Az Neumann Társaság blogja a legfejlettebb infokom technológiákról

Jelenből a Jövőbe

Jelenből a Jövőbe

Főnökök már helyettesítettek mesterséges intelligenciával alkalmazottakat

2023. március 03. - ferenck

Hiába óriási a ChatGPT és más generatív mesterséges intelligenciák körüli hype, több példa tanulságaként, egyelőre nyilvánvaló, hogy tényszerű és pontos, hibamentes szövegek, cikkek írásakor nem támaszkodhatunk teljes mértékben rájuk. Ezt maga Sam Altman, az OpenAI vezérigazgatója is elismerte.

Az álláspiaccal foglalkozó Resume Builder legújabb felmérése alapján azonban nem úgy tűnik, hogy a ChatGPT baklövései különösebben zavarnák a cégvezetőket, sokuk számára a kiadáscsökkentés ugyanis mintha fontosabb lenne a minőségromlásnál. Mint minden új technológiánál, a chatbot esetében is folyamatos a fejlődés, és a vállalati felhasználás minősége is javulni fog. Ezek még csak a kezdetek – szögezik le az érintettek.

chatgpt_humanworkers.jpg

Arra reagáltak, hogy a felmérésből kiderült: az MI egyes cégeknél már leváltott emberi munkaerőt, és a főnökök készségesen el is ismerik ezt. Az írástól a kódolásig, több területen – elvileg – átvehetik a szerepünket – állítják.

A Resume Builder ezer üzleti vezetőt kérdezett meg online, hogy a cégnél használják-e, vagy tervezik-e használni valamilyen mértékben a ChatGPT-t.

chatgpt_humanworkers0.jpg

49 százalékuk alkalmazza, és ennek a 49-nek a 48 százaléka, azaz az összes megkérdezett majdnem negyede bocsátott már el miatta humán alkalmazottat. A chatbotot már használók 93 százaléka tovább szándékszik bővíteni az MI alkalmazási körét. Az összes megkérdezett szerint a ChatGPT integrálása vagy végérvényes, vagy valószínű munkahely-vesztésekkel fog járni.

„Ugyanaz történik, mint az utóbbi évtizedekben, a technológia fejlődött és dolgozókat helyettesített. A felmérésből kiderül, hogy egyes alkalmazók bizonyos munkaköri kötelezettségeket akarnak a ChatGPT-vel helyettesíteni” – nyilatkozta Stacie Haller, a Resume Builder vezető karrier-tanácsadója.

Azt is megkérdezték tőlük, hogy mire használják a chatbotot. A válaszokból kiderül, hogy többféle tevékenységre: kódírásra 66, szövegírásra és tartalomelőállításra 58, ügyfélszolgálatra 57, megbeszélés- és dokumentum-összegzésekre 52 százalékuk alkalmazza a mesterséges intelligenciát, és ellentétben a szaksajtó és fejlesztők véleményével, az MI-t alkalmazók 55 százaléka szerint ChatGPT kiváló munkát végez.

A bejegyzés trackback címe:

https://jelenbolajovobe.blog.hu/api/trackback/id/tr4518060614
süti beállítások módosítása