Ha valaki gyorsan akar pénzhez jutni, és nincsenek különösebb skrupulusai a mesterséges intelligencia kétes felhasználásaival szemben, akkor forduljon a tel-avivi Hour One startuphoz: a cég fizet azért, hogy arcunkról kereskedelmi céllal, magyarán reklámra kamuképet (deepfake) készíthessen.
Az Hour One valódi személyek hasonmásaival dolgozik, belőlük hoz létre mesterségesintelligencia-technikával marketing és oktatóvideókban szereplő „karaktereket.”
Jelenleg nagyjából száz „karakterből” álló könyvtáruk van, amit folyamatosan akarnak bővíteni. Ezért várják a jelentkezőket.
„Sorokban állnak az emberek előttünk, meghalnak azért, hogy ilyen karakterré váljanak” – magyarázza kicsit félreérthetően Natalie Monbiot, az Hour One stratégiai igazgatója.
De mi is kell hozzá?
Először a cég honlapján kell névvel, email-címmel, Instagram-profillal jelentkezni. Nem szükséges a szupermodell külső, a lapos has, és a divatvilág más előírásaival sem törődnek. A startup a lehető legnagyobb életkor, nem, bőrszín szerinti változatosságra törekszik.
Ha kiválasztanak, az Hour One beszéd és különböző arckifejezések közben filmezi a fejünket. Zöld háttérrel, nagyfelbontású kamerával dolgoznak.
A felvételt mesterségesintelligencia-szoftver dolgozza fel, és máris kész a karakter, mesterségesen intelligens digitális alteregónkat vállalatok vásárolhatják meg és adhatják el olcsón. Azt csinálnak vele, amit épp akarnak.
A startup mesterséges intelligencia által generált hangokat használ a mozgóképekhez. Az MI a szöveget beszéddé (text-to-speech) alakító szoftverekhez hasonlóan működik: feltöltünk egy szkriptet, és a mesterséges intelligencia elmondja. Van egy drágább opció is: a szkriptet nem MI, hanem profi szinkronszínész olvassa fel.
A startup ugyan dolgozott ki etikai stratégiát, a nyelv- és a karaktervédelem mégis döbbenetesen gyenge lábakon áll. Három pontban, homályosan írják le, hogy az „Ön adatait a legnagyobb biztonságban védjük.” A hasonmásunk videóit vízjellel látják el, jelezve, hogy mesterséges intelligencia generálta őket.
De mi történik akkor, ha egy cég erkölcsileg megkérdőjelezhető termékek, szolgáltatások reklámozására használja a digitális alteregónkkal készített videókat?