A Hanson Robotics Sophiája a világ talán leghíresebb androidja. A szinte élő humanoid szerepelt a Cosmopolitan címlapján, randevúzott Will Smith-szel, rengeteg televíziós fellépése volt, és még Szaúd-Arábia állampolgárságát is megkapta.
Úgy tűnik, Sophia mostanában megsokszorozódik, de legalábbis bővül a brand.
2018 novemberében a Hanson Robotics androidcsaládja új taggal gyarapodott. Az apró robotot maga Sophia mutatta be, „kishúgának” nevezte egy televízió-műsorban.
A David Hanson által alapított Hongkong-székhelyű cég a héten Kickstarter-kampányba kezdett, Kicsi Sophia érdekében próbál közösségi támogatáshoz jutni. A megcélzott 75 ezer dollárt hamar elérték, a kampánnyal 7 és 13 év közötti gyerekek programozás-oktatásába szeretnék bevezetni a botot.
A 35 centi magas robot szemei a japán rajzfilmek, az animék világát idézik. Teste ezüstös, koponyájának hátsó része ugyanúgy áttetsző, ugyanolyan jól láthatók a kábelek mint a „nővérénél”. Sophia más tulajdonságaival is rendelkezik: énekel, sétál, táncol, játszik, figyeli és követi az arcokat, vicceket mesél.
Elsődleges rendeltetése azonban nem a szórakoztatás, hanem az oktatás. A diákoknak Blockly és Python nyelveken kell programozniuk a botot. A Kickstarter-kampány bevezető szövegében a cég hangsúlyozza: „bizakodunk, hogy Kicsi Sophia segít a tudomány, technológia, mérnöki ismeretek és a matematika megismertetésében. Ezek mellett a programozást és a mesterséges intelligenciát is szórakoztató, biztonságos, inspiráló és interaktív módon ismertetné meg a gyerekekkel, különösen lányokkal.”
A robot 99 és 149 dollár közötti összegbe kerül. A pontos ár a megrendelés időpontjától függ, a Hanson Robotics decemberre ígéri a kiszállítást.
Kicsi Sophia ugyan nem az egyetlen oktatási célú humanoid robot, világhírű nővére viszont rengeteget segíthet a marketingkampányban. Ekkora támogatással nagyobb hatása lehet, mint elődeinek és kortársainak, ráadásul robotikusok új generációját is inspirálhatja.