Az Neumann Társaság blogja a legfejlettebb infokom technológiákról

Jelenből a Jövőbe

Jelenből a Jövőbe

Miért hatékonyabb az MI-vel végzett automatizáció?

2025. május 30. - ferenck

Andrew Ng gépitanulás-szakértő szerint az üzletiérték-teremtésben alulértékelt a mesterséges intelligencia által a különböző feladatok végrehajtását nemcsak olcsóbbá tevő, de fel is gyorsító szerepe.

Kódírásban az MI megváltoztatja a jelenlegi állapotokat; segítségével, jóval kisebb ráfordítással és alacsonyabb költségen fejleszthetők szoftverek, rövidebb az ötlet és a működő prototípus megvalósulása között eltelt idő. Az elképzelések tesztelése, a felfedezés és feltalálás módja is megváltozik, mert teljesen más havi húsz, mint havi egy ötletet letesztelni.

automatizacio_ai.jpg

Az MI-vel támogatott automatizációval például az ügyfélszolgálat is olcsóbb, mint az emberekkel teli hívásközpontokban. Sok vállalat költségek megtakarítása mellett a növekedésbe – vagy még inkább abba – is akar invesztálni, márpedig minél több a megtakarítás, annál nagyobb a növekedés lehetősége. A kevésbé értékelt gyorsaság viszont ugyanígy jelentős új értékeket eredményezhet.

Ng több területen látja a mintázat érvényesülését. Forgatókönyveket vázol fel róluk.

Ha az MI-t használó hitelező napok helyett percek alatt jóváhagy kölcsönöket, több lesz a hitelfelvételi lehetőség. Humán ellenőrzésre persze szükség van, a gyors hitelnyújtási lehetőség viszont mindenképpen megnyitja a piacot új ügyfelek előtt, és segíti a döntésre várókat.

Ha felsőoktatási intézmény percek, s nem napok alatt, MI használatával visszajelez a diákoknak a házi feladatokról, az automatizálás miatti költségcsökkenés mellett, a gyors visszacsatolás egyben a jobb tanulást is elősegíti.

Ha online eladó gyorsabban hagyja jóvá a vásárlásokat, több lesz az értékesítés. A hirdetésvásárlást elfogadó sok online platformon a jóváhagyási folyamat órákig, napokig is eltarthat. Ha ez felgyorsul, az eladó gyorsabban tesz szert bevételre, a hirdetéseket vásárló ügyfél pedig percek alatt fel tudja adni a hirdetést, gyorsabban tesztelhet ötleteket, értékesebbé teheti a reklámozott terméket.

Ha a vállalat értékesítési osztálya prioritást ad a potenciális ügyfeleknek, és napok helyett percek vagy órák alatt válaszol nekik, több üzlet üthető nyélbe. Az ajánlatkérésekre gyorsabban reagáló cégek több ügylethez jutnak hozzá.

A bejegyzés trackback címe:

https://jelenbolajovobe.blog.hu/api/trackback/id/tr7318864292
süti beállítások módosítása