A fejlett országokban a mai csecsemők és bölcsődések egyre inkább úgy nőnek fel, hogy környezetükben mind több emberszerű robotikus készülék és oktatási eszköz tűnik fel. Az úgynevezett Alpha generáció az első robotokkal, mint barátokkal felnövő nemzedék.
A gépek sokat segíthetnek nekik készségek elsajátításában, felgyorsíthatják a tanulást, viszont össze is zavarhatják őket. Többen ugyanis azt hiszik, hogy a robotok okosabbak az embereknél, egyesek pedig mágikus hatalmat tulajdonítanak nekik.
Kisgyerekek többet látnak a gépekbe, mint amik valójában, és érzelmileg is kötődhetnek hozzájuk.
Egyelőre nem ismerjük a mesterségesen intelligens eszközökkel történő cseperedés hosszútávú következményeit. Amerikai kutatók a tanuláson kívüli tevékenységeket és hatásaikat is vizsgálják, így is próbálják megérteni az MI-k működését.
Craig Le Clair, a Forrester elemzője szerint meg kell tanítani a gyerekeknek az „együttműködhetek és dolgozhatok gépekkel, nem fenyegetnek engem” attitűdöt, és ezt az oktatást már a bölcsödében célszerű lenne elkezdeni.
Cynthia Breazeal, az MIT (Massachusetts Institute of Technology) Médialaboratóriumának világhírű kutatója személyes robotika csoportot vezet az intézményben. A PopBots tantárgy részeként már négyéves gyerekeknek is igyekszik megtanítani az MI tanulási módszerének az alapjait, amelyekből kiindulva a gép később értelmezi a világot. Például meg kell mutatniuk egy-egy robotnak, hogy hogyan működik a kő, papír, olló játék stb.
Breazeal elmondta, hogy gyerekek általában nyolcéves kortól kezdik átvenni szüleik technológiákhoz fűződő viszonyát, így a szülőknek nagyon előrelátónak kell lenniük, hogy hogyan beszélnek robotokról.
Ugyanakkor óva int a „gyerekek jó barátja” és hasonló szövegekkel reklámozott vagy tanácsokat adó robotjátékoktól. Túlzottan kötődnének hozzájuk, és lényegében egy sem elmével, sem lélekkel nem rendelkező eszköz utasításait követnék.
A szülőknek arra is vigyázniuk kell, hogy hiába nagyon emberi küllemű a gép, véletlenül se társítsanak hozzá nemet. A gyerekeknek tisztában kell lenniük azzal a ténnyel, hogy játékaik elsősorban gépek, a velük folytatott kommunikáció pedig sok évtizedes, óriási emberi erőfeszítés eredménye.