A mozi-előfizetés népszerűsítésében szerepet játszó MoviePass egykori alapító-vezérigazgatója, Stacy Spikes új startupja, a PreShow alapötletét az adta, hogy a filmszínházakban rengeteg hirdetést kell végignéznünk, miközben a belépőárak folyamatosan emelkednek. És akkor a filmekben látható termékelhelyezésekről, közvetett reklámokról nem is beszéltünk…
Mi lenne, ha úgy néznénk hirdetéseket, hogy jutalmat kapunk érte? – tette fel a kérdést Spikes, majd megalapította a PreShow-t.
Ötlete a legendás Stanley Kubrick disztópikus Mechanikus narancsát idézi. A cég appjával a felhasználók ingyen mozijegyhez juthatnak. De mivel semmi sincs ingyen, cserébe 15-20 percen keresztül hirdetéseket, köztük akár film trailereket, jeleneteket kell nézniük. (A PreShow nemrég indított Kickstarter-kampányt az alkalmazás további finanszírozásához.)
Hirdetések megtekintésének valamilyen formában történő honorálása nem újdonság, az app mögötti technológia viszont igen.
A technológia az Apple FaceID-jét használja, azaz a sajátunkkal jelentkezünk be az appra (amely aztán anonimizál minden felhasználót). Az elővigyázatosságra a csalások elkerülése miatt van szükség.
A cég speciális módszert fejlesztett ki a szemkövetésre (eye-tracking), így bizonyosodnak meg, hogy tekintetünk valóban a hirdetésekre szegeződik. A képernyő szélein látható zöld mező jelzi, hogy az app lát minket, és ha félrenézünk, vagy felállunk, a zöld azonnal pirosra vált. Ha megint a reklámot figyeljük, ismét zöld lesz.
A YouTube hirdetéseivel ellentértben, ezeket a reklámokat tényleg nem hagyhatjuk ott…
A technológia mindenképpen hatékony, de bőven túlmutat a fejlesztő célján, a szolgáltatás integritásának garantálásán, mert a Mechanikus narancs mellett a Black Mirrort és más disztópiákat is eszünkbe juttat.
Miután megnéztük a hirdetéseket, egy hozzájuk kapcsolódó filmjegyre beváltható pontokat kapunk. A szolgáltatás egyelőre csak 2D vetítésekre jogosít fel, de Spikes és társai dolgoznak már a 3D-n és az IMAX-on.
A jegyvásárlás az app virtuális hitelkártyájával és saját kártyánkkal is történhet. A PreShow a felhasználói visszajelzések alapján különböző módszereket tesztel.
Spikes az appot nem szándékszik a PreShow-n kívül máshol értékesíteni. Az is elképzelhető, hogy csak havi előfizetéssel lehet majd használni.