettő találkozik. Másrészt meg mutass nekem olyat, aki mindig, mindenkor és teljesen odafigyel. Nem milliárdokat, elég csak kevés is. Ha meg a többség nem figyel oda, akkor meg sajnos az a valóság, hogy az emberi sofőr _általában_ nem figyel oda. Ez szerintem még inkább egy érv az autonóm vezetés mellett.

4. vészhelyzet, úristen: a mentőn van kéklámpa, sziréna. Ha a farfekvéses terhes szívű nagymamával Kovács XII János perecel, akkor már nem egy ember kerül veszélybe.

6: vaddisznó, egyéb külső körülmények: ezek most is vannak. Ha az ember balfaszságát (és mondjuk minálunk a faszkalapságát) kivesszük a sztoriból, már sokkal jobb lesz.

teéjesenmindegy 2019.11.14. 12:05:02

@csárlszbrunzol: 1. Marhaság. Miért lenne szar ahogy vezetnek, és mitől lenne a gép jobb?
A gép azt tudja, amit beleprogramoztak. Kismillió dolog van, amit elvileg meg tudnak csinálni gépek, az ember pedig sokkal jobban.

2. Hát, azért utánanézegethetnél a statisztkáknak. Mert hogy a halálos balesetek zöme nem a belvárosban történik, az biztos.

3. A gép miért ne tévedhetne? Információkból dolgozik, amit valahogy kiértékel. Ugyanúgy tévedhet, mint ahogy az ember.

4. Én speciel vittem nem lélegző gyereket a kórházba. A sokkos anyjával együtt. Közben megszegtem az összes létező szabályt, dudálva mentem át piroson, meg ilyenek.
HA kihívják a mentőt, akkor az mondjuk 10 perc veszteség. Ha megállok a pirosnál akkor 5.

5. Szóval az a helyzet, hogy meg kéne tanulni vezetni, és akkor nem így állnál hozzá, hogy jajj, mindenki balfasz, meg hülye.

Larrikin 2019.11.14. 12:07:38

A Bonni Egyetem kutatói... Izgalmasabb lenne olyan forrásból hallani újdonságokról, ahol mondjuk foglalkoznak is fejlesztéssel, nem csak olvasnak róla.

csárlszbrunzol 2019.11.14. 12:35:34

@teéjesenmindegy: ez a személyeskedés szerintem nem helyénvaló. Szeretnéd folytatni enélkül, vagy
a) elmondtál mindent amúgy is, amit szerttél volna
b) még nem, de nem tudsz felhagyni a személyeskedéssel?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.14. 20:46:46

@finom szaftos oldalas: "mi fog történni amikor beledobják őt a 99 százalékban sofőrök által mozgatott nagyvárosi forgalomba?"

gondolkodunk ezen, nyilvánvalóan máshogy lesz paraméterezve az első önvezető autó, vegyes forgalomban, és máshogy a végén, amikor már minden autó automatizált lesz.

"Ott fog állni a szerencsétlen az Üstökös utca- Árpád fejedelem út kereszteződésében délután négytől este nyolcig. Mert a rámenős keresztező forgalom miatt csak szabálytalanul lehet megoldani a dolgot... Innentől kezdve ki fog beleülni?"

a 4-es szinten önvezető autót nyugodtan kivezetheti a sofőrje az adott szituból. de hát te ezt honnan tudnád, amikor láthatóan fingod nincs a témáról?!

"Átmeneti konstrukció is lehet mondjuk, ahol az ember még átveheti az irányítást egy ilyen szituációban... az autó meg figyel és tanul."

föltaláltad a spanyol viaszt, bazdmeg, ennyi eszed van!

en.wikipedia.org/wiki/Self-driving_car#Levels_of_driving_automation

" Így persze a városban nagyrészt ki lesz kapcsolva"

igen, az önvezetést nem a belvárosban fogják elkezdeni. és nem is Indiában.

" tulképpen aligha ülhet bele olyan aki amúgy nem tud vezetni."

igen, a 4-es szinthez ugyanúgy jogsi kell majd.

"Azt hiszem sok évtizedekre vagyunk még"

mivel semmit nem tudsz a témáról, azért tök mindegy, mit hiszel. ennyi erővel a tévémacit is megkérdezhetnénk.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.14. 20:49:32

@Bmw: "Hogy dönt az önvezető autó ha lelép elé a zebrára féktávon belül egy politikus meg egy pap.
Csak az egyiket tudja kikerülni.
Vagy elüti mind kettőt?"

az emberek egy ilyen helyzetben hogy döntenek? különféleképpen. tehát bárhogy is dönt az önvezető autó, az embernél nem lehet rosszabb.

