Az Neumann Társaság blogja a legfejlettebb infokom technológiákról

Jelenből a Jövőbe

Jelenből a Jövőbe

Valódi szívverésre reagál a virtuálisvalóság-játék

2018. július 26. - ferenck

A 2013-ban indult kanadai Red Meat Games játékfejlesztő stílszerűen július 13-án, pénteken jelentette meg ötödik virtuálisvalóság-munkáját. Mivel a Bring to Light (Vigyél ki a fényre) horror, a napválasztás telitalálatnak bizonyult. A játék különlegessége, hogy biometrikus érzékelő segítségével a felhasználó fizikai és pszichés korlátait, tűrőképességének határait feszegeti.

Az alaptörténet egyszerű: szörnyű baleset egyetlen túlélőjeként bolyongunk egy elhagyatott és hátborzongató földalatti alagútban. Úgy kell navigálnunk, hogy a labirintusból kitaláljunk a fényre.

vrhorror.jpg

A játékos VR-szemüveg mellett szívverését folyamatosan figyelő szenzort is viselhet, az teszi különlegessé az egészet. A monitoron megjelenő adatokat mesterséges intelligencia dolgozza fel, és szívritmusunkra reagálva módosít a játékon. (A monitort külön kell megvásárolni, a VR-játék nem tartalmazza. Két opciót ajánlanak: vagy a Scosche Rhythm-t, vagy a Polar H10-t.) 

„Ha alacsony a szívritmus, akkor működésbe hozhatjuk a borzalom-faktort, és félelmetes hangok hallatszanak, meghatározhatatlan objektumok csúsznak-másznak, megremegnek az ajtók, amikor átmegyünk rajtuk. Szívverésünk nagyon hamar megváltozik, pillanatokon belül felgyorsul” – magyarázza Keith Makse, a Red Meat Games tulajdonosa.

vrhorror0.jpg

Megelevenednek az árnyak, és tudják, mikor félünk legjobban, akárcsak azt is, hogy mikor vagyunk túl nyugodtak. A játék ezeknek az információknak a függvényében borzaszt el, sokkol, viszont ha túl gyorsan ver a szívünk, csökkenti a feszültséget.

A cég most használ először biometrikus visszajelzéseket a játékmenet alakítására. Úttörő megoldást választottak, amellyel egyetlen gyártó sem élt előttük.

„Játékokban soha nem alkalmazott egyedi technológiát dolgoztunk ki. Mindent áttanulmányoztunk, és ügyelünk a felhasználó biztonságára, egészségére. Az MI tudja, mikortól nem fokozhatja a szörnyűségeket. Senki nem akar túl stresszes élményeket átélni” – nyugtat meg Makse.

A cégvezető megjegyezte, hogy egyes felhasználók sohasem félnek horrorjáték közben, és csak a kirakós rejtély megoldására, vagy a küldetés végrehajtására összpontosítanak.

A bejegyzés trackback címe:

https://jelenbolajovobe.blog.hu/api/trackback/id/tr8614132065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása