Mark Gurman „Apple-szakértő” szerint 2024-ben, tizenöt év termékstratégiai iránnyal szakítva, nem az iPhone lesz a cég fejlesztéseinek fókuszpontjában, helyette a magunkon viselhető (wearable) technológiákra fognak összpontosítani.
A 2023 őszén bemutatott kevert valóság (VR+AR) headset, a Vision Pro új kategória, de nemcsak a portfólió bővítése, hanem új irány is.
Szükségük is lesz újításokra, mert a szeptemberrel zárult 2023-as adóévben stagnáltak a pandémia után megugrott eladások, mindegyik nagyobb termék (iPhone, Mac, iPad, viselhetők) mutatói visszaestek, egyedül a szolgáltatásüzlet prosperált.
Az iPhone a cég legfontosabb termékeként, a bevételek több mint felének megtermelőjeként, persze megkapja idén is a szokásos ráncfelvarrást, fontos változásokra viszont ne számítsunk. Marad az iPhone 15 design, nő a Pro változat képernyőjének mérete, és új gomb lehet majd a videófelvételekhez.
A viselhetőtechnológia-vonalon a fülhallgatók (AirPods), az AirPods max fejhallgatók és az okosórák (Apple Watch) további fejlesztése során mindkét termékcsalád esetében komoly, minőségi – az eddigi legnagyobb – változásokra számíthatunk. A Vision Prot pedig elkezdik árusítani, bár nagyon komoly bevételre nem számítanak tőle.
Két új – negyedik generációs – nem Pro AirPods várható (a Pro frissítése 2025-ben lesz aktuális), megváltozott designnal. Szükség lesz rájuk, mert a harmadik generációt lényegében csak a magasabb ár különbözteti meg a másodiktól. A cég ezen a téren valóban nagy dobásra, a hallássegítő funkció bevezetésére is készül. A hallókészülék komoly hatással lehet majd a többmilliárd dolláros iparágra.
Az Apple Watch egyik modellje mindenképpen új külsőt kap, bővített egészségügyi funkciókkal (magas vérnyomás, alvási rendellenességek mérése). Az iPad szintén módosul: a Pro új köntöst, az Air nagyobb kijelzőt, a mini gyorsabb chipet kaphat.