Az Neumann Társaság blogja a legfejlettebb infokom technológiákról

Jelenből a Jövőbe

Jelenből a Jövőbe

A médiavállalkozások, nagy hírújságok szeretik a chatbotokat

2023. március 07. - ferenck

A világhálón egyre elfogadottabbá vált, hogy egyszerűbb, rutinszövegeket programok generálnak, míg az agytornát igénylő munkát képzett újságírók végzik. A befektetőknek tetszik az ötlet, például a BuzzFeed részvényei több mint száz százalékot emelkedtek, miután bejelentették, hogy kapcsolatban állnak az OpenAI-jal.

A mai chatbot hullámot, a mesterséges intelligencia által létrehozott szövegeket többévnyi kísérletezés előzte meg.

publishers.jpg

A Washington Post 2017-ben munkába állított Heliografja helyi sportesemények utáni beszámolókat készített. A Forbes 2018-ban bevezetett Bertie rendszere topikokat, szalagcímeket és művészeti munkákat ajánlott. A Bloomberg 2019-ben fejlesztette beszámolókat automatikusan összegző Cyborgját. 2022 novembere és idén január között a CNET saját modellel íratott 78 cikket pénzügyekről. Miután egy másik online újság sok anyagban fedezett fel hibákat, felfüggesztették a modell használatát. (A másik három jelenéről nincsenek információk.)

Azaz, médiavállalatok, kiadók nem idegenkednek az MI-től, de egyelőre főként rövid és meghatározott formájú, könnyű olvasmányok, például nyaralással kapcsolatos szövegek, kvízek készítésére alkalmazzák őket.

publishers0.jpg

Három médiavállalat emelkedik ki, ők különféle megközelítéseket használnak automatikus szöveggenerálásra.

A New York Times a ChatGPT-vel készíttette el Valentin-napi interaktív üzeneteit. A felhasználók kiválaszthatták a hangvételt (romantikus, plátói stb.), a címzettet (például ex, saját magam, ChatGPT) és a stílust (többek között üdvözlőkártya, kalózkodás).

A BuzzFeed az OpenAI GPT-3-ja által működtetett kvíz-sorozatra (is) alkalmaz MI-t. Valaki előáll egy ötlettel, szalagcímeket és kérdéseket ír róla. Az olvasók vagy kitöltik a szövegdobozokat, vagy több lehetőség közül választanak, majd GPT-3 néhány bekezdést ír a témáról. A kvízekkel komoly szponzori pénzek is összeszedhetők, az egyik legutóbbit egy műtrágyagyártó finanszírozta.

A Men’s Journal például „Bevált tippek, hogy segítsünk életed leggyorsabb mérföldjének lefutásához” című anyagát ugyan a „fitnesz-szerkesztők” jegyezték, de a szerzők között az OpenAI MI-jét is megemlítették. Az anyacég nemrég írt alá együttműködési szerződést a szövegeket és videókat egyaránt mesterséges intelligenciával generáló Jasper és Nota startupokkal. 250 médiavállalkozásuk számára kell anyagokat készíteniük.

A bejegyzés trackback címe:

https://jelenbolajovobe.blog.hu/api/trackback/id/tr8418064022
süti beállítások módosítása