Az Neumann Társaság blogja a legfejlettebb infokom technológiákról

Jelenből a Jövőbe

Jelenből a Jövőbe

Szövegértésben is jobbak lesznek a gépek?

2018. január 23. - ferenck

A mesterséges intelligencia már eddig komoly változásokat hozott, és az okos algoritmusok, programok stb. a közeljövőben a mainál is sokkal fontosabb szerepet játszhatnak.

A kevesebb mint 20 év alatt a világ tíz legnagyobb vállalata közé került kínai online kereskedelmi óriás Alibaba MI-modellje meglepő területen ért el különleges eredményt – a Stanford Egyetem kutatói által tervezett olvasás és szövegértés teszten jobban teljesített, mint a humán résztvevők. Ő 82,44, az emberek 82,304 pontot értek el a felsőoktatási intézmény 500 Wikipédia-szócikk alapján, részben közösségi együttműködésben készült 100 ezer kérdést tartalmazó Kérdések és Válaszok Adatsora (SQuAD) „vetélkedőn.” Minden egyes kérdésre a kapcsolódó szócikk egyik szövegrészlete a válasz, és ezekben a válaszokban ért el jobb eredményt az MI. (A SQuAD a korábbiaknál lényegesen nagyobb szövegértési adatsor.)

szovegertes1.jpg

A speciális teszten most fordult elő először, hogy egy MI túljárt emberek eszén. Aztán a Microsoft még jobban teljesített, mesterséges intelligenciája 82.60 pontot ért el, igaz az Alibaba gépe és mindenki más után következett.

Az Alibaba 2017-ben jelentette be, hogy komoly összegeket fektet a jövőt ígérő csúcstechnológiákba: mesterséges intelligenciába, kvantumszámításokba, dolgok internetébe. A gépiolvasás-modell csak egy terület a sok közül.

A két MI ugyan csak egy hajszállal végzett előrébb, mint az emberek, ám ezzel együtt óriási eredményt értek el a gépi olvasás/szövegértés kevésbé látványos, és ezért kevésbé mediatizált területén. Technológiáikat hamarosan különféle területeken, például az automatizált ügyfélszolgálatnál alkalmazhatják.

szovegertes.jpg

Az internet átalakította vásárlói szokásainkat, és az Alibaba pontosan ezért fektet rengeteg pénzt az elektronikus kereskedelem valószínűsíthetően trendformáló technológiáiba. Ilyen lehet az ügyfeleket a világ minden pontján információkkal ellátó, állandóan aktív automatizált vevőszolgálat is. Az innovatív megoldás természetesen marketingcélokra is használható – az MI javíthat a célzott hirdetés pontosságán, vagy akár a közösségi médián promótálhat termékeket.

Pontos információ birtokában a gépek egyre jobban megválaszolnak többféle feleteti lehetőséget adó kérdéseket. Mivel ehhez a tevékenységhez nincs szükség emberi felügyeletre, hamarosan az ügyfélszolgálat mellett más területeken szintén rájuk bízhatjuk ezt a felelősséget.

Már ma az MI-kutatások egyik világközpontjának számító Kína és persze az Alibaba kulcsszerepet játszhat ezekben a változásokban. Az ország hároméves programot dolgozott ki, hogy 2020-ra az MI a gazdaság egyik motorjává váljon. A program keretében kizárólag mesterséges intelligenciával foglalkozó 2,12 milliárd dolláros ipari park létesítését jelentették be. A „Nemzeti MI Kutatóközpontot” Nyugat-Pekingben tervezik felépíteni.

Kína középtávú célja, hogy 2030-ra a szakterület világelsője legyen.

A bejegyzés trackback címe:

https://jelenbolajovobe.blog.hu/api/trackback/id/tr8713596587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása