A General Motors leányvállalata, a Cruise június másodikán kapott engedélyt arra, hogy San Franciscói robottaxi szolgáltatásáért pénzt kérhessen az utasoktól. Az engedély önvezető autók fizetős taxiként történő használatát tette lehetővé este tíz és reggel hat között. A megengedett maximális sebesség tiszta időben 30 mérföld/óra (kb. 48 km/h).
Az önvezető autók elterjedése sokkal lassabban megy, mint prognosztizálták évekkel ezelőtt. Ezért számított mérföldkőnek a Cruise engedélye.
A vállalat komoly fejlődésen ment keresztül a taxiprogramjával, jelentősen csökkentette a mozgás közbeni kockázatokat. A kockázatcsökkentés mértéke pedig épp elég volt ahhoz, hogy a járművek megkapják az engedélyt a közúti vezetésre.
A központi irányításnak, vezérlésnek viszont megvannak a maga veszélyei, arról nem is beszélve, hogy tökéletes célpont lehet rosszban sántikáló hackerek számára.
Több sajtóorgánum számolt be ugyanis arról a sajnálatos tényről, hogy a Cruise önvezető taxijai nemrég tömegesen leálltak. De mi is történt?
Május óta a járművek legalább négy alkalommal elveszítették a kapcsolatot a cég szervereivel. Ezekben az autókban egyáltalán nincs biztonsági humán vezető, így a kapcsolat megszakadása miatt az autók jelentős ideig mozgásképtelenné váltak.
Május 18-án a Cruise a teljes flottával elveszítette a kapcsolatot. Az alkalmazottak képtelenek voltak a járművek távvezérlésére, és az utasokkal sem tudtak kapcsolatba lépni.
Június 28-án közel hatvan Cruise-taxi kilencven percen keresztül nem állt összeköttetésben a szerverekkel. Legalább tucatnyi ugyanabban az útkereszteződésben tartózkodott, gátolva az utat és a keresztutakat. Emiatt egy takarító jármű nem tudta végezni a munkáját, amiért a Cruise-nak bírságot kell majd fizetnie. A távirányítás megint nem működött, az alkalmazottaknak manuálisan kellett a járműveket a garázsba vezetni.
Június 21-én és 24-én hasonló esetek történtek.
A vállalat megoldást keres az ilyen jellegű jövőbeli problémák kezelésére, hogy a jármű semmilyen körülmények között ne veszítse el a kapcsolatot a szerverekkel, távoli irányítókkal. Jelenlegi technológiákkal komoly kihívás a baj orvoslása.