Az Neumann Társaság blogja a legfejlettebb infokom technológiákról

Jelenből a Jövőbe

Jelenből a Jövőbe

Az amerikai tudományos-technológiai munkaerő változásai

2024. június 14. - ferenck

Az Egyesült Államok Nemzeti Tudományos Tanácsának friss beszámolója alapján 2011 és 2021 között huszonkettőről huszonnégy százalékra nőtt a tudomány, technológia, mérnöki diszciplínák és matematika (STEM) területeken dolgozó amerikaiak száma. 36,8 millió személyről van szó, és az ország munkaerejének immáron közel negyedét jelentik.

Több mint felük nem rendelkezik felsőfokú végzettséggel, ezért a képzett műszaki munkaerő (skilled technical workforce, STW) kategóriába sorolták őket. 

us_stem_workers.jpg

Egy fontos összehasonlítás: a STEM-dolgozók foglalkoztatási rátája kevésbé, nyolcvannyolcról nyolcvanhat százalékra csökkent 2019 és 2021 között, a Covid éveiben, mint a nem STEM-dolgozóké: náluk nyolcvanháromról hetvenkilenc százalékra esett vissza a foglalkoztatottság. (A STEM-munkaerőről a napokban megjelent másik felmérés hasonló tendenciákra hívja fel a figyelmet.)

A beszámoló külön vizsgálta a külföldön született dolgozók STEM-alkalmazását. 2021-ben huszonhat százalék tartozott közéjük, tudományos-technológiai területen foglalkoztatottak tizenegy százaléka honosított, öt százaléka nem amerikai állampolgár.

Az USA remek munkát végez, hogy a világ minden tájáról magához vonzza a STEM-tehetségeket. Életbevágónak tartják a sokszínűség megőrzését, külföldi tanulók és szakemberek megtartását, érdeklődésük felkeltését az ország iránt. A tanács szerint az USA-nak tovább kell erősítenie ezt a képességet.

A STEM-munkaerő nagyon fontos az Egyesült Államok globális gazdaságbeli versenyképességének megőrzésében. Sok vállalkozás ezeknek az alkalmazottaknak a munkáján alapul, kulcsszerepet játszanak az innovációban és a technológiai fejlődésben, megkönnyítik a fejlesztések hasznos termékekké és szolgáltatásokká alakítását.

A STEM-dolgozók éves átlagkeresete magasabb, mint a nem STEM-dolgozóké, több a férfi, mint a nő. Főként fehérek és ázsiaiak dolgoznak ezeken a területeken, az afroamerikaiak csak nyolc (összességében tizenegy) százalék, a hispano-amerikaiak pedig tizenöt (összességében tizennyolc) százalék.

A bejegyzés trackback címe:

https://jelenbolajovobe.blog.hu/api/trackback/id/tr4618423767
süti beállítások módosítása