A Tesla nem az egyetlen autógyártó, amely az elektromos autók töltését teljesen automatizálná, a feladatot robotokra bízná.
A Volkswagen ugyanis pont ilyen, elektromos autókat emberi beavatkozás nélkül feltöltő robotot fejleszt. A vezető semmiféle interakciót nem folytat a robottal, csak a járműnek jelzi appon vagy speciális hálózaton keresztül, hogy mi történik.
A navigáció teljesen automatikus, a sofőrnek nem kell (az egyébként is ritka) elektromos töltőállomást keresgélnie.
A robot ugyanabban a mélygarázs-parkolóban szimultán több járművet képes feltölteni. Mindegyikre felakaszt egy elempakkot, majd a töltés sikeres befejeztével leszedi róluk.
Mindegyik csomag 25 kWh-ra elegendő, és a jármű teljesítményét 50 kW-ra növeli. Ez a mennyiség ugyan nem elegendő a teljes töltéshez, a következő útszakaszhoz, például hazavezetni viszont mindenképpen igen.
A robotot kamerák, lézerszkennerek és ultrahangos érzékelők segítik egyrészt a parkolóban navigálni, másrészt, hogy megtalálja a jármű töltőpontját. Ugyanabban a mélygarázsban akár több robot is működhet.
Elméletileg legalábbis, mert sem a robot, sem az „elemparkja” valójában még nem létezik.
„Vizionárius prototípusról van szó, de ha az általános feltételek adottak, nagyon gyorsan valósággá válhat” – nyilatkozta Mark Möller, a Volkswagen Csoport Alkatrész-fejlesztés Részlegének vezetője.
Az autógyártó óvatos, a koncepció valóra váltásának időpontjáról semmit nem mondott. A robot előnyei viszont teljesen egyértelműek – ha munkába áll, nem lesz többé szükség elektromos autók töltésére használt, töltőkészülékekkel felszerelt speciális parkolóhelyekre. Ehhez azonban nemcsak Volkswageneken, hanem minden más elektromos járművön is fel kell, ismernie a töltőpontot (különben nem lesz praktikus).
„A fejlesztéssel szinte az összes parkoló úgy válik elektromossá, hogy nem kell semmiféle komplex egyedi infrastrukturális beruházás hozzá. A töltő infrastruktúra telepítési és összeszerelési költségei robotokkal drasztikusan csökkenthetők” – összegez Möller.