Az Neumann Társaság blogja a legfejlettebb infokom technológiákról

Jelenből a Jövőbe

Jelenből a Jövőbe

Retrojövő: elem nélküli Game Boy

2020. szeptember 09. - ferenck

A játéktörténelem egyik legendás konzolját, a Nintendo által tervezett és gyártott 8 bites Game Boy-t Japánban 1989 áprilisában, az Egyesült Államokban három hónappal később, Európában 1990 szeptemberében forgalmazták. A Game & Watch után, a cég második játékkonzolja óriási sikert aratott.

Az eredetit csak szürkében árulták, aztán megjelent a Game Boy Color modell is. Összesen 118,69 millió darabot adtak el belőlük.

Három évtizeddel később, a holland Delfti Műszaki Egyetemen, közel egyéves fejlesztést követően, kutatók előálltak az első elemmentes Game Boy-jal. A konzol az eredeti teljesen hiteles utánzata, egyetlen, de alapvető különbséggel: AA elemek helyett a kézi játékrendszert teljes egészében kicsi napelemek és a felhasználó gombnyomogatásával keletkezett energiák működtetik.

gameboy1.jpg

A Game Boy anno forradalmasította a mobil játékot. Az új változat fejlesztői hasonlóban, az elem nélküli technológia forradalmában bíznak, munkájuk pedig a változások egyik úttörője lehet.

Az új eszköz neve Engage, és egyelőre még nem lehet vele úgy játszani, mint az eredetivel, pedig a klasszikus konzol teljes játékkönyvtárát használhatjuk hozzá. Az ok: nagyon korlátozott energiaellátásához parányi képernyő kell, hangfalak nélkül, és folyamatos gombnyomogatás nélkül csak pár másodpercig működik, aztán elhal.

„Tényleg nagy ugrást teszünk az időszakos számításokon alapuló hasznos és használható rendszerek felé” – jelentette ki Przemyslaw Pawelczak, az egyik fejlesztő.

Az időszakos számítások (intermittent computing) az extrémalacsony fogyasztást biztosító, az energiát (rádióhullámokat, rezgéseket, napfényt stb.) a környezetből gyűjtő eszközökkel jelent meg. Alkalmazások viszont csak ideig-óráig, pontosan addig működnek rajtuk, amíg el nem fogy a szükséges energia. Innen származik az elnevezés.

Az új konzolt eleve a korlátozások figyelembe vételével tervezték. Ezért ki is dolgozták, hogy magától mentse le munkáját, pontosan azt az állapotot, amelyben egy-két pillanattal a lemerülés előtt volt. Egyes játékoknak ez nagyon jó, másoknak, amelyekben nem kell gombokat nyomogatni, viszont kevésbé.

Egyelőre nem ismerjük a Nintendo reakcióját. A cég a termékeit ért külső beavatkozásokhoz a múltban szinte mindig negatívan viszonyult.

A bejegyzés trackback címe:

https://jelenbolajovobe.blog.hu/api/trackback/id/tr5716194662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása