Az Neumann Társaság blogja a legfejlettebb infokom technológiákról

Jelenből a Jövőbe

Jelenből a Jövőbe

Mesterséges intelligencia veheti át a fülöp-szigeteki hívóközpontosok munkáját

2020. március 27. - ferenck

Köztudott tény: nagyon sok üzleti vállalkozás szervezi ki (outsourcing) ügyfélszolgálati munkáit a Fülöp-szigetekre, amely ezen a területen, főként a hívásközpontok (call centers) terén India elsőszámú „tengerentúli” vetélytársává vált.

Döbbenetesek a számok: a fülöp-szigeteki gazdaság 10 százalékát kiszervezett munkák jelentik.

Az eredmény részben a kormány korai 1990-es években indított, a technológiai „írástudást”, számítógépes ismereteket és a kommunikációs infrastruktúrát növelni hivatott programjainak köszönhető. 

philippines.jpg 

Az ország módosítani kíván a helyzeten, és felkészíti a dolgozókat, hogy egyes tevékenységeiket hamarosan mesterséges intelligenciák végezhetik.

A tervek szerint a változatlanul jelentős mértékben növekedő helyi hívásközpont-iparban dolgozók egy része (a felük nő) magasabb képzettséget adó tréningeken vesz majd részt, míg eddigi tevékenységük könnyebbik felét MI-knek adják át.

A programmal a helyi tehetségek számát is növelni akarják. Jobb technológiai adottságokkal rendelkező dolgozókkal pedig megvalósulhat az álom; a Fülöp-szigetek kiszervezés-központból innovációs csomóponttá alakul át.

A délkelet-ázsiai szigetcsoporton 1,3 millióan élnek kiszervezett munkákból. Egy helyi intézmény, az IT és Üzleti Folyamatok Szervezetének (IBPAP) felmérése alapján nagyon sokan könnyű feladatokat látnak el, például egyszerű kérdésekre adnak telefonon vagy e-mailben választ.

Az IBPAP masszív kampányt indított, hogy ugyanezeket a dolgozókat más foglalkozásokra, például adatelemzőkké vagy gépitanulás-szakértővé képezze ki, míg jelenlegi tevékenységüket MI-kre bíznák.

A szervezet számításai szerint idén 5 ezer személlyel kezdik, 2022 végéig viszont 1 millió érintett vesz részt továbbképző tréningeken.

A képzésben vállalkozások is közreműködnek. A 6500 fülöp-szigetekit alkalmazó, technikai szolgáltatásokat nyújtó Genpact Genome nevű, magasabb képzettséget adó appja például az alkalmazottakat a megtanulni óhajtott képesítéssel rendelkező dolgozókkal köti össze.

A bejegyzés trackback címe:

https://jelenbolajovobe.blog.hu/api/trackback/id/tr515536260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása