Az Neumann Társaság blogja a legfejlettebb infokom technológiákról

Jelenből a Jövőbe

Jelenből a Jövőbe

Emberarcú eladóbotok, LinkedIn profillal

2022. április 29. - ferenck

Marketingesek mesterséges intelligencia által generált arcképekkel felturbózott, kamu közösségimédia-személyeket használnak termékeik szélesebb körű, költségvetésüket viszont nem növelő értékesítésére – állapította meg a Stanford Internet Observatory két kutatója, miután a LinkedInt tanulmányozva ezernél több, valószínűleg generatív ellenséges ideghálókkal (GAN) készített kamuprofilt fedeztek fel.

Cégek független marketingeseket vesznek fel üzleti körük bővítésére. Ezek a marketingesek közösségi médiafelületeken küldik el üzeneteiket a potenciális ügyfeleknek, csakhogy kamuprofilokat használnak ajánlatuk elküldéséhez. A válaszokat pedig az eredeti cég sales-részlegéhez továbbítják.

kamuprofilok.jpg

Nem nehéz ilyen profilokat találni. A LIA (LinkedIn Lead Generation Assistant) például online avatárokhoz való hozzáférést értékesít, amelyek aztán LinkedIn profilokat keresgélnek, hogy havi háromszáz dollárért találjanak elkötelezett ügyfeleket. Egy másik cég, a Renova Digital lehetővé teszi, hogy ügyfelei havi 1300 dollárért két avatárt használjanak. A felsorolás természetesen folytatható.

A két kutató figyelmeztetésére a LinkedIn törölte a közösségi szabályait megsértő profilokat: 2021 első félévében összesen tizenötmillió kamuprofilt távolított bel. Szinte az összest vagy a regisztrációnál, vagy gyanús viselkedést tanúsítva, automatikusan blokkolta.

kamuprofilok0.jpg

A stanfordi kutatók közkinccsé tettek pár tippet, hogy hogyan ismerhetők fel kamu LinkedIn-profilok.

Például a képek túl jól vannak elrendezve, a szemek mindig horizontálisan, a mértani középpontban találhatók, aszszimmetrikusak a fülbevalók, furcsán állnak a hajszálak. Ezeken a profilokon általában hosszasan sorolják fel a munkahelyeket, a betöltött pozícióról viszont jóval kevesebb az információ. Az alkalmazók között sok a nagyvállalat, például az Amazon, a Salesforce stb. A kamu oktatástörténetekben több a pontatlanság, logikátlanság, például egyesek olyan iskolákban nyertek el fokozatokat, amelyek nem adnak diplomát az adott fokozatból.

Mi mindebből a tanulság? Az, hogy a közösségi média korában vállalatok sokkal több potenciális fogyasztóhoz juthatnak el, mint amennyit a sales-részlegük elérhet. Ezért van szükségük innovatív mesterségesintelligencia-megoldásokra. Csakhogy a kockázat is nagy, mert ha kiderül a turpisság, bőven oda a potenciális nyereség. Hiába trendi a technológia, az átverés attól még átverés marad.

A bejegyzés trackback címe:

https://jelenbolajovobe.blog.hu/api/trackback/id/tr1217813503
süti beállítások módosítása