Az Neumann Társaság blogja a legfejlettebb infokom technológiákról

Jelenből a Jövőbe

Jelenből a Jövőbe

Nem javítják az ügyfélszolgálatot a vidám chatbotok

2023. január 06. - ferenck

Képzeljük el, hogy egy chatbottal közöljük: nem kaptuk meg a csomagot, amit az őt foglalkoztató cég küldött. Mire a chatbot „el vagyok ragadtatva, hogy segíthetek”, vagy „boldog vagyok, hogy megoldhatom a problémát.” Aztán jön egy üzenet az interakcióra vonatkozó kérdéssel: mennyire voltunk…

Tovább

Rákkezelés virtuális valósággal

A virtuális valóság (Virtual Reality – VR) ugyan nem vált olyan mindennapos technológiává, mint lényegében folyamatosan prognosztizálják, viszont túl az elenyésző átlagfogyasztói felhasználáson (nem rohangászunk sisakban, headsettel az utcán), számos területen hasznosulásra kerül, oktatási és…

Tovább

Biztonsági kockázatot okozhatnak a kódgeneráló mesterséges intelligenciák

A Stanford Egyetem friss tanulmánya szerint a kódgeneráló mesterségesintelligencia-rendszereket használó szoftvermérnökök nagyobb valószínűséggel okoznak biztonsági problémákat az általuk fejlesztett alkalmazásokban, mintha MI nélkül dolgoznának. A potenciális buktatókra pont akkor hívták fel a…

Tovább

Robotporszívók által rögzített személyes képek szivárogtak ki online

Robotporszívónk nemcsak figyel minket, hanem időnként képeket rögzít rólunk, és a személyes pillanatainkat megörökített fotók akár az online nyilvánosságba is eljuthatnak. Legalábbis az iRobot hihetetlenül népszerű, legendás Roomba gépének J7 (speciális) változatával ez történt. 2020-ban venezuelai…

Tovább

Jönnek a multifunkcionális ideghálók?

A többszáz különböző feladatot általánosító, kezelő algoritmusoknak csak a kezdeti szakaszában vagyunk, gyerekcipőben járnak még, 2022 több fejlesztése viszont bizonyította: a mélytanulásban (deep learning) megvan a potenciál hozzájuk. Ha felgyorsulnak és eredményesek lesznek az ezirányú…

Tovább
süti beállítások módosítása