A drónok repülése a legtöbb területen azért korlátozott, mert félő, hogy megzavarnak más repülő járműveket, rosszabbik esetben pedig összeütköznek velük.
A helyzet hamarosan változni fog.
Az Egyesült Királyság kormánya a napokban hagyta jóvá az egymáshoz kapcsolódó, csak drónútvonalak 165 mérföldes (kb. 265 kilométeres) rendszerére vonatkozó Skyway (légi útvonal) projektet. A nyitást 2024-re tervezik.
A mindössze 6 mérföld (kb. 9.6 kilométer) széles utak hat közepes méretű angol várost (Cambridge, Coventry, Milton Keyes, Oxford, Reading, Rugby) kötnek össze, elkerülik az ökológiai szempontból kockázatos, például erdős térségeket, és a más okok miatt rizikófaktor nagyvárosokat (London, Birmingham) is.
A földfelszínre a Skyway légiforgalmát a következő két évben figyelő érzékelőrendszert telepítenek. A szenzorok információkkal látják el a drónokat, segítik a navigációjukat. Ezzel párhuzamosan egy légiforgalom-irányító rendszerhez is eljuttatják az infókat. A rendszer az ütközések elkerülésében fog segíteni.
A kormány a drónsztráda tengerparti urbánus területek, például Southampton felé történő későbbi bővítését is mérlegeli.
A Skyway rendelkezik ütközéselkerülő rendszerrel, viszont nem arra tervezték, hogy megelőzze a fel- és leszállás közbeni baleseteket – pedig ezek a balesetek a leggyakoribbak. Egyelőre azt sem lehet tudni, hogy a tervekben szerepelnek-e kijelölt fel- és leszállóhelyek.
A Skyway ugyan a legnagyobb, viszont nem az egyetlen drónok számára kiépítendő repülési zóna.
Egy EU-s projekt keretében, Írországban légiforgalom-irányító rendszert fejlesztenek teher-, személyszállító, sürgősségi és mezőgazdasági ember nélküli légi járművek számára. 2021 márciusában a szenegáli hatóságok jóváhagyták, hogy a Volansi startup az irányító látótávolságán túl is működtessen drónokat.
A kaliforniai Ontarióban raktárak és logisztikai központok közötti légifolyosót alakítottak ki drónok számára. Jelenleg az illetékes hatóságok engedélyezésére várnak.