Július nyolcadikán az OpenAI, a Microsoft és az Anthropic 23 millió dolláros partnerséget jelentett be az USA egyik legnagyobb tanár-szakszervezetével, az 1,8 milliós tagságú Amerikai Tanárok Szövetségével. Az MI Oktatás Nemzeti Akadémiája együttműködés keretében még több MI-t visznek be a K-12-es (középiskolás szintű) oktatásba. A tanárokat New Yorkban ismertetik meg az MI iskolai használatával (ahol a szövetség 200 ezer tagja él).
Egyes tanárok ellenállnak az MI-használatnak, többszázan nyílt levelet írtak alá július második hetében.
A vállalatoknak nem lesz könnyű dolguk, mert a közvélemény negatív az MI oktatásban betöltött szerepével kapcsolatban. Egyénre szabottabb tanulást, gyorsabb és kreatívabb óratervezést, hatékonyabb osztályozást ígérnek. A kezdeményezés kritikusai viszont csak a profitgyarapító szándékot látják bennük.
Egy friss harvardi kutatás alapján gyerekek agyalásra, együtt gondolkodásra és az osztályteremben félelemből fel nem tett kérdések megválaszolására használják a technológiát. Nigériától a Harvardig végzett felmérések szerint MI tutorok segíthetnek diákok jobb elköteleződésében.
Ugyanabból a harvardi kutatásból azonban kiderült az is, hogy gyerekek gyakran csalásra és tanulnivalóik lerövidítésére szintén használják az MI-t. Egy Microsoft anyagban a kritikus gondolkodás gyengítéséről írtak, és az elkerülhetetlen hallucinációkat még meg sem említették.
Egyelőre sem az egyértelmű pozitívumokra, sem a negatívumokra nincs megdönthetetlen bizonyíték, mint ahogy az is nyilvánvaló, hogy az érintett cégek nem csak jótékonyságból finanszírozzák a kezdeményezést.
A tanárok természetesen nem most ismerkednek a mesterséges intelligenciával, sokan (nagyvárosi környezettől távol is) intenzíven használják, és az MI-írásbeliség terjesztésén dolgoznak. Az Akadémia célja az is, hogy önbizalmat adjon nekik, teljesen megértsék, hogyan működik, hogyan használható az MI, és magáról a technológiáról is taníthassák a diákokat.
Mindez viszont csak akkor működhet, ha az iskolák az MI-kor követelményeihez igazítják értékelési módszereiket. Alapvető megközelítéseken, gyakorlatokon kell változtatniuk, máskülönben nehezen kerülik el az MI adta csalási lehetőségeket.