A Pokémon Got fejlesztő Niantic Ingress Prime néven megújította Ingress című, az App Sore-ban és a Google Play-ben egyaránt letölthető kiterjesztett valóság (augmented reality, AR) játékát. (Az eredeti megelőzte a Pokémon Got; 2013-ban mutatták be.)
Az újraindító kampányhoz a Google kötelékéből indult cég mesterségesintelligencia-megoldásokat alkalmaz. Egyedi módon MI toborozza a résztvevőket.
Az Ingress Prime sci-fi közegben játszódik. A világon az emberek elméjére ható, azt befolyásolni képes titokzatos erő jelent meg. Választanunk kell, hogy a felvilágosultak vagy az ellenállás oldalán állunk. Előbbiek a megvilágosodást idegen technológiával elhozó titokzatos erő, utóbbiak az óvatosság mellett döntöttek. (A játék nem a hagyományos jók/rosszfiúk ellentétre, hanem filozofikus világképre épül.)
A honlap MI-szekcióját meglátogató gamerek a felvilágosultakat és az ellenállókat reprezentáló mesterségesen intelligens entitásokat, ADA-t vagy JARVIS-t gyakoroltathatják. Az entitások egyedüli rendeltetése, hogy újabb játékosokat toborozzanak.
Ha nem akarunk velük foglalkozni, nem kell, inkább csak az elkötelezett usereknek ajánlott, másrészt viszont érdemes, mert egyedi módon kapcsolják a játék történetét, a hatalomért saját titokzatos technológiáikkal küzdő két csoport meséjét a valósághoz.
ADA és JARVIS propagandaeszközökkel terjeszti mondandóját. Tanulnak a látogatókkal folytatott interakciókból, az idő múlásával kifinomult technikai arzenált halmoznak fel, mémekkel, poszterekkel, videókkal stb. hirdetik az igét, és közben kialakul a saját személyiségük. Ha arra tanítjuk őket, hogy dühösek legyenek, toborzó posztereik dühöt sugároznak. Ha arra, hogy kedvesek, videóik szeretettel telítődnek.
Személyiségfejlődésükkel párhuzamosan egyre inkább tudattal rendelkező lényekként tekintünk rájuk.
Fejlesztőiknek valószínűleg pont ez a célja. Az emberi viselkedés tanulásával az MI-k a jelen technológiájával szembesülnek. Ezen a terepen folyamatosan valamit eladni akaró, kifürkésző algoritmusokkal állunk interakcióban. ADA és JARVIS is ilyenné, kifinomult marketingeszközzé válhat.
A játéktervezők bizakodnak, hogy a két MI hatására elgondolkozunk a világon, és persze el is kezdjük az Ingress Prime-ot.