Kaszinók és játékhonlapok gépi tanulással jelölik – bélyegezik? – meg az addiktív viselkedést mutató játékosokat. Ezek az intézmények hamar elveszíthetik az engedélyüket, ha megkönnyítik az önpusztító magatartást, így érdekük, hogy ne történjen meg. Ráadásul több pénzt csinálnak a rendszeresen visszatérő nyertesekből, mint azokból, akik mindenüket elveszítik.
A dán Mindway AI rendszere segít a kockázatok csökkentésében – megjelöli az ügyfelek nyugtalanító megnyilvánulásait. Egyelőre főként online platformok élnek vele, de valódi kaszinókban is használják már.
A cég minden egyes ügyfélhez egyedi modellt tanít be. Alapvetően egy, ezen a téren tapasztalattal rendelkező pszichológus tizennégy kockázati tényező, például a feltett pénzösszeg, a játékkal eltöltött idő, hányszor vett ki pénzt automatából stb. alapján pontoz. A játékosokat három kockázati szint alapján címkézi fel, és a modellt a címkéknek megfelelően gyakoroltatja.
A rendszer figyeli minden egyes játékos viselkedését, és kockázati szintet generál. A kaszinó vagy a honlap még a baj előtt figyelmeztetheti ügyfeleit nyugtalanító folyamatokról. A fejlesztők szerint célszerűbb, ha a lehetséges problémákat telefonon beszélik meg, sok kliens viszont az e-mailt vagy a felugró üzeneteket szereti.
A függők nem biztos, hogy jó néven veszik az „őrületükre” figyelmeztető üzeneteket. Emellett, az arcfelismerés is szerepet játszik a játékosok problémáinak azonosításában. A makaói kaszinókban ezzel a technológiával ismerték meg a nagynyerőket, akiknek aztán jutalmat ajánlottak fel, miközben a város játékhatósága hivatalosan csak biztonsági célokra használta az arcfelismerést.
Csak az Egyesült Államokban kb. tízmillió személy szenved játékfüggőségtől. A problémák azonosítása segíthet a „vesztésspirál”, az eladósódás és az ezekkel járó mentális bajok megállításában. A kaszinók is jól járnak, ha megmaradnak és továbbra is játszanak az ügyfelek. Paradox módon, a szektorban évtizedek óta a játékbarlangok működtetőit segítendő használják az adattudományt, most viszont, a mesterséges intelligencia az ügyfeleket igyekszik támogatni.