Az Neumann Társaság blogja a legfejlettebb infokom technológiákról

Jelenből a Jövőbe

Jelenből a Jövőbe

Csúcson a virtuálisvalóság-játékok

2022. augusztus 08. - ferenck

Úgy tűnik, korábban soha nem látott magasságokba emelkedtek a virtuális valóság (virtual reality, VR) játékok – egy forrás szerint júliusban négyszeresére nőtt a felhasználók száma. A szám valószínűleg túlzó, viszont tendenciaszerű, hogy egyre többen kapcsolódnak be VR-játékokba.

Azért nincs ebben semmi meglepő, mert évek óta beszerezhetők, megbízható és megfizethető árú rendszerekről van szó. A korai alkalmazók segítenek a hibák kijavításában, új játékosokkal ismertetik meg az élményt, és mindezek hatására a VR lassan fősodorrá válik.

vr_2.jpg

A videojátékok digitális szolgáltatásában érintett Steam havonta vizsgálja a használatban lévő számítógépes hardvereket. A cég VR-rendszerével (SteamVR) használt headsetek alapján kiderült, hogy júliusban az átlagos 1,87 százalékról 6,67-re nőtt a VR sisakot használó játékosok száma.

Többen vitatják a számokat. Májusban szintén jelentős, 3,24 százalék felhasználót állapítottak meg, aztán júniusban kettőre esett vissza. Ez valószínűleg azért lehet ennyire hektikus, mert a felmérés készítői időben változó, random mintával dolgoznak. A havi négyszeres növekedés valószínűtlen, a növekedés viszont tény, ami arra enged következtetni, hogy a korábbi felmérésekben szereplő számoknál jóval többen rendelkeznek VR headsettel.

vr0_2.jpg

Jelenleg a Meta Quest 2-ja az első, a legolcsóbban beszerezhető sisak. A Valve Indexe a második, aztán jönnek az Other Oculus (Meta) ás a HTC Vive különféle hardverei. Mindegyiknél jelentős, a Quest 2-nél ötven, de a többinél is tíz százalék feletti a növekedés.

A tendencia követi a technológia-, különösen játékhardver-történelmi mintázatokat. A játéktermek sikere olcsóbb otthoni konzolok használatát tette lehetővé. A hozzájuk kapcsolódó játékok minősége szép lassan javult, idővel teljesen bevett szórakozási formává váltak.

A korai PC-s játékok is nehezen indultak be. Nem volt még internet, pocsék volt a grafika minősége, esélyük sem volt az addigra bejáratott konzolalapú játékokkal szemben.

A virtuális valósággal folytatódik a fejlődéstörténet. Az új hardver megbolygatta a status quo-t, beérési fázisa viszont drasztikusan sokáig – évtizedekig – tartott, de most fősodorrá válik.

A bejegyzés trackback címe:

https://jelenbolajovobe.blog.hu/api/trackback/id/tr3017901963
süti beállítások módosítása