A Cruise 2020-ban, a Waymo 2022-ben indított biztonsági sofőr nélküli taxiszolgáltatást San Franciscóban. A város 2022-ben engedélyezte, hogy anyagi ellenszolgáltatást kérjenek a fuvarért. Ezt követően, miután az összeköttetés megszakadt a központi szerverrel, a Cruise járművei több dugót okoztak az utakon.
A San Franciscói Városi Közlekedési Ügynökség, a megye Közlekedési Hatósága és a polgármesteri hivatal nyílt levélben sürgeti Kalifornia szövetségi állam illetékeseit az önvezető járművekre vonatkozó jelenlegi korlátozások fenntartására mindaddig, amíg működtetésük bizonyos feltételeknek meg nem felel.
A két cég robottaxijai csak a város meghatározott részein és meghatározott napszakokban működhetnek. 2022 decemberében a Cruise a tér- és az időbeli lehetőségek bővítését kérvényezte. A kérvényt elutasító nyílt levélben az érintettek 2022. május 29. és december 31. közötti kilencvenkét esetre hivatkoztak, amelyeket az önvezető járművek nem tervezett fékezései, megállásai okoztak.
Más autókat, a tömegközlekedést, kerékpárosokat és a gyalogosokat is zavarták ezekkel.
A nyílt levél szerzői hangsúlyozzák, hogy a jelenlegi korlátozások mindaddig maradjanak fenn, amíg a robotjárművek több hónapon keresztül nem zavarják meg a közlekedést. A flották csak ebben az esetben, és akkor is lépésről lépésre növelhetők, például egy cégnek maximum száz önvezető taxija lehessen egyszerre az utakon.
A Cruise-t és a Waymo-t egyaránt kötelezik a nem tervezett fékezések hatásának kiértékelését lehetővé tevő adatszolgáltatásra: mennyi kilométer van a járműben, hány és mennyi ideig tartottak a nem tervezett megállások. Az adatokat nyilvánossá teszik, bárki hozzájuk férhet – ma nincs így, mert például a Cruise korlátozott adatmennyiséget bocsát az érintett hatóságok rendelkezésére. A nyilvánosságnak legalább harminc napot kell adni az adatok tanulmányozására, és a város csak azt követően engedélyezheti az adott cégnek az esetleges terjeszkedést.