A különösen az Egyesült Államokban népszerű, sőt, kultikus, versenyzőknek komoly bevételeket generáló bowling egy bábusport, a teke rokona, egyes felosztások szerint a „tekecsalád” tagja.
Kívülállók számára mind egyforma, pedig vannak köztük bőven különbségek. Az aszfaltpályás tekézés „a” tekesport, a föld- vagy agyagpályán is játszott az itthon legnépszerűbb, a kugli, aztán volt még a mára elhalt, üdülőhelyeken űzött lengőteke, és az amerikaiak örömére, persze van a bowling is.
A végcél közös bennük: mindegyikben tíz bábut kell feldönteni az elgurított labdával.
A bowling népszerűségét jelzi, hogy rengeteg a róla készült animáció és szintén számítógépes technológiával létrehozott bizarr mém. Az egyiket a lassan már legendásnak nevezhető, pedig csak pár éve alapított OpenAI szöveget képpé alakító (text-to-image generator) DALL-E2 rendszere hozta létre.
Adam Goldberg marketingmenedzser arra kényszerítette a mesterséges ideghálót, hogy csináljon képeket a pályán végig-gördülő „vibráló, mosolygó és nevető golyókról.” A végeredmény mindenkinek elnyerte a tetszését, a Twitter-re is kiposztolták.
A golyók tényleg mosolyt csalnak az arcunkra, megnevettetnek.
DALL-E2 munkái nem most kerültek fel először OpenAI-alkalmazottak Twitter-ére, viszont ezek a legszórakoztatóbbak.
Egy másik OpenAI tweeten Aravind Srinivas kutató ránézésre kézzel festett képet osztott meg. Természetesen ezúttal is az idegháló volt az alkotó, a kép „új nyelv megtanulására kísérletet tevő” robotot ábrázol. Aditya Ramesh, az előd DALL-E és a mostani DALL-E2 társfejlesztője elmondta: fejlett ideghálója még hatásosabb képeket tud majd generálni.
Az OpenAI évek óta lázban tartja és befolyásolja a szakmai közvéleményt. Csodás és szörnyűséges munkákat egyaránt jegyez, az utolsó frissítés viszont telitalálat. A bowling golyók egyébként azt is bizonyítják, hogy ez az MI már nemcsak a tartalomra, hanem a stílusra és az egyensúlyra is figyel.