Az NJSZT blogja a legfejlettebb infokom technológiákról

Jelenből a Jövőbe

Mesterséges intelligencia figyel a futószalag mellett

2020. március 17. - ferenck

A mesterséges intelligencia nem biztos, hogy elveszi a munkánkat, viszont jó eséllyel megmondja a főnöknek, hogy mikor lóg a dolgozó.

A kaliforniai Palo Altoban és a dél-indiai infokommunikációs központ Bengaluruban működő Drishti startup MI-je ipari munkások termelékenységét követi nyomon. Tevékenységüket high-tech megoldásokkal azonosítja.

Az autóipari óriás Denso arra használja a Drishti technológiáját, hogy Battle Creek-i üzemében (Michigan állam) megszüntesse az üresjáratokat, azaz a munka a lehető leghatékonyabb legyen.

ai_watch.jpg

A Drishti rendszerét úgy gyakoroltatják, hogy az ügyfél ipari folyamataiban felismerje a szabvány cselekvéseket. A gyakorlóadatok több személyről készült, különböző kameraszögekből rögzített videofelvételeket is tartalmaznak. A szoftver a látottak alapján csoportosítja a cselekvéseket, teljesen figyelmen kívül hagyva a cselekvő személyét.

Az autóalkatrészeket összeszerelő alkalmazottakat kamerák figyelik. A rendszer megállapítja, mennyi ideig tart egy-egy feladat kivitelezése. Ha az átlagtól jelentős eltérést tapasztal, értesíti a vezetőséget.

ai_watch0.jpg

A dolgozók teljesítménymérő kijelzőjén élőben látják, milyen tempóban tevékenykednek. Ha a kijelző mosolygós fejet mutat, minden rendben van, ha viszont szigorú tekintet mered rájuk, akkor lassabbak a kelleténél, az elvártnál.

A Denso vezetősége elmondta a Forbesnak, hogy a rendszerrel a termelékenység több indikátorában kétszámjegyű növekedést értek el.

A Drishti egyik alapítója, Prasad Akella vezeti a General Motors együttműködő robotjainak fejlesztését. Az alapítók közé tartozik még a Googlenál, az Adobe-nál és a Flipkartnál is csoportokat vezető gépilátás-szakértő, Krishnendu Chadbury.

A fejlesztés fontossága egyértelmű. A gyártás 14 trillió dolláros üzlet. A Drishti által szponzorált kutatás alapján egy ember 72 százalékos teljesítményt nyújt a munkában, míg a negatívumok 68 százalékát emberi hibák okozzák. Ha munkánk mesterséges intelligencia segítségével hatékonyabbá válik, jelentős profit termelődik.

A hatékonyság azonban csak egy szempont. Egyre több iparág dolgozói emelnek szót az automatizált menedzsment ellen. Az Amazon raktárosai például tavaly élénken tiltakoztak az MI-ellenőrök ellen.

Algoritmusok figyelhetik és digitalizálhatják a dolgozó összes mozdulatát, a lépések mögötti érzelmekből viszont egyelőre semmit sem fognak fel.         

A bejegyzés trackback címe:

https://jelenbolajovobe.blog.hu/api/trackback/id/tr4215510762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.