Az Artificial Analysis kétszáznál több felhasználó és szervezet bevonásával végzett felmérése alapján 2025 harmadik negyedévében a kép- és videóalkalmazások területén Google Gemini és Veo modelljei terjedtek el legjobban. A válaszadók 74 százaléka használja a Geminit (kép), 69 százalékul pedig a Veo-t (videó).
A „melyik képgeneráló modellcsaládokat használja ön/szervezete” kérdésre válaszolva Google Gemini, OpenAI GPT Image (64 százalék), BFL FLUX (nyílt súlyok, 37 százalék), Google Imagen (36 százalék), Qwen (28 százalék), Bytedance Seedream/SeedEdit (24 százalék), Stable Diffusion (22 százalék), BFL FLUX (zárt súlyok, 22 százalék), Adobe Firefly (18 százalék), Grok Imagine (18 százalék) volt az első tíz. A Midjourney 17 százalékkal a tizenegyedik, a Runway (12 százalék) tizenkettedik, a Meta Image Generator (8 százalék) tizenhatodik.

A „melyik videógeneráló modellcsaládot használja ön/szervezete” kérdésre válaszolva Google Veo (Veo 3), Kling (Kling 2.1 Master, 48 százalék), MiniMax Hailuo (Hailuo 02 Pro, 35 százalék), Runway (Runway Gen 4, 30 százalék), Alibaba WAN (WAN 2.2 A14B, 30 százalék), Bytedance Seedance (Seedance 1.0 Pro, 27 százalék), Midjourney V1 (24 százalék), Tencent Hunyuan Video (15 százalék), PixVerse (PixVerse V5, 13 százalék), Lightricks (LTX Video, 11 százalék) volt az első tíz.

Mind személyes, mind szervezeti használatra a megkérdezettek a minőséget tekintették a legfontosabb tényezőnek. A költség a videógeneráló API-kat (alkalmazásprogramozói felületeket) választó szervezetek számára bizonyult különösen kritikusnak. A hozzáférési csatornák kiválasztásakor a válaszadók 58 százaléka az alacsonyabb összköltséget jelölte meg elsődleges szempontként.
A szervezetek szinte egyenlően oszlottak meg az alkalmazásokon (65 százalék) és az API-kon (62 százalék) keresztüli modellelérésben. A személyes felhasználók viszont (érthetően) túlnyomórészt az alkalmazásokat részesítették előnyben (86 százalék).
A szervezetek 65 százaléka tizenkét hónapon belüli megtérülésről számolt be, 34 százalékuk pedig már látott befektetésarányos megtérülést (ROI, return of investment).
A felmérést az OpenAI Sora 2 videógeneráló modelljének megjelenése előtt készítették.












