A médiában nagyon terjednek a legkorszerűbb mesterségesintelligencia-megoldások: ideghálókat alkalmaznak a videógyártásban, a Synthesia szkript alapján (a vállalati ügyfeleket megcélozva), személyre szabott videókat készít, amelyeket generatív ellenséges hálók renderelnek. Kész videóanyagokon a Mumbai-székhelyű Videoverse MI-je felcímkézi a legfontosabb kiemeléseket, majd közösségimédia-megosztásra optimalizált klipekké alakítja azokat.
Az online marketingszakemberek számára történő gépi szöveggenerálás gyerekcipőben ját még, le van maradva az audiovizuális anyagoktól, de máris hasznos nem profi marketingeseknek a hivatásos szövegíróvá válás rögös útján. Persze csak akkor, ha feltételezzük, hogy a mesterséges intelligencia folyamatosan jó minőségű anyagokat generál.
Az MI mindenesetre hasznos segédeszköz a marketing- és reklámiparban. A GroupM marketingügynökség szerint évi 370 milliárd dollár hirdetésértékesítést generál.
MI startupok segítenek szövegírókat, hogy anyagaik előkelő helyen szerepeljenek a Google keresési eredmények listáján. Legalább tizennégy vállalat értékesít az OpenAI GPT-3 nyelvi modelljét használó, azzal szalagcímeket, termékleírásokat, blogposztokat és videószkripteket generáló szoftvert. Ezek a szolgáltatások lehetővé teszik, hogy kevés írói tapasztalattal és tehetséggel rendelkező személyek webes keresőmotorokra optimalizált tartalmakat készítsenek.
A ContentEdge lehetővé teszi, hogy a felhasználó szöveget gépeljen vagy illesszen be egy, GPT-3 alapú eszközökkel felszerelt szerkesztői ablakba. Feljavítják az anyagot – az egyik gyakran keresett kulcsszavakat javasol, egy másik olyan bekezdéseket generál, amely tele van a Google által magasan rangsorolt weboldalakon sűrűn használt szavakkal.
A Jasper ötven általános marketingbejegyzés-típushoz ad sablonokat, köztük YouTube videószkripteket, LinkedIn életrajzokat, Amazon termékleírásokat. Személyre szabott szöveget készít, cégnévvel, termékismertetővel és kiválasztott hangtónussal. Plágiumellenőrző figyelmeztet, amikor GPT-3 reprodukálja a tanulóadatokat.
A Copysmith marketingkampányokhoz generál összefüggő nyelvezetet. A felhasználó beírja a sablonba a vázlatot, vagy a kulcsszavakat, amiből a program szöveget hoz létre, és ellenőrzi, hogy nincs-e benne plágium.
A Google irányelveiben szerepel, hogy ellenzi az automatikusan generált tartalmakat. Elvileg legalábbis, a valóságban viszont sokkal elnézőbbek az olvasókat kiszolgáló, mint a keresési eredményeket manipuláló „automatikus” szövegekkel.
Itt tart az MI: tetszetős marketingszöveg-másolatot össze tud már hozni, remek hírlevelet viszont még aligha.