Az Neumann Társaság blogja a legfejlettebb infokom technológiákról

Jelenből a Jövőbe

Jelenből a Jövőbe

A játékfejlesztők is szeretik a generatív mesterséges intelligenciát

2023. június 23. - ferenck

A generatív mesterséges intelligencia leegyszerűsítheti a videojátékok gyártását, és a stúdiók egyáltalán nem lesznek boldogtalanok, mert az MI-vel csökkennek a kiadások, hamarabb elkészülnek a munkák, hagyományos módszerekkel nehezen megvalósítható, nem praktikus kreatív kísérleteket is végezhetnek, például művészi stílusokkal, karakterekkel, párbeszédekkel stb. próbálkozhatnak eddig nem látott módokon.

Tekintettel az egyre csak növekvő hatalmas költségekre, a játékfejlesztés tényleg megérett a generatív MI integrálására. Az átalakulás viszont állások megszűnésével járhat, és csak bizakodhatunk, hogy új munkahelyeket is teremt a szektorban. A „nagyok” már alkalmazzák a technológiát, még látványosabb virtuális világokat építenek vele. Az igazi nyertesek azonban nem ők, hanem a sok kis stúdió lesz.

gaming_ai.jpg

Infokom technológia nagyvállalatok folyamatosan kínálnak új MI-modelleket, de közben maguk a játékgyártók is fejlesztenek mesterséges intelligenciával médiamegoldásokat.

Az Nvidia új rendszere lehetővé teszi, hogy játékosok közvetlenül társalogjanak játékon belüli karakterekkel. Az Avatar Cloud Engine (avatár felhőmotor, ACE) tajpeji bemutatóján a játékkarakter a játékmenetet tovább vivő információkkal válaszolt valósidőben a játékosnak. Az ACE értelmezte a játékost, generálta a karakter hangját és szövegét, és irányította az animációt.

gaming_ai0.jpg

A Scenario startup speciális felhasználói felülettel rendelkező, szövegből képet generáló modellt kínál fejlesztői eszközök finomhangolásához. Egy másik vállalat, a Didimo szövegből 3D modellt létrehozó rendszerével szerkeszthető, animációra kész, fejlesztőbarát formátumú karaktermodellek hozhatók létre.

A Blizzard Entertainment saját játékaiból származó eszközökhöz gyakoroltatott be képgenerátort. Fejlesztők karakterekhez és környezetekhez dolgozzák ki elképzeléseiket az új eszközzel. Egy másik nagyágyú, a Ubisoft dialógusgenerátort mutatott be. Írók játékkarakter-párbeszédeket alkothatnak a modellel – megadnak neki egy promptot, amire több változattal áll elő.

Techcégek és játékgyártók mellett maguk a játékosok is használják a generatív MI-t, alkalmasint kedvenc játékukat változtatják meg vele, például hangklónozással adnak szöveget hallgatag karakterek szájába.

A bejegyzés trackback címe:

https://jelenbolajovobe.blog.hu/api/trackback/id/tr5318150282
süti beállítások módosítása