A repülő taxik gondolata nem új, és ma már nem is sci-fi. Az Uber és a holland Pal-V tűnnek a terület élharcosainak, de más cégek is komolyan foglalkoznak az ötlet valóra váltásával.
Az egyik legfőbb probléma az úgynevezett „utolsó mérföld” kérdése, hogy a jármű megfelelő helyszínt találjon a landolásra, és össze lehessen kapcsolni más közlekedési eszközzel. E feladatok kivitelezése aprólékos és gondos tervezést igényel.
Az Audi, az Airbus és az Italdesign tervezőcég pontosan azért állt össze, hogy közösen oldják meg a problémát. Konceptdarabjuk, a Pop Up Next önvezérlő autó és repülő taxi/drón futurisztikus kereszteződése.
A munkacsoport az Amszterdami Drónhét rendezvényen mutatott be egy 1:4 méretarányú működő modellt. A koncepció nem vadonatúj, mert a YouTube-on március óta megtekinthető róla egy videó.
A nagyvárosi közlekedés holnapját felvillantó különleges jármű a földön úgy néz ki, mint egy ultramodern, áramvonalasított szedán, vagy mint a jövő teljesen elektromos és autonóm Audija.
A három modulból – alváz kerekekkel, kétüléses utaskabin, négyrotoros drón – álló gépet többek között a leszerelhető utastér teszi különlegessé. A két lábát a jármű két oldalán tartó drón csak a kabint emeli fel, az autómodult pedig ott hagyja. Repülés (és érkezés) után a drón leereszkedik, és egy másik autóvázra helyezi a kabint.
A cselekménysort, sok mai csúcstechnológiához hasonlóan, természetes minta, a zsákmányukra lecsapó ragadozómadarak ihlették meg.
Egy kicsinyített modell és valódi mása között azonban óriási a különbség, a megvalósítás távolról sem egyszerű, ráadásul még a mai legfejlettebb világvárosokban sincs a repülő taxik problémamentes működését biztosító infrastruktúra.
Semmiféle infrastruktúra nincs hozzájuk.
Az amszterdami teszt hibátlanra sikerült, és az Audi németországi központjában további teszteket terveznek.
A jármű kereskedelmi forgalmazásának konkrét időpontjáról egyik érintett cég sem nyilatkozik. Minimum tíz évről beszélnek, addig megoldódhatnak a járművel kapcsolatos problémák, teljesülhetnek a biztonsági feltételek, kiépülhet az infrastruktúra, és a nyilvánosság is elfogadhatja a repülő taxikat.