Az Neumann Társaság blogja a legfejlettebb infokom technológiákról

Jelenből a Jövőbe

Jelenből a Jövőbe

A klímaváltozás hatása a globális kereskedelemre

2021. november 02. - ferenck

Egyre több vállalat veszi komolyan a klímakatasztrófához vezető változásokat, és igyekszik valamit tenni ellenük. Egy, 8098 céggel végzett 2021-es felmérés alapján az erdők pusztulása, a vízhiány és más időjárási jelenségek a következő öt évben 120 milliárd dolláros kárt okoznak a vállalkozásoknak.

Nem véletlen, hogy nagyvállalatok tevékenységében fontos szerephez jutnak az éghajlatváltozás globális kereskedelemre gyakorolt hatásairól előrejelzéseket készítő startupok. Ezek, az éghajlatelemzésre specializálódott cégek mesterséges ideghálókat tanítanak be, hogy segítséget nyújtsanak a melegedő bolygó kockázatainak kitett vállalkozásoknak.

klima_kereskedelem.jpg

Környezeti adatok és olyan tényezők interakcióit modellezik, mint például a nyersanyagárak, a fogyasztási mintázatok, az import/export. Eredményeiket elsősorban azoknak a nagyvállalatoknak értékesítik, amelyek tevékenységüket fenyegető komoly veszélyt látnak a klímaváltozásban, és következményként például másként értékesíthetik majd a termékeiket, vásárolhatnak nyersanyagokat stb.

A 2017-ben alapított San Franciscói ClimateAI hosszútávú éghajlat-szimulációk kimenetein gyakoroltatta a következő évek kockázatainak felbecsléséhez hasznos rövidtávú előrejelzéseket generáló modelljét, amely azt is megmondja, milyen lesz a termés különböző régiókban. A cég például előrejelezte, hogy 2020-ban Ausztrália egyes részein az átlagosnál többször fog esni az eső, amellyel hozzájárult a vetőmag-értékesítők öt-tíz százalékos bevétel-növekedéséhez.

A New Yorki Gro Intelligence 40 ezer adatforrást, köztük műholdas képeket, csapadék-jelentéseket elemezve, állapítja meg jövőbeni aszályok, áradások és a mezőgazdasági tevékenységet befolyásoló más időjárási jelenségek hatását. A cég olyan nagyágyúknak dolgozik, mint például az Unilever (Ben & Jerry’s, Lipton, Knorr), a gyorsétterem-birodalom Yum! Brands-nek (KFC, Pizza Hut, Taco Bell) és a pénzügyi óriás BNP Paribasnak.

A többek között a Google Street View adataival és műholdas képekkel dolgozó kaliforniai (Menlo Park) One Concern katasztrófa-forgatókönyvek kidolgozásában segít ügyfeleinek – például a klímaváltozás épületekre, közutakra és az infrastruktúra más elemeire gyakorolt hatását tanulmányozzák.

A globális katasztrófa költségeinek a kiszámításával sokat segíthetnek a mesterségesintelligencia-alapú előrejelzések, az MI megfoghatóbbá – pénzzé – teszi a veszélyeket.

A bejegyzés trackback címe:

https://jelenbolajovobe.blog.hu/api/trackback/id/tr1616684608
süti beállítások módosítása