"Egy önvezető autónak csak akkora a tudása mint a programozói tudása, képzelőereje."

nem. a gépi tanulás képes olyat megtanulni, amit a programozó nem tud. az alphago alkotói például alig tudtak gózni, az alphago mégis megverte a világbajnokot.

"Akkor lehet reális valóság ha minden jármű önvezető lesz. Kb 30129-re"

előtte is reális valóság lesz.

"Azt eltudom képzelni hogy zárt autópályán karaván szerűen, külön sávban haladjanak egy depóig. Vannak próbálkozások néhány ember már meghalt. "

kevesebb ember halt ebbe bele, mint emberi vezetők által. fajlagosan is.

fingod nincs semmiről, ne okoskodj, kis faparaszt!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.14. 20:54:07

@teéjesenmindegy: "Ez nem igaz. Naponta milliárd ember indul el, és tesz meg felfoghatatlanul sok kilométert gond nélkül."

az önvezető autók baleseteinek szinte mindegyikében AZ EMBER volt a hibás, nem az autó. ennyikeh. az autó jobb. az ember kurva szar az önvezető autóhoz képest.

fortune.com/2018/08/29/self-driving-car-accidents/.

" A gép sem fog tudni kivédeni kátyút, jeget, olajfoltot, keresztbeugró vaddisznót, kizuhanó részeget, úgyhogy baleset a továbbiakban is lesz."

sokkal jobb lesz ebben az embernél.

idióta fasz vagy. egy selejt. szerintem te vezetni is kurva szarul vezetsz. ennyi ésszel...

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.14. 20:56:38

@teéjesenmindegy: "A gép azt tudja, amit beleprogramoztak. "

faszt. tudhat többet. gépi tanulásnak nevezik. fingod nincs róla, hülye vagy, de égeted magad.

a gépi tanulás képes olyat megtanulni, amit a programozó nem tud. az alphago alkotói például alig tudtak gózni, az alphago mégis megverte a világbajnokot.

finom szaftos oldalas 2019.11.14. 22:24:58

@math0: Az ostobák mindenben mindig ilyen holt biztosan tudják a tutit. Nem eszem a stílusod, részemről a továbbiakban nem létezel... ne írj!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.14. 22:38:30

@finom szaftos oldalas: bírom, amikor az idióta, elmebeteg paraszt beír egy csomó hülyeséget, és még neki áll feljebb a szakértővel szemben. a stílus miatt meg a te stílusoddal a jó édes kurva anyádnak hisztizz, te kis köcsög!

finom szaftos oldalas 2019.11.15. 08:13:11

@math0: Hát ez jó! Mégis csak írok még egyet, mert látom hogy ideges vagy tőle és ez jól esik :-).
Semmi nem lesz az önvezetős agymenésből még a következő 20 évben egészen biztosan. De szerintem még később sem.
Ami azt illeti az emberek normálisabb felének már most is tele van a hócipője az egész elektronikusan felügyelt világból. (persze, csak a mi érdekünkben és mert úgy minden jobb)
Bár sok millióan már ma is elhervadnának mint a virág, ha a villanydugót - vagy akár csak az internet kábelt -kihúznánk az életükből, egyre többen vannak akik szerint ez nem normális és nem fognak kérni a még több okosságból.

Amúgy köszönöm kérdésed édesanyám jól van (86 éves) és azt szokta mondani az ilyenekre mint te, hogy bolond lukból bolond szél fúj. Szakértőkém.... te tajparaszt.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.11.15. 08:23:36

@finom szaftos oldalas: bírom, amikor az idióta, elmebeteg paraszt beír egy csomó hülyeséget. egy büdös tényt nem írtál, csak a paranoiás betegségedet írtad le. és még neki áll feljebb a szakértővel szemben. a stílus miatt meg a te stílusoddal a jó édes kurva anyádnak hisztizz, te kis köcsög!

finom szaftos oldalas 2019.11.17. 10:26:22

Magadat minősíted, ahogyan folyik a szádból a szar.
Ami azt illeti az ilyeneknek mint te, valóban lehet hogy nem kéne jogsit adni a kezébe, inkább csak üljenek abban az autóban. Képzelem hogyan viselkedel a közúton... pszihopata barom :-)