A videojátékok jól jövedelmező, hatalmas iparág, nagy üzlet. A győzelmet megkönnyítő termékek szintén, a kereslet törvényszerűen folyamatosan nő irántuk. Következményként, a skrupulusokkal nem törődő játékosok a sportszerűséggel, versenyszellemmel köszönőviszonyban sem álló lehetőségeket kihasználva, súlyos dollármilliókat kaszálhatnak.
A gamer képességeit, például a célzást és a tüzelés sebességét a kódok trükközésével megsokszorozó technikák annyira elterjedtek, hogy ideje volt tenni valamit ellenük. Például a népszerű Call of Duty: Warzone (2020) fejlesztője, az Activision hatvanezer játékost tiltott ki a használatukért.
A csalások általában kiegészítések a játékszoftverhez, de a játéktól függetlenül működő gépilátás-technikák. Ezért nehéz őket detektálni.
Különösen az elsőszemélyes lövöldözős játékokban népszerűek, ahol a mesterséges intelligencia annyira megsokszorozza ügyességünket és gyorsaságunkat, hogy az MI-t nem használó versenyzők esélytelenek velünk szemben. Lényegében emberfeletti tempóban gyilkolásszuk a szörnyeket, ellenségeket.
A csalótechnikákat alkalmazó egyik rendszert nyáron állították le. PC-n, PlayStation-ön, Xboxon egyaránt működött. Azonosította a célpontot, majd nem egész 10 milliszekundum alatt végzett is vele. Összehasonlításként: profi játékosok reakcióideje 100 és 250 milliszekundum között van.
Az említett rendszer, a Userviz a következőképpen működött: egy video-felvevő kártya egy, avatárok felismerésére begyakoroltatott YOLO tárgydetektálót futtató másik számítógépre továbbította a játék kimenetét. Egy vezérlő adapter a YOLO kimeneteit játékon belüli utasításokká alakította – például, hogy a kurzor rápattanjon a célpontra és tüzeljen.
A rendszer felismerte a testrészeket, szabályozta a lőfegyver visszalökődését, és azonnal meghúzta a ravaszt, mihelyst egy ellenség belépett a látómezőnkbe.
A levélszemét és más online csalások elleni küzdelemhez hasonlóan, itt is macska-egérharc folyik. A képességeinket megsokszorozó botok következő generációja nyilvánvalóan még emberszerűbben fog viselkedni, amit természetesen még nehezebb lesz észlelni.