Filmek többszázmillió dollárba is kerülhetnek, abszolút érthető, hogy a producerek a befektetés megtérülésével kecsegtető minden belső jelzésre fogékonyak. Ezért fordulnak egyre gyakrabban a különösen fesztiválokon hasznos előrejelző (prediktív) rendszerekhez.
A Warner Bros. mesterséges intelligenciát használ filmek jövőjének előrejelzésére: sikeresek lesznek-e a darabok, vagy sem? A stúdió filmrészlege szerződést kötött a négy éve alapított Cinelytic szoftverfejlesztőcéggel, és az utóbbi tavaly bemutatott, MI-vezérelt projektmenedzsment platformját fogja használni filmek életciklusával kapcsolatos döntések meghozásához.
A Warner a rendszer minden részletre kiterjedő adataira és prediktív analitikai komponensére támaszkodva hozza meg majd a döntéseket. Az integrált online platform bármilyen területen képes felmérni egy sztár értékét, és hogy egy film mennyi bevételt hozhat a mozikban, plusz a kapcsolódó mellékes területeken.
A Cinelytic vezetősége hangsúlyozza: a döntéshozás nem vált automatikussá, nem is ez a cél, hanem az, hogy a szoftver hatékonyabbá tegye humán menedzserek munkáját.
A modell történelmi adatokkal, például több film különféle földrajzi térségekben való pénzügyi teljesítményével, szereplőivel, műfajokkal és más kulcsinfókkal dolgozik.
A felhasználók betáplálják a kiválasztott film részleteit, amire a program megmondja a várható belföldi és külföldi eladásokat, plusz a DVD/Blu-ray, kábeltelevíziós és más sugárzási bevételeket. A paraméterek, például a premier vagy a főszereplő adatai alapján a vezetők láthatják, hogy egy-egy változtatás miként befolyásolja az anyagiakat.
A Cinelytic illusztris ügyfelekkel rendelkezik, a Warner mellett az Avatárt jegyző Ingenious Media, a Productivity Media és az STX is közéjük tartozik.
Hollywood nagyágyúi egy ideje felkarolták a mesterségesintelligencia-technológiákat, a gépi értelem segítségével igyekeznek filmjeiket kasszasikerré, minél több díjat besöprő alkotásokká tenni. Egyre többen próbálkoznak, folyamatosan nő a csak filmes megoldásokat fejlesztő vállalkozások száma.
A több hollywoodi ügyféllel rendelkező belga Scriptbook szoftvere például a szövegkönyv alapján jelzi előre, hogy egy film generál-e profitot, vagy sem.
Az izraeli Vault programja filmek online trailereinek (előzeteseinek) teljesítménye alapján megmondja, hogy az adott darab hogyan fog szerepelni különböző demográfiai csoportokon belül.
A 20th Century Fox aktívan be is kapcsolódott a fejlesztésekbe, gépitanulás-modellje a trailerek jeleneteire és tárgyaira adott közönségreakciókat elemzi.