A Volkswagen július hatodikán bejelentette, hogy a texasi Austinban elindítja első szövetségi állam szintű önvezető programját. A világhírű autógyártó korábbi próbálkozásai nem voltak sikeresek, most igyekszik megvetni a lábát az autonóm járművek piacán, és az Egyesült Államokra összpontosítanak.
A hippi-sztereotípiákban egyik főszereplő, ikonikus Microbus „spirituális” utódja, az ID Buzz elektromos mikrobusz a tesztalany. Év végéig tíz jármű járja be a texasi főváros közútjait, kezdéskor azonban csak kettőt tesztelnek. Pontos dátum nincs még, valamikor júliusban indítanak.
Nem lesz könnyű dolguk, mert a Volkswagen amerikai versenytársai (General Motors, Waymo stb.) túl sok felfordulást okoztak eddig, ráadásul a kudarcok után, nekik is van mit bizonyítaniuk, a sikerre pedig nincs garancia.
A nagyvállalat évek óta próbálkozik. Németországban saját vezetés-megosztó (ridesharing) szolgáltatását használva, többféle önvezető járművet teszteltek. 2019-ben (a Fordhoz hasonlóan) autóik MI-képességeinek növelésében bizakodva, össze akartak állni az évekig a terület világvezetőjének tartott Argo AI startuppal. 2022-ben mindkét autóipari nagyágyú letett a szándékáról, mire az Argo AI befejezte működését.
A Volkswagen most egy Jeruzsálem-székhelyű önvezetés specialista céggel, a Mobileye-jal szövetkezett, a vezetés-megosztó szolgáltatás használatát viszont nem tervezik. Helyette inkább a flottát szeretnék más vállalatoknak eladni.
A legtöbb önvezető járműhöz hasonlóan, az ID Buzz radarral, lidarral, kamerarendszerrel rendelkezik, és hogy ne térjen le az útról, a város gondosan feltérképezett pontjaihoz rendelik (geolokáció), legrosszabb esetben pedig, komolyabb biztonsági problémákat elkerülendő, humán vezetőt ültetnek a volánhoz.
A Volkswagen optimista, és már a jövőt tervezi: a következő három évben további négy amerikai várossal bővítenék a listát.