Három amerikai cég automatizált körömlakkozó eszközöket gyárt. A robotikát és a gépi látást kombináló rendszerek egyre népszerűbbek a szépségiparban, az ő technológiáik egy markáns trend legújabb lépései: mesterségesintelligencia-technikák kezdik meghódítani a területet.
A nemrég San Franciscói kirakattal bemutatkozott Clockwork hivatalokban és boltokban akarja telepíteni a gépeit, a Nimble és a Coral pedig kifejezetten az otthoni felhasználókat célozza meg. Mindhárom vállalat gőzerővel dolgozik a termékein, a hivatalos indulás előtt ezt-azt átalakítanak még rajtuk.
De milyenek, és hogyan működnek ezek a gépek?
A felhasználó kiválaszt egy színt, kezét vagy az egyik ujját a kenyérpirító-méretű gép nyílásába dugja. A rendszer leszkenneli az ujjhegyeket, és az automatizált festékadagoló, egyes esetekben, ecsetben végződő mechanikus kar befesti a körmöket.
Ezek a rendszerek kezdik helyettesíteni a mesterséges intelligenciát, gépi tanulást egyáltalán nem használó, korábbi körömfestő gépeket.
A három startup mellett természetesen a szépségipar más, nevesebb szereplői is alkalmazzák az új technológiákat.
A L’Oréal és az Estéé Lauder például arcfelismerés segítségével dönt az adott személy bőrtónusához legjobban passzoló színkombinációról. A felhasználók arcképet töltenek fel magukról a cégek által jelzett oldalakon, és az MI munkába áll.
A Neutrogena Skin360 rendszere az ügyfél arcát vizsgálva ad neki egyedi bőrápolási tanácsokat. Biztos sokan emlékezünk még a néhány éve berobbant, szelfijeinket automatikusan megszépítő Meitu appra is…
A Clockwork, a Nimble és a Coral gépei azért is ígéretesek, mert az amerikaiak 2020-ban 8,3 milliárd dollárt költöttek körömápolásra, azaz komoly igény van rá. Az automatizált rendszerek egyrészt gyorsabbak, mint az ember, másrészt, ha valaki a járvány miatt, de akár utána is igyekszik tartani a társadalmi távolságot, nem kell manikűröshöz járnia. Ugyanakkor azt se felejtsük el, hogy egyik-másik rendszer tényleg elveheti eleve alacsony fizetésű személyek munkáját.