Az Neumann Társaság blogja a legfejlettebb infokom technológiákról

Jelenből a Jövőbe

Jelenből a Jövőbe

Arcfelismerő funkciója is lehet a Facebook okos-szemüvegének

2021. március 09. - ferenck

Mark Zuckerberg 2017-ben jelentette be, hogy okos-szemüveget fejleszt a Facebook. A Ray-Ban végzi a gyártást, a magunkon viselhető (wearable) eszköz idén kerülhet kereskedelmi forgalomba, és olyan technológiákkal versenghet, mint a Snapchat Spectacles és a rosszul sikerült első, fogyasztói változat után vállalati alkalmazásokra használt Google Glass.

A szemüveg a későbbiekben több funkcióval, például arcfelismeréssel egészülhet ki – nyilatkozta Andrew Bosworth alelnök a Bloomberg Newsnak.

fb_id.jpg

A közösségimédia-óriás okos szemüvege lényegében kiterjesztett valóság (Augmented Reality, AR) headset, és az arcfelismeréssel az adott személy nevét jelenítené meg az illető arcán.

Bosworth elmondta, hogy a technológiával a szemüveg viselője emlékezni fog mindazoknak a nevére, akikkel korábban találkozott. Másrészt, az arcvakságban szenvedőknek is segít. A speciális neurológiai probléma lényege, hogy még a hozzánk közelállók arcának felismerése is gondot okoz.

sb_id0.jpg

Mivel az arcfelismerő funkció, több amerikai szövetségi államban és sok más országban nem törvényes, a Facebook vizsgálja az esetleges jogi következményeket. Illinois államban például tilos a biometrikus adatok gyűjtése, azaz könnyen lehet, hogy a terméket nem engedélyezik.

Ahol a szemüveg használata nem ütközik a törvényekbe, ott a Facebook az esetleges károkat is figyelembe véve, maga dolgozhatja ki a viselésével kapcsolatos szabályokat.

Ne feledkezzünk meg arról a tényről, hogy a Google Glass eredeti változatának bukását, a koncepció teljes átgondolását személyiségi jogi (privacy) problémák okozták. Az arcfelismeréssel felszerelt, magunkon viselhető hardverrel még súlyosabb a probléma, a Facebooknak nagyon át kell gondolnia, hogy megéri-e kockáztatnia. Egy friss felmérés szerint a kilenc meghatározó közösségimédia-platform közül a felhasználók a terepet uraló hálózatban bíznak meg legkevésbé.

A közhangulat sem az USA-ban, sem a világon nem kedvez a Facebooknak. Az infokom nagyágyúk megregulázását szorgalmazó erőknek kapóra jönne az arcfelismerő okos szemüveg, ismét fellángolnának a technológiák használatára vonatkozó szabályozási viták.

A bejegyzés trackback címe:

https://jelenbolajovobe.blog.hu/api/trackback/id/tr3616452516
süti beállítások módosítása