A koronavírus-járvánnyal a korábbinál több üzleti tevékenység helyeződött át a világhálóra, és sok más szektorhoz hasonlóan, a szépségiparban is egyre fontosabb az e-kereskedelem. Termékek könnyű online tesztelhetőségével bővülnek a lehetőségek – sőt, egyes esetekben jelenleg ez az egyetlen lehetőség –, javulnak az eladási mutatók.
Macerás egy új smink kipróbálása – fel kell tenni, meg kell nézni, le kell mosni, aztán lehet ismételni az egészet. Ráadásul ki kell mozdulni otthonról, boltban, kozmetikusnál pedig törvényszerűen nagyobb a fertőzésveszély. Kiterjesztett valósággal (Augmented Reality, AR) egyszerűbb a helyzet, mert a teszt bárhol elvégezhető, sehova nem kell elmenni hozzá.
Az AR alkalmazások már a pandémia előtt betörtek a szépségiparba, lépésről lépésre változtatják meg a területet.
Az amerikai Ulta lánc fel is vásárolta az AR-re specializálódott Glamst startupot. A multimilliárdos kínai Meitu mesterséges intelligenciás appja arcképeket módosít, és a felhasználók előnyösebben mutatnak közösségimédia-posztokon, online állásinterjúkon, bárhol a digitális térben.
A L’Oréal tavaly vásárolta fel az ideghálókat használó – beszédes nevű – Modiface startupot. A cég hibrid megközelítést alkalmaz, egymással versengő-együttműködő algoritmusai gondosan megmutatják a terméket tesztelő ügyfélnek, hogy mennyire különböznek a rúzs színei, a szemárnyék-variánsok vagy a hajopciók. A hajon és az arcon fontos pontokat azonosítanak, és követik a módosulásaikat.
A felhasználó sokféle rúzs, szemceruza, arcpirosító és hajfesték között válogathat a L’Oréal honlapján, majd finomhangolhatja az állagukat, fényüket és árnyékukat. A termékeket virtuálisan ki is próbálhatja – vagy feltöltött szelfin, vagy az arcát ábrázoló valósidejű videón.
A Modiface többezer annotált képen tanította be az algoritmusokat. A képeken látható személyeket hol sminkkel, hol smink nélkül, különféle beállításokban, fény- és háttérviszonyok mellett ábrázolták.
Az egyik idegháló inputként használja a felhasználó smink nélküli fotóját. Amikor az illető kiválasztja a terméket, a rendszer képet generál, hogy hogyan nézne ki, ha alkalmazná.
Új sminkek megjelenését a rendszer kb. ugyanolyan könnyen kezeli, mintha újabb színmintával kellene bővítenie az adatbázist. A Modiface-nek újra kell tanítania a modellt, hogy a gyakorlóadatok között nem szerepelt újdonságokat is tudja kezelni